Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 I dag er det åtte uker til termin, og formen er bra - men de siste dagene har humøret gått i berg og dalbane.... Vært sliten under ribbena og øm i skambenet...hun får ikke helt bestemt seg om hun vil være "oppe" eller "nede":) - Jeg har og lest det jeg har kommet over om uker og fødsler (masse tanker selv om jeg ikke gruer meg..)- og mannen min synes tida går så fort..han har jo litt igjen å få ferdig før termin 20/8 )- men vi gleder oss masse til å møte vesla og håper 3D er riktig hvis ikke blir det masse rosa,rødt,blomstrete tøy å bytte:) Har gått opp 5-6 kilo - men pga litt kvalme er jeg pålagt å spise og drikke mer! - ikke bestandig lett på varme dager....Anbefaler Imsdal med ingefær og pære mot kvalme:) Ellers jobber jeg 50 % og en uke igjen til ferie:) Da blir det 7 uker ferie/permisjon før termin og da skal jeg kose meg med den blivende storesøster og storebror:) Gleder meg:) Håper dere har det bra og ønsker dere lykket il frem mot målet og en riktig God sommer:)
happyfeet*venter gutt Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 hei, er ca 8 uker igjen her oxo, termin 16 aug. men har vært innlagt å fått lungemodningsprøyter og sprøyter mot rier-/kynnere. Har fått beskjed om at lillegutt kan komme når som helst så jeg må holde mæ i ro, får ikke stryke eller klemme på magen engang. D er d verste..stryke på lårene heller sier legene,hehe ikke like arti d nei.. Ellers har æ komment i -3 kg iforhold te begynner vekten. Gikk ned 10 kg så har lagt på meg 7 kg nu. kvalmen heldigvis over:) Vært 100%sykemeld siden midten av des-06 så dette svnagerskapet har vært langt langt.. men nu ser vi nu enden.. kun 8 uker max..
elly belly Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har også termin 16. august og formen er fin. Jobber 100 % fortsatt men etter besøk hos jordmor i går fikk jeg tilbud om svangerskapspenger. Dvs. at jeg kan velge å ta maks to fridager i uka korte ned litt på arbeidstiden. Tror jeg kommer til å benytte meg litt av den muligheten på de tyngste dagene. ) Plages med litt ødem i bena og da er det ikke så godt med sittestillende arbeid i tillegg... Tror jeg kommer til å jobbe helt frem til permstart 26. juli så lenge formen er bra. Ferie sparer jeg opp til neste år og forlenger dermed permisjonen litt ekstra. Babyen er kjempeaktiv for tiden og det må være en liten sirkusartist jeg har i magen. Hun sparker og beveger seg masse hver dag og magen buler i alle retninger og det er kjempegøy og veldig stas. Gleder meg til å treffe henne, men gruer meg til fødselen. Rommet hennes er snart klart og vi har kjøpt inn de viktigste tingene - så det er bare hun som mangler! Men håper hun blir i magen en stund til. ;o) Ønsker dere lykke til med resten av svangerskapet! )
moklatt 9 dager til termin Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Heisan Jeg har termin samme dag som deg.Har også gått opp ca 6 kg.Sliter litt i denne varmen,men nå er det bare 2 uker igjen på jobb så er det ferie.Føler det er litt vanskelig å puste skikkelig for tiden.Det er så trangt inni magen.....og så sover jeg ikke noe godt om natten.Men men noen plager skal vi vel ha.Gleder meg ihvertfall til å sove på magen igjen.Kjenner at nå er jeg endelig ferdig med å få barn(dette er fjerdemann)Har ikke tidligere helt klart å si at jeg var ferdig med det.Syntes det var litt vemodig at jeg ikke skulle gå gravid flere ganger.Men så kommer det en ikke planlagt en her..så det var vel en mening med at jeg ble gravid igjen,for nå er jeg veldig ferdig med det.(tror min mann er veldig glad for det,Han skulle absolutt ikke ha flere...)Så nå gleder jeg meg veldig.Har aldri gått så gravid midt på sommeren før,det er litt tyngre ja.Ønsker alle en kjempefin og ikke altfor varm sommer.
Nemijenta Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Har nøyaktig 8 uker til termin i dag, 17.august. Har vært 50 % sykemeldt en stund pga blodtrykk og nakke/ryggsmerter, men ble 100 % sykemeldt på onsdag. Blodtrykket er veldig lavt, og jeg er sliten og svimmel. Legen vil sykemelde meg helt til permisjonen starter. Det er veldig vanskelig å finne en god stilling å sove i, pga en låsning i ryggen og at jeg føler det ubehagelig å ligge helt på siden (pga nakken og at magen blir skvist). Nettene er laange, men jeg fikser småting i huset og går tur på dagtid.Blir noen runder innom her også for å sjekke siste nytt, Jenta i magen er ikke like aktiv alle dager, hun ligger med hodet ned, ryggraden og rumpa opp på venstre side av magen med bena som av og til sparker meg i høyre siden. Skikkelig morsomt å kjenne og se på magen når hun snur litt på seg. Det er nok ganske trangt der inne. Har gått opp 6 kilo. Har forsøkt å spise sunt med mer grønnsaker og fisk til nå, men nå ryker jeg litt på kostholdet. Har blitt mye syltetøy, muffins og is i det siste. 9 mnd med sunnhet blir litt i meste laget for en søtmoms som meg. Har lest mye om fødsel, og gleder meg noen dager og gruer meg andre dager. Har fått beskjed av revmatolog å be om planlagt epidural, men på sykehuset virket de litt usikre på dette. Er mest redd for at jeg ikke skal bli hørt, at fødselen ødelegger en dårlig rygg/nakke fullstendig og at jeg blir pleietrengende.. Er pga de kroniske smertene ikke like sterk som andre damer, så jeg er forberedt på at det blir veldig tøft..MEN, jeg må gjennom det, og gleder meg masse til å bli kjent med den nye verdensborger. Og å være en viktig del av velkomstkomiteen:-)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 termin 14 august jeg...formen er helt elendig å jeg klarer/orker ingenting...er så utrolig sliten...ligger bare i sengen og sitter på bim i ca 10 min av hver time jeg er våken på dagen...i tillegg er jeg kvalm og sliter med uregelmessige rier (trodde det var kynnere jeg da,men fødselslegen sa det var rier) 8 uker er egentlig ikke lenge,men nå virker det som en evighet til termin...blir sliten av å gå på do tilogmed...gleder meg til august ja...
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Har også termin 16. august, og gledermeg masse til den dagen kommer. Synes at hver enkelt dag går fort, men likevel synes jeg det er så lenge til august... Er 100% sykemeldt og har vært det siden midten av mai. Har fått svangerskapskløe som gjør at jeg ikke får sove skikkelig om nettene, og når jeg er trøtt og sliten skal det ikke noe til før jeg kaster opp. Har slitt med hyperemesis i hele svangerskapet. Trives egentlig godt hjemme, men tror dagene går fort fordi jeg sover bort hele formiddagen for å ta i gjen det tapte fra natta før. I går var jeg på vekstestimering pga høyt SF mål, og var litt bekymra for en jumbobaby på forhånd, men h*n lå akkurat på snittet! Ble glad da Ellers stemmer jeg i at humøret ikke er like på topp lengre. Synes det er tungt og slitsomt å ikke kunne bevege seg slik jeg pleier. Gleder meg masse til å få kontroll over egen kropp igjen, og til å slippe å være kortpusta, treg i bevegelsene og ikke minst slippe halsbrann og stønning hver gang jeg må bøye meg etter noe som har falt på gulvet. Synes alt havner på gulvet for tia... Jaja, bare 8 uker igjen, tipper vi kommer til å savne denne tida også, når vi bare får det litt på avstand Masse lykke til videre alle sammen!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Hei! jeg begynner å næreme meg 7 uker til termin 13/8, 52 lange dager igjen. Er kun sliten neders i magen, da hun har bestemt seg for at å stå på hode det er ikke noe kult det. Så mye av bevegelsene skjer under navelen. Men det er ikke noe kult når hun bestemmer for å drive nakke/hode trening under ribbebeina mine. det gjør ondt det. Var innen til ekstra kontroll hos legene i går. Ble sykemeldt tvert. Sliter masse med kynner, å gå på do så kommer de. Er jeg noe særlig mere i aktivitet enn det, så begynner nedpress og sterke smerter i et belte nederst i magen. Er blitt pålagt ro, i håp om at jeg skal slippe sykehusinnleggelse og riehemmende drypp. Ro er lett det en liten stund, men det er så mye som man skal ha gjort. Sliter med bekkenløsning, blir verre hvis jeg er for lenge i ro. Så litt bevegelse i løpet av dagen må til. Har slete med kvalme helt fram til nå, endelig kan jeg så opp om morgene uten at det første man må tenke hvor er de tørre kjeksene. Av den grunn gikk jeg ned de tre første mnd 10 kg, men da var doen kompisen min for alle penga. Stakkar han jeg bor sammen med, jeg satt på trappen når han spiste middag eller gikk meg en liten tur. Tålte ikke matlukt i det hele tatt. Heldigvis har det kommet seg. Men p.g.a videre kvalme heldigvis uten oppkast hver gang noen nevnte mat, har jeg kun lagt på meg 6-7 kg etter nedgangen. Nå har jeg litt ekstra, både her og der. Har ikke fått noe pålegg fra legen å spise/drikke mer, heldigvis for det. Det hadde jeg ikke klart. Ellers har jeg det strålende for tiden, har nå mye mere energi enn for bare 14 dager siden. dere får ha en strålende sommer i sol og varme, denne sommeren er den første jeg kan huske på lenge der jeg bare ønsker skygge.
Boy or girl? 16.08.07 Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Har også termin 16.August Så gøy.. Formen er for det meste fin. Litt halsbrann å sånn, men ellers ok. Humøret varierer her også ja, alt etter dagsformen. Men nå lengter jeg mest etter å treffe h*n <3 Det blir sikkert uforglemmelig. Jobber 50% for tiden og det er greit. Teller ned på dager nå..55 igjen.Det går fort:) Lykke til allesammen!
Babyboy Høygravid Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Hei... Har ikke termin før 29 aug, men skriver her alikevell...Formen er ikke på topp...På dagtid er jeg helt sløv å gidder ingenting, alt føles så tungt, først på kvelden jeg våkner til et par timer å gidder å gjøre husarbeid...Sliter masse med hodepine og er tungpustet...Blir fort varm og klar...Har følt veldig nedpress idestiste...på siste kontroll låg babyen med hode nede.Kanskje hodet holder på og feste seg, hvem vet... Lykke til alle sammen og ha en fin sommer
familien kaos- komplett Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 hei. Termin 23 aug jeg da:) Formen er overraskende bra! Sliter litt med bekkenløsning, men tar mine forhåndsregler og er veldig forsiktig med belastning, så da går dagene bra. Er i 100% jobb og veldig fornøyd med meg selv for det. Har en uke igjen på jobb før ferie og permisjon, skal bli deilig det, for det er jo litt ekstra tungt å gå med magen når det er varmt. Har lagt på meg 12 kilo jeg da, så jeg slår definitivt dere andre som har nevnt vekt her, jaja... Lider valgets kvaler ang fødsel om dagen jeg da, kan "velge" selv om jeg vil ha KS eller prøve meg på vaginal fødsel, og det er ikke et lett valg!! Snart er det oss som er poppeklare jenter! Da skal vi sitte her på BIM og dele spørsmål og erfaringer om slimpropper, kynnere, rier, åpning og alt det der, gleder meg, hehe.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Termin 15,8 og sliter veldig med bekkenløsning bl.a "velge" mellom ks og vanlig fødsel? Ja vil tro kanskje det er litt valgets kvaler når man står midt oppi det......
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Termin 15/8 Sliter med humøret. Syns jeg har vært flink til å holde det oppe selv om jeg nesten ikke har hatt noe liv utenom jobb siden før jul. Går på jobb og rett hjem å gjøre ingenting.... det samme i helgene. Bekkenløsning, kvalm (uten oppkast) trøtt. Stolt over å ha jobbet 100% frem til nå...men nå jobber jeg 80% Gått opp ca 14 kilp. Mat er desverre det eneste som holder kvalmen i sjakk. Kombinert med 100% passivitet kan det jo kun gå galt Ja ja sånn er det bare. I morgen kommer mamma og hjelper til med litt husarbeid... deilig
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Ser vi har termin samtidig, så da vil det si at jeg også åtte uker til termin! =) Som deg har jeg til tider hatt vondt i skambenet-spesielt dersom jeg har vasket hus ol...ellers har jeg hatt litt vondt i rygg/rompe/bein ettersom det ligger en nerve i klem der... er ferdig med studiene dette året (allmennlærer), så har hatt en del fri den siste måneden. Starter med ferien min 9. juli, så prøver å jobbe litt ekstra. Ellers vasker jeg på hus og barneklær og prøver å holde hagen i stand. I dag gjorde vi siste innkjøp til barnet (skattepengene kom godt med...hehe....), og skal snart starte med å pusse opp på badet- noe sambo ser LITE fram til...=) Han er ikke veldig glad i oppusingsarbeid, og da han skulle legge listene på barnerommet kom det en del stygge gloser...så jeg ser for meg hvordan det blir i heimen når han og pappaen min skal gjøre stort sett alt selv på badet...tihi... Egentlig tror jeg at jeg har hatt et veldig godt svangerskap, har vært lite kvalm og hatt generelt lite plager slik at jeg kunne fullføre studiene og i tillegg jobbe vanlige vakter + litt ekstra (PU-bolig)-noe som kommer godt med når eventuelle permisjonspenger skal reknes ut! Jeg og gutten i magen skal ellers nyte sommeren fullt ut, og håper på at de seks ukene med ferie og permisjon blir en herlig tid hvor vi kan kose oss max! Lykke til til dere alle!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå