Mamma til 3 <3 Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Vi har en datter på 2 år og 7 mnd. Hun er veldig avhengi av smokken sin å det begynner å bli veldig slitsomt. Hun var flink en periode å bruke den bare når hun sov. Men så ble hun syk å da fikk hun selvfølgelig smokken utenom også,å da sklei det helt ut. Prøver å si det at smokken må ligge i senga,men da vil hun bare låne lillebroren sin smokk. Hvordan gjøre dette? Nesten så jeg føler at det blir urettferdig ovenfor henne siden broren henne bruker smokk,men så er det det at hun begynner å bli så stor nå at jeg mener det er på tide å slutte. Noen som kan komme med noen råd eller tips til oss?
2jenter04og06 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Dattera vår er 2 år og 6 mnd. For et par mnd begynte vi sånn smått å venne henne av smokken. Begynte å gi henne sukkerfri barnetyggis. Fungerte veldig bra. Fikk en halv tyggis. Nå bruker hun bare smokken på natta. Får se hvor lenge hun skal få ha den der... Må vel slutte på natta også snart. Lykke til! :-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Du har jo ærlig talt ikke vent ungen av med noe hvis hun får tyggis som erstatning! Vi sluttet på 2 årsdagen til snuppa, klippet hull i alle smokkene om natta og kastet dem dagen etter (ikke noe gode å suge på) Gikk helt greit, litt slitsomt første natta bare. Bare slutt, ikke gjør noe mer ut av det!
2jenter04og06 Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Fikk bare tyggis de første gangene. Nå bruker hun ikke smokk. (Kan få tyggis en gang eller to i uken nå, men det har INGENTING med smokke-slutt å gjøre). Klarer seg helt fint uten han "tutte".
Duracellgirl*prøver* Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Bare å fjerne alle smokker i huset og ikke bruk ordet "smokk" noen gang. Vi kuttet ut smokken 1 mnd før gutten vår ble 2 år, og det gikk superbra.
Tipp topp Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Det er ikke bare å fjerne alle smokkene fra huset når man har mindre søsken som bruker smokk! Vi har samme problem som HI. Skulle gjerne fått hun på snart 3 år til å slutte, men synes at han på 8 mnd må få fortsette litt til. Kaster vi hennes tar hun bare hans.
pøber´n & je Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Har jo ikke mer enn en så jeg har ingen gode ideer til deg. Her er det smokkslutt fra i kveld. Og han har akkurat sovnet nå, ble lagt litt over kl 19, men han har ikke grini, bare snakka og syngi. Her har postmannen hentet de og tatt de med til Kaptein Sabeltann.' Han er ikke særlig fornøyd med det, siden han mener at KS iallefall ikke trenger de. Vi har snakket om det daglig den siste uken, og masse i dag, så han visste at det kom. Det er visst sånn at de får diplom av KS om det sendes inn smokk, så det skal jeg gjøre på mandag. + at jeg har kjøpt et sjørøverskip som også er en gave fra KS.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Her kuttet vi ut smokken helga før 17.mai - helt på impuls. Satt på ettermiddagen og koste også spurte jeg litt som en spøk, skal vi kaste smokken i søpla. Ja svarte han og gikk i vei. Da vi skulle legge han samme kveld spurte han etter den to ganger, sa bare at den ha du kastet i søpla, ja *** stor gutt kaste i søpla sa han, og siden ha han ikke spurt etter den. Så her i huset gikk det over all forventing.
annie-77 Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Ha,ha... Den var fin. Den skal jeg jammen forsøke når vi skal slutte! Hvor gammel var han?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Får ikke fjernet smokkene her heller siden lillesøster bruker. Men, vi har kun i senga hennes slik at hun ikke skal finne det andre steder i huset, og det er sjelden hun går inn på rommet og opp i senga til lillesøster for å finne. Vi var på Amadeus dyrepark for noen måneder siden, der har de ett smokketre. Spurte om vi skulle henge den der, hun sa ja, så det gjorde vi. Så nå når hun har spurt etter den har vi minnet henne på at den henger jo i smokketreet og da er det greit:-)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 jeg har en sønn som snart blir 3 år om noen få mnd. Kaptein sabeltann er hans store helt akkurat nå, så nå prater vi om at vi skal sende smokken til kaptein sabeltann på bursdagen hans. Også har jeg fått et par gode råd på helsestasjonen ang. smokkeslutt. Så....det blir en spennende tid nå til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå