bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 er noen fingermerker på bilen min som jeg ikke får av når jeg vasker den. ser ut som om noen har hatt olje el lign på fingrene og tatt på den. hvordan få dette av, uten å skade lakken? og er noen flekker der det ser ut som om klarlakken har gått av. hva kan gjøres med det?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 på finger merkene kan du jo prøve avfetting... det får du kjøpt på bensinstasjoner og bilrekvesita butikker... Og der klarlakken har gått av, kan du kjøpe en "lakkflekker" (er ikke helt sikker på hva det heter, men man får tak i sånne bittesmå bokser med lakk og pensel som du kan flekke steinsprut med.) også kan du jo prøve å flekke over med klarlakk der hvor det har gått vekk.. Om det er mye, bør du kanskje oppsøke et lakkverksted å få hjelp der... de flekkepennene er beregna på små flekker.... Veit ikke om det hjalp deg litt jeg??? (trenger ikke mannfolk til alt.. hehe:) )
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2007 mener å huske at avfettning ikke skal brukes på lakk. det skader visst lakken. ok. er ikke så stort område der lakken har gått bort. ca 5 cm langt. så da kan jeg jo prøve det. takk for hjelpen
Jeenie Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Avfetting kan du bruke på lakk jo... det er jo det bilvaskemaskinene sprayer inn bilen med før de spyler av og har på såpe/bilshampo! vil tro den tar de fettmerkene HI snakker om her
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Man får kjøpt noe avfetting fra et merke som heter Autoglym... Ikke noe prob å bruke det på lakken:) Man bruker det for å få av salt og møkk etter vinteren også... Samboeren min bruker den hver gang han vakser både min og han sin bil, og det har ikke gjort noe skade:) Lykke til:) Og bare koselig å kunne hjelpe:)
Yrha Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Bruk lakkrens, sånn som du bruker før du polerer bilen. Kanskje det er det samme som avfetting, men vi kaller det lakkrens..
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2007 ok. kanskje jeg tenkte på noe annet da. hadde en flaske med noe jeg mener var avfettning som jeg brukte på hjulkapsler og "plastikken". sto på den at jeg måtte ikke få den på lakken. men er kanske ikke samme som dere snakker om. tusen takk for hjelpen alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå