Gå til innhold

Mauritius, Thailand eller Gran Canaria i januar? Hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å reise utenlands mens pappan har permisjon i januar, men synes det er vanskelig å velge reisemål. Vesla er ca 11 mnd på den tiden.

Rart med det, vi er to reisevante voksne, men med barn blir plutselig ting så skummelt. Nå tenker vi på tidsforskjell, varmen, trygghet på alle måter... Men ønsker ikke "kjedelig syden-pakke-tur i saueflokk" heller... :-)

Tenker på Mauritius, Thailand eller Gran Canaria (litt kjedelig, eller?), men er åpne for andre tips. Noen som kan komme med innspill? Hvor bør vi dra, og hvorfor?

Veldig takknemlige for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thailand;)

Skrevet

Vi har reist en del med lillegutt. Og når hun er 11 mnd så kan flyturene bli litt slitsomme. Vi reiste til Tenerife når han var 12 mnd og vi var begge glade for at vi ikke skulle sitte lenger enn 6 timer på fly. Det var mer enn lenge nok. Men så er han en aktiv unge og, ingen stillesitter. Så jeg hadde iallefall ikke bestilt tur til thailand. Men værsågod den som vil

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis dere skal reise til Mauritius el Thailand så vil jeg anbefale STERKT at dere betaler barnebillett for snuppa, slik at dere slipper å ha henne på fanget i 10-12t i strekk.. Blir trangt, varmt og ukomfortabelt så kan fort være vel verdt den ekstra kostnaden.

Skal selv til Thailand i sep og jr på 16mnd har fått eget sete, men reiser på kampanjepris med Thai hvor barn får hele 75% barnerabatt... ;)

Både Thailand og Mauritius er jo flotte destinasjoner å reise med barn.

På Mauritius vil jeg anbefale dere kanskje å bo på en av leilighetsanleggene som finnes der istedenfor de store resortene (som fort kan ha et litt saueflokkpreg..særlig med engelskmenn på all inclusive..grøss) Kan anbefale Beach Villas som har rimelige leiligheter med aircon i et kompleks med svømmebasseng. Rett på stranden på nordvestkysten av øya. Fordelen med Mauritius er jo at tidsforskjellen ikke er så stor 2-3 timer.

Overraskende behagelig klima også synes jeg.

Thailand har jo det meste, men i januar her så må man nok regne med å møte "halve skandinavia" :) Vet at det begynner å bli ganske så fullt allerede både i januar og februar ihvertfall.

Kan være veldig varmt & fuktig, men januar vil være av de bedre månedene sånn sett. Tidsforskjellen vil være 5-6 timer og den gruer jeg meg litt til i september, men barn tilpasser seg visst lett (el vi må jo tilpasse oss dem også..)

Var faktisk på "Granken" med jr i januar i år og oppholdet var faktisk over all forventning. Var heldige med været, da det kan være noe kjølig og ustabilt i januar. Bodde i Puerto de Mogan som var et koselig stedt, men vi leide bil og reiste litt rundt på øya og må innrømme at jeg så endel, i mine øyne, "forferdelige turistghettoer".. Innlandet var utrolig vakkert så hvis du er glad i gå fotturer så ta med bæremeisen - helt perfekt. Finnes enkelte pensjonat her så hvis jeg skal tilbake så tror jeg det blir kun fly og med opphold i fjellene et par dager. Søk forøvrig på Cordial Mogan Playa på forum DIB så får du opp en artikkel fra 27. apr.

Lykke til med planleggingen! :)

• 10 måneder senere...
Skrevet

hei, har du noen konkrete navn på leilighet til leie på mauritius? trnger en plass og bo, skal dit i september:-) det er så mye å velge mellom, blir litt forvirret...

Skrevet

Tryggest med Gran Canaria, pga det ikkje er så langt borte... Og bakteriene er meir like norske bakterier..

Og været er kjøligere enn Asia... Men det kan kanskje være for kjølig? Har bodd der i flere år og det er som regel rundt 20 gr i januar... Men då må du passe på å bo i Puerto rico, playa del ingles, purto de mogan og slikt, pga i las palmas er det som regel rundt 15 gr og kald vind...

Husk at små barn ikkje vil ha det for varmt så kanskje grand c er best..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...