Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde en grusom fødsel sist, kjenner jeg får vondt i kroppen berre av å tenke på det selv om jeg nettopp er blitt gravid. Det har ikke gått en dag siden fødselen uten at jeg tenker på den. Det jeg lurer på, er det flere som meg?? Hvordan har dere tenkt å gjøre det denne gangen??
pylvis Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hadde også noen nedturer sist, så jeg prøver å tenke på at ingen fødsler er like, og at nr 2 ofte går bedre. (mange sier jo det...) Jeg prøver å være positiv, og ikke bekymre meg. Jeg må jo gjennom det uansett og sa er det bedre å tenke positivt om det. Men det er klart...sist visste jeg ingenting om hva jeg gikk til, det vet jeg nå. Så jeg har nok noen ønsker å komme med Et ønskebrev til føden er nok ikke så dumt. Jeg er også nervøs, og tenker mye på det, men prøver å være så positiv som mulig.
*RutIetutt* Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde også en fæl opplevelse sist - som endte i hastesnitt...Har grudd meg til neste fødsel siden lenge før jeg ble gravid igjen...har slitt med panikkanfall pga det... Snakket med både jm og legen min om det og ble henvist til Haukeland for fødselssamtale. Der møtte jeg en veldig grei lege som gikk gjennom fødselen min i detalj + at jeg fikk kopi av journalen og epikrisen min. Har fått fødselsønskene mine nedskrevet i journalen, og det er litt betryggende. Har bla fått skrevet ned at jeg skal få epidural og evt riestimulerende middel med en gang jeg kommer inn til føden. Sist ventet og ventet de på disse "magiske" 4 cm....som aldri kom. Etter 18 timer og bare 3 cm åpning fikk jeg likvel epidural...men ble så fryktelig sliten og smertepåvirket før det skjedde.... Jeg skal også få løpende informasjon underveis - følte veldig at alle snakket over hodene våre sist. Skal ikke på Storken siden jeg vil behøve litt mer overvåkning av både meg og babyen og til sist men ikke minst at de skal ta babyen med ks myyyyye tidligere enn de gjorde om det ser ut til å gå samme veien som sist...veldig unødvendig å ligge så lenge med vonde rier som ikke har noen hensikt + at babyen var stresset og fostervannet var misfarget da det hadde gått før riene begynte og hjertelyden hans hoppet opp på slutten. Han hadde navlestrengen stramt rundt halsen og kroppen da de tok ham ut... Ville tatt meg en prat med jm/lege og fått henvisning til en sånn samtale, jeg - det hjalp i allefall meg mye....selv om jeg gruer meg veldig enda, så virker det ikke helt uoverkommelig liksom... Lykke til:o)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2007 Jeg tror jeg må det. Jenten min halt på å dø. Hadde lite oksygen samtidig satt hun bom fast. Jeg skrek av smerter, fikk ikke puste. Epiduralen fikk jeg ikke før jeg var nesten ferdig (Mer om fødselen står på www.lulla-dagbok.piczo.com)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde en meget tøff fødsel sist..endte med hastesnitt...har ikke tenkt på fødsel sia da...snart 4 år siden....har ikke tenkt på den nå heller når jeg vet at det skjer når som helst nå...eneste jeg tenker er at det kan ikke skje engang til og har jo fått beskjed at jeg kan føde normalt ved neste...så jeg er ikke redd...skal gjøre alt annderledes denne gangen,vet liksom hva jeg går til nå og vet hva jeg gjorde feil sist,men herregud det kan jo hende jeg får panikk når det skjer,vet ikke...men som sagt er veldig innstilt på å føde vaginalt denne gangen...å skal ikke ha epidural...
pandabjørn Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 jeg hadde vanlig fødsel i 9 timer før det ble akutt ks....pga pulsen til sander lå på 60 og ikke ville opp.... så denne gangen er det planlagt ks heldigvis og glad er jeg fordet for jeg hadde ikke orket en vanlig fødsel igjen uten smertestillende det siste jeg husker før jeg sovnet var at jeg hadde en pressrie, det hadde jeg flere ganger inne på fødeavdelingen også, og det vil jeg ikke ha en gang til nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå