Gå til innhold

Hvor mye oppmerksomhet får du av mannen din???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette får jeg:

Blomster: 2,5 år siden sist...

Kort: fikk til bursdagen min for 3 år siden..

Gaver: kun bursdag og jul....

Fotmassasje, annen massasje eller strykninger/kos: så og si aldri...

Mannen min er snill og god, men jeg skulle ønske jeg fikk litt mer oppmerksomhet og kos! I begynnelsen av forholdet, var han veldig flink og jeg følte at han oppriktig var forelsket i meg.. Men, etter barn og ny graviditet, går det bare nedover..Jeg tenker på det ganske ofte, men maser aldri på han om det.(de fleste menn hater mas..)

Men, må si jeg ble ganske lei meg når jeg ikke fikk noe oppmerksomhet på sist morsdag! Eller Valentin dagen, er de ikke romantiske hele året, er det ganske enkelt å ta meg seg en blomsterkvast hjem på Valentine`s...

Hadde jeg aldri vært flink selv, kunne jeg kanskje ikke sagt noe, men han fikk blomster av meg den dagen jeg fant ut at vi var gravide igjen, han fikk farsdagspresang+kort, og blomster+gave når han begynte i ny jobb for litt siden...

Jeg tenker og prøver å gi han oppmerksomhet i form av komplimenter osv, for jeg synes det er viktig i et forhold. Man skal ikke ta hverandre for gitt, selv om man har vært sammen i 5 år og har et barn...

Jeg har prøvd å tøyse med han om det, at jeg "visner" litt bort fordi jeg får så lite oppmerksomhet, men det hjelper ikke... Synes han begynner å bli mer følelseskald,liksom...

Ja, ja...Kanskje jeg er liltt egoistisk? Kravstor?Eller håpløst romantinsk?

Hva synes dere? Får dere "prinsesse" behandling? Er dere fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes IKKE du er kravstor! Har hatt kjærester som var slik som du beskriver, og jeg fikk helt knekk i selvtilliten av det...Nå har jeg verdens fineste samboer som kanskje ikke er så raus med blomstene (men det er ikke så lenge siden sist da.....3-4 mndr kanskje), men som stryker og koser og flørter med meg ennå. Vi har vært sammen i 3 år, venter vår førstefødte nå.

Stå på krava! ;)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det - får gaver når jeg "skal" ha, men aldri på valentine og sånt (morsdag fikk jeg fordi jeg 1 uke på forskudd sa at jeg ikke forventet meg noe...!) Kanskje han blir inspirert hvis du tar initiativet - eller kanskje ikke... Og kanskje du ikke ble så meget klokere av dette innlegget...

Skrevet

Ok, godt å høre...Ja, jeg føler meg ikke superattraktiv lenger kanskje...

Har du noen tips til hvordan jeg kan få han til å skjønne det? For han vil ikke at jeg skal være lei meg, tror jeg... Men, jeg vet ikke hvordan jeg skal få det fram....

Skrevet

sambo er ikke av den romantiske typen egentlig. men han er da søt likevel. jeg bare krever å få kos jeg. hvis jeg trenger en kos, sier jeg bare: kan jeg få en kos? da har han ikke noe valg. he he... men han gjør da småting i hverdagen. som f.eks å gi meg en klaps på rumpen hvis han går bak meg i en trapp. hvis jeg står på kjøkkenet og lager mat, hender det at han står bak meg og holder rundt meg. greit at det bare er småting. men det gjør at jeg vet at han "ser" meg.

Skrevet

Oppme.... Hæ? Hva er det???

Skrevet

Jepp! Det er koselig det med litt klaps både her og både der... Men, min mann er ikke flink der heller...Jeg tar koser av han og holder rundt han osv, men det er svært sjelden at han helt av seg selv tar på meg eller holder rundt meg... Så jeg tror ikke han ser meg... Men, jeg vet ikke om det er noe jeg kan forandre ved meg selv, er det kanskje noe jeg ubevisst gjør eller ikke gjør som gjør at han tar meg for gitt? Jeg vet ikke...

Skrevet

jeg hadde en periode der jeg følte av vi bare gikk "rundt" hverandre. følte at jeg måtte mase for å få litt kos og oppmerksomhet. til slutt sa jeg det som det var: jeg syntes ikke du gir meg noe oppmerksomhet lenger. og da blir jeg veldig lei meg. for jeg trenger oppmerksomhet. da fikk jeg en klem, enn unnskyldning og løfte om at han skulle bli flinkere. kanskje du skal prøve det? er ikke sikkert han er obs på det selv. hjelper ofte med en påminnelse

Skrevet

Har prøvd det, men det hjalp ikke...Kanskje jeg ikke var tydelig nok?

Men, han er en veldig sterk person, så jeg tenker på at han mener at jeg krever for mye av han...Akurat som jeg bare lar det være med det, for å ikke mase på han.. Vil liksom ikke bry han. Egentlig vil jeg jo at han skal komme på det selv, og føle det selv, at det er lenge siden han har gjort noe for meg! Han er jo smart! Hvorfor skjønner han det ikke når jeg kommer med blomster til han? Å, takk de var fine...kanskje jeg skla kjøpe noen til deg, siden du ikke har fått siden gutten vår ble født for 2,5 år siden...?

Det IRRITERER meg at han ikke gjør noe med det selv, på en måte...

Han må jo skjønne det?

Skrevet

huff da. ja enkelte mannfolk er litt trege i oppfattelsen. du får ihvertfall ha lykke til med oppmerksomhetsjakten. ; )

Skrevet

Tror det lureste er å snakke med han om det...si det rett ut som det er, hvordan du føler det. Som ei annen her sa, er ikke sikkert han er klar over det selv. En annen ting er at han kan være psykisk sliten av det "nye" livet deres....det er tross alt en stor omveltning for menn også å få barn og se kjæresten gå gravid. De kjenner det ikke på kroppen på samme måte som oss, men er allikevel påvirket av situasjonen....kanskje han også føler seg litt utenfor...uforskyldt.

Jeg hadde det litt på det måten du beskriver med mannen min.....men jeg snakket med han...fortalte nøyaktig hvordan jeg følte meg og følte ting var....og hvordan jeg gjerne ville ha det. Men, jeg spurte også om hvordan han hadde det, hvordan han følte seg og hvordan han ville ha det i forholdet og i hverdagen generelt.

Han synes selv han var flint til å gi komplimenter ol. men innrømmet at det kanskje ikke var nok...at det kanskje var blitt mindre og at han skulle bli flinkere til å si ting til meg og å holde mer rundt meg og gi meg kos. Men han var faktisk så sliten av ulike grunner...utrolig mye som surrer rundt oppi hodene til de mannfolka noen ganger...at han faktisk ikke la merke til hvordan ting var blitt..bortsett fra at jeg var litt rar av og til som han kalte det...nettopp fordi jeg ikke var fornøyd med hvordan det var der og da.

Så prøv med litt god gammeldags kommunikasjon...kanskje er det ikke mer som skal til. Men, noen menn trengs å bli påminnet med jevne mellomrom også da.

Ønsker dere masse lykke til fremover ;o)

Skrevet

Min kjære kjøper aldri blomster...engang fikk jeg en potterose av han...men potta måtte jeg fixe selv...ahahaha :)

Men han er verdens søteste, han nusser å stryker, omjeg sitter i stolen og han i sofaen så spør han om jeg kan komme å legge hodet mitt på fanget hans...

Lager jeg mat kommer han ofte bort og forteller meg hvor deilig jeg er når jeg står sånn og kysser meg litt i nakken, vi dusjer sammen ofte, og han masserer meg når jeg "hinter" litt om at "gud, så godt det hadde vært med massasje"

Han er IKKE tøffelhelt, men er bare slik, jeg er også slik tilbake, vi forteller hverandre mange ganger i løpet av en dag hvor mye vi elsker hverandre...spiser stortsett ALLTID middag sammen, og frokosten gjør vi litt ekstra ut av i helgene...

Så jeg vil si at jeg gir og får masse oppmerksomhet, og det gjør tilat vi har et utrolig flott samboerskap...

Skrevet

Takk for det, jeg skal prøve...

Skrevet

Har en som absolutt ikke er kjempeflink men god nok for meg :).. han kaller meg alltid "snuppa" spesielt når han er ute på sjøen på jobb.. og klemmer og koser veldig mye.. masserer ryggen og magen min når jeg vil det..ellers kjøper han ikke blomster men sist han kjøpte noe fikk jeg den KILDA hudpleie serien men øye krem og ansiktskrem sånn helt uten videre fordi han visste jeg ønsket meg det :)..

Nei vi jenter er nok mer kosete enn de og trenger mer oppmerksomhet enn de vet ellr kan gi..hvis vi bare kan huske det i bakhodet at de ikke er lik oss der men trenger en på minnelse nå og da tror jeg det går bra med selv tilliten og :)..

lykke til m baby jenter..

Skrevet

Jeg må bare si at mannen min egentlig er veldig flink til å gi oppmerksomhet....vi forteller hverandre hver dag hvor mye vi elsker hverandre og tar masse på hverandre...han kaller meg for den sexy kona si....men jeg er vel kanskje litt kravstor også.

Det jeg fortalte om ovenfor var slik vi hadde det i en vanskelig periode...han var langtidssykemeldt og følte at alt var bare dritt fordi han ikke kunne stille opp som en mann skal gjøre som han sa. En mann skal være den sterke....men sånn er det ikke alltid...de har like mye rett til å være nedfor, lei seg og "svake"....det er ikke noe vi damer har enerett på.

Skrevet

Jeg får iallefall masse kos og oppmuntring og den slags, men blomster, små gaver..nope.. :0) "Maste" på han en uke om at jeg ønsket meg en orchidé og at det hadde vært trivelig å fått en av han.. Da, plutselig, kjøpte han en en dag. Men uten mas får jeg ikke noe sånn type oppmerksomhet , nei.. :0) Noen menn trenger mer "mas" og påminnelser enn andre.. :0) Tror ikke de ser det som mas mer påminning kanskje,.. :0)

Skrevet

Tror alle menn er forskjellige!

Min er heller ikke noe romantisk. Jeg får kun blomster om jeg spør direkte om han kan kjøpe det til meg, gaver får jeg kun til bursdag og jul og massasje må jeg mase meg til.

MEN - han er likevel det beste som har hendt meg, og har utrolige mange andre goder sider som skyggelegger det han ikke gjør for meg!

Han er for eksempel veldig handy, som fikser ting til meg hele tiden. Lager ting jeg ber om (kanskje det kan kalles gave?) Han har akkurat pusset opp et gammelt vrak av en sykkel til meg - den ble knallfin. Han hjelper masse til i hjemmet og vasker stadig huset uten at jeg har bedt ham om det.

Han er det jeg tror er en typsik mann. En som ikke er så opptatt av blomster og levende lys og sånn..

Også er det de som er "heldigere" som har funnet en som kan gi dem sånne ting også (blomster, gaver, etc) , men der er det kanskje noe annet de føler kunne vært bedre...

Skrevet

Skal jeg ha gaver til morsdag og valentinsdag må jeg si det rett ut at jeg forventer det. Ingen overraskelser her i gården.

Får gaver til jul og bursdag, men mest nyttige bruks- ting. Men han driver og stryker litt på meg innimellom da :-) Men jeg synes egentlig det er greit, er ikke så oppmerksom selv at det gjør noe.

Skrevet

Men jeg vil bli skjemt bort!!!!!! Jeg er så egoistisk at jeg vil bli skjemt bort og føle meg som en prinsesse!!!!!! Er snill også da, og gjør mye for andre mennesker! Men, jeg vil ha....He, he..tror disse hormonene gjør meg litt rar!

Blomster og sjokolade og gaver i ny og ne hadde passet meg så bra...! Tror kanskje jeg er litt bitter også, fordi han nevnte en gang tidlig i forholdet at han ville gifte seg med meg... Men, jeg har enda ikke fått noe frieri! Kanskje han ikke vil ha meg, rett og slett?

Tror vi får ta oss en prat.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg har det litt som deg. Mannen min synes Valentinsdag og morsdag er tåpelig - "bare "funnet opp" av handelsstanden" for å få folk til å handle... Han har i sin tid gitt meg dyre smykker - og har derfor fått en oppfatning av at han har gjort sitt for resten av ekteskapet... Jeg har fått blomster noen ganger - sist gang var for ca ett år siden da jeg var på sykehus. Alltid røde roser, for det er det han mener at det skal være. Problemet er at det skjer så sjeldent at jeg blir helt flau når jeg får det. Samtidig som han tror han har gjort nok for en evighet...

Jeg har prøvd å forklare at jeg blir like glad for en selvplukket bukett e.l. og at det heller kommer litt oftere. Slik det er nå blir det en stor "happening" som får meg til å føle meg ille til mote... Men det er vel slik han vil ha det. Er vel redd for at jeg skal forvente noe hele tiden hvis det blir oftere.. Han er vel bare så utrolig praktisk og mannelogisk, og vil ikke forstå hvordan jeg oppfatter dette...

Skrevet

Sist jeg fikk kort var.... Valentines Day. Tror ikke jeg har fått noe etter det... Nei,var ikke kort på morragaven,så Valentines..

Gave: Morragaven da vi gifta oss i april,nei,vent litt.. Siste gaven jeg fikk var for 3uker siden ca. Han kjøpte en keramikkskilpadde som vi hadde sett i et butikkvindu søndagen før. Jeg syntes den var litt kul,men jeg hadde ikke tenkt noe mer på den før jeg fikk den:) Nå står den og holder meg med selskap ved pc'n:)

Blomster fikk jeg sist i fjor. Butikk-kjøpte that is.. Fikk markblomster på søndag:) Han plukka de til meg da vi var ute en tur:)

Spanderte middag ute på meg tirsdag forrige uke.

Lot være å drikke på en fest fordi jeg hadde kynnere i begynnelsen av juni.

Når det er varmt på soverommet og jeg er glovarm(som man blir når man er gravid og det er 24 grader i rommet.. hehe..) så kommer han med en kald klut for å kjøle meg ned:)

Han satte opp markise sånn at jeg slipper å sitte midt i solsteika,selv om han egentlig ville vente til han hadde bytta et par bord på veggen. Jeg ba ikke om det,for jeg kunne vente,men han ville gjøre det sånn at jeg orker å være mer ute når det er sol(blodtrykket mitt synker raskt hvis jeg er midt i sola).

Får jeg mareritt så holder han rundt meg til jeg har roa meg ned og evt til vi begge har sovna hvis det er midt på natta.

Er jeg varm på kvelden så ligger han og blåser litt på meg til jeg har fått hvilepuls og ikke er så varm lenger.

Han har tatt over det tyngste husarbeidet og det som har med kjemikalier(sprayer) å gjøre.

Han koser masse med meg. Og hvis jeg har gått mye eller fått krampe i beinet så masserer han beina mine og korsryggen.

Vet ikke om man kan kalle det sånn oppmerksomhet,men han er oppmerksom. Som når vi går på et vanlig fortau så går han ytterst sånn at jeg og magen ikke er i nærheten av bilene. Samme når vi går over veien. Midt i overgangen bytter han side med meg sånn at jeg ikke blir skada hvis noe skulle skje:)

Men det er jo klart at jeg viser han like mye oppmerksomhet. Det er jo ikke alt jeg kan gjøre med den store magen min,men jeg gjør det jeg kan for å gi han oppmerksomhet og gjøre han gla:)

Sist han fikk kort av meg var morragaven,for det var et gavekort. Før det så var det på bursdagen hans.

Siste gaven var morragaven.

Blomster fikk han i....mars.. Da gikk jeg innom jobben hans med roser:)

Jeg masserer han når han har jobba mye ute og når han har behov for det.

Jeg lager te til han når vi skal se på noe på tv,og setter frem yndlingskjeksene hans.

Jeg lager middag til han hver dag,og hvis jeg har veldig god tid så lager jeg kanskje noe avansert og litt fancy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...