Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Gutten min på 15 dager ligger ALLTID på venstre side når han sover.. Spurte barnelegen om dette når vi var på kontroll,men han sa at det ikke var noe farlig.. men er det noen andre ting man kan se etter, om de har det? Har vært inne på siden www.kiss-kidd.no, og det eneste symptomet er at han alltid ligger på den siden.. noen som vet noe om dette?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Grattis med lillegutt Jenta mi hadde KISS. Ikke alle har så mange symptomer, men endel gulper mye, har favorittside, er urolige, har problemer med fordøyelsen osv. Hvis det eneste symptomet er at han ligger på en side, tror jeg nok ikke han har KISS, men du kan jo observere det videre
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Det er mange kjennetegn til KISS,noen har alle og noen har bare noen (for en settning;)) Luke sine tegn: -masse gulp -nektet å ligge på magen -lå BARE på den ene siden -Skjev i bakhodet -skriking i søvne -skvatt veldig lett -amme problemer (jeg fikk betennelse i den samme puppen gang på gang) -banan/C form (ligger på ryggen så ligger hodet ut fra kroppen på en måte,) -urolig og ukomfertabel dette var det jeg kom på nå,han har vært "friskemeldt" i snart 1 år;))
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Ja, den "bananformen" er jo ganske karakteristisk. Jenta mi hadde den...
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2007 hmmm... tror ikke jeg helt skjønner den bananformen Om jeg legger han på rygg, så legger han hodet til venstre side liksom, men ikke noe mer enn det.. men han legger seg selv på venstre side - alltid.. Han sover HELE tiden, er absolutt ikke urolig, gulper kun et par ganger i døgnet, og skriker aldri.. han har ikke blitt skjev heller enda, men det er kanskje litt tidlig? Han beveger begge armer og ben like bra også.. Når jeg legger han på magen så sovner han også bare.. kanskje de kan ha en favortitt stilling uten at det behøver å være noe?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 http://kiss-kidd.no/index.php/site/bilder/kiss_bilder/barn_som_ligger_i_bananform Her har du bildet av banan form,synes ikke det bildet er så brutalt..men men... Luke gulpet ca 15-20 ganger etter hvert måltid!! så ett par ganger er ikke mye:) Sovner han på magen vil jeg ikke tro han har KISS nei:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 http://kiss-kidd.no/index.php/site/bilder/kiss_bilder/kiss_ii_barn_med_overstrukket_nakke dette er også et typisk tegn,denne slengen med nakken bakover.
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2007 hmmm.. Nå ble jeg bare enda mer forvirret her.. hehe.. Han ligger litt sånn skjevt med hodet, sånn som baby gjør på dette bildet - http://kiss-kidd.no/index.php/site/bilder/kiss_bilder/kiss_ii_barn_med_overstrukket_nakke , men han sovner på magen ja.. Liker INGEN barn med dette syndromet å ligge på magen? vet jo ikke om han liker det, men han sovner hvertfall, så han bryr seg vel ikke så mye..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Nei,vil ikke tro noe KISS barn liker det ettersom det gjør vondt.De klarer ikke å holde hodet oppe pga skjevstillingen de har. Kontakt en manuellterapaut hvis du er usikker;))
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2007 Hm.. Men han prøver jo ikke å holde hodet oppe engang.. jeg legger han på magen - han sovner med hodet nede i madrassen, eller hva jeg nå enn legger han på.. hehe.. jaja.. tusen takk for hjelpen - jeg får sjekke det litt videre
FuriLaks Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Vi har også en gutt med favorittside, han er nå litt over 4 mnd og har blitt ganske flat og skjeiv i bakhodet. Tror ikke det er noen låsninger av noen slag, for han kan snu hodet begge veier og har aldri hatt noen problemer eller vondter. Nå har vi begynt å trene litt etter henvisninger fra fysioterapeut sånn at han skal bli like sterk på begge sider, hun mener at det kun er pga favorittside at han har blitt litt asymmetrisk, ryggen hans er litt bananformaktig også, det har jeg sett helt siden han var 3-4 uker og skulle begynne å ligge mer på magen.. Så det kan jo være noe med ryggen hans her, men det jeg ville si til deg, *Jenta*med*lillegutt*, er at hvis han har en favorittside, så pass på å stimulere han til å bruke den andre siden også, bygg litt opp når han sover, leker på motsatt side osv. Så forebygger dere skjevhet vil jeg tro!
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2007 Ok. takk for råd og tips! Nå gjør jo ikke gutten min noe annet enn å sove, 22 timer i døgnet, de to siste bruker han på å spise Så jeg får ikke stimulert han så mye før han begynner å være litt mer våken.. men jeg kan jo prøve å bygge opp litt, sånn at han sover litt på andre siden også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå