Gå til innhold

hvor mye utstyr er i hus?:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynnt å kjøpe inn noe i det hele tatt, jeg... :-) Jeg synes det fremdeles er litt tidlig. Har termin 29. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, jeg har termin 3 oktober, og jeg har handlet litt.. vogn, bilsete,og litt småkær og sånn... klare liksom ikke helt å vente:)pluss at det er så mye som må handles at det er greit å begynne litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan!!! jeg har termin 9 oktober, og jeg har og handlet litt siden det er greit å fordele utgiftene litt:).... men har fått i hus en del ting som jeg har fått låne og so har jeg jo handlet litt babykler :) tenkte jeg sko bruke en del av feriepengene no so huset blir nok fult opp i løpene av de neste ukene hehe:) no gler me oss so utroligt masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del fra forrige gang. Men trenger

 

Seng - Stokke

Litt klær - Har noe, men trenger mer siden det er gutt denne gangen.

Flere kluter

Bag til vogna

 

Må vel bestille bagen snart.... De sa i går at dcet er laaang leveringstid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seng, vogn, vippestol:), noen klær, voksipose, tepper, badebalje og noen leker er på plass. Magler en kommode og stelleunderlag. Får låne bilstol, så den kommer også snart i hus. Synes det er greit å spre ting litt utover, så ikke alle kostnadene kommer på en gang. Er jo greit å ikke vente med alt til slutt heller når man ikke vet hvordan formen blir. Regner med at ting blir tunge nok om jeg ikke må rundt i alle butikker for å lete etter utstyr. Er jo kjekke innkjøp dette, så jeg klarer heller ikke vente!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsete, vippestol og litt babyklær ( virkelig få, bare ting som jeg falt for og kjøpte på tilbud..) Bilsete og vippestol kjøpte vi for det var godt tilbud og vi må jo ha det uansett. Betalte 1000 for det til sammen, så det var jo ikke verst. Vogn arver vi mest sansynligvis etter niese, men det kommer an på om jeg liker den og hvor god den blir..Resten skal vi handle i august tenker jeg, ventet på feriepenger og skattepenger , og da er vi ferdig med feriene så kan vi sette i gang. Har termin 7 okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vogn,bilsete, voksipose,litt klær, litt kluter, fått dyne og litt sengetøy.. men det er sanneligmye som trengs, og liker å ha litt oversikt så vi har valgt å begynne tidlig, for å vite at pengene strekker til og at alt er i hus når den lille kommer:) har termin 3 okt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi kjøpt.:

-vogn

-seng\reiseseng

-dyner

-håndklær\kluter\glupekluter

-klær(sparkebukser,bodyer,strømpebukser,pysjamas,kjøredress,og sokker)

-sengetøy og laken

-2 fleecepledd

-2 luer

 

Syns det er greit å ta det nå litt etter litt,orker ikke å liksom punge ut MASSE penger på en gang liksom....Er jo så artig å handle da:):)¨

Har termin 17 oktober...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn,laken til vogna,krabbeteppe,gas kluter,helseteppe,noen smekker,et sett med bukse og genser.Blir vel mer handling fremover nå så vi slipper alle utgiftene på slutten.Har termin 18 Oktober:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har alt utenom bleier og litt nye klær,siden det blir en jente denne gangen;o)noen nye tepper og kanskje,i rosa farge. det eneste vi har kjøpt denne gangen er bag til quinnyvogna og bilstol..så må jeg ha en pose å ha oppi denne vogna,men den venter jeg med til nye farger kommer til høsten:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 6. oktober og har ikke handlet så mye enda. Vi har kjøpt ny bil, kjøpt vogn og voksipose. Bilsete har vi fått låne. :) Ellers tenkte jeg at vi skulle ta oss en shoppingrunde nå når ferien kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er nesten alt på plass.. mangler bare vogna no=)

men vi har lånt masse oxo... ganske kjekt.. slipper ut med så mye penger hehe... har termin 11.oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kjøpe ALT nå, men sambo holder meg litt øra, så jeg ikke går helt amokk.

Men det som er kommet i hus er:

- Bilsete med base (MaxiCosi)

- BabyBjörn Bæresele (kjøpt brukt av venninne)

- MASSE klær (også kjøpt brukt av venninne)

- Diverse småting (smokker, helseteppe, smekker, rangler...) - disse blir kjøpt på spontane innfall når jeg er noe ååååh såååå søtt i butikken. :D

 

Ellers har foreldrene mine fikset en nydelig vugge i tre, men den står hos dem foreløpig.

Foreldrene hans har tatt vare på en vognpose, som vi får etterhvert.

 

Har begynt jakten på vogn. Skal ha Teutonia Prestige, og kikker litt på farger og priser rundt omkring.

Så jeg er vel midt på treet når det gjelder hvor mye man har kjøpt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også førstegangsfødende, så har ingenting utstyr fra før. Kun noe fra da sambo var liten. Jeg er adoptert, og kom ikke til Norge før jeg var tre år, så lite med babyting fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! har ikke kjøpt noe jeg, stresser svært lite. Begynner nok over sommeren. Leste en artikkel i Dagens Næringsliv forrige uke om "vognmafiaen", mødre som bruker sinnsykt mye penger på de "riktige" merkene på vogn og stelleveske, og you name it. kjenner jeg ble litt kvalm. det er da virkelig ikke om å gjøre å kjøpe mest mulig, eller dyrest eller mest mulig fancy!? nei, jeg skal iallefall ikke bruke den lille sønnen min som noe statussymbol. du ser nok ikke meg med en eller annen fancy vogn i frognerparken.

 

MEN, jeg gleder meg jo masse til å ha masse små søte klær liggende i skuffende, til å pakke den lille godt ned i en trygg og varm vogn og trille avgårde! :)

men det er barnet og at han eller hun har det bra som er viktig, ikke merkene på den han/hun ligger i og har på seg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke det at vogna er fancy som teller for min del. Men heller det at den er sikker, trygg, stødig, praktisk å hanskes med (slåes sammen, inn-ut av bil, buss, osv), kan brukes i flere år.

Jeg vet ikke om det er mitt innlegg om "vognjakta" jeg beskrev ovenfor du gjør opprør mot, men som sagt: er ikke ute etter et bra merke for at det er dyrt og fancy, men sikkerheten for den lille foran alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin den 5.10

Bilstol på plass. (MaxiCosi)

Brio komi skal kjøpes inn i helgen.

Sengeklær er kjøpt inn. Kjempe tilbud på Kid.

Bodyer og nattpysj er på plass.

Kluter og gasfiller er også i hus.

 

Mangler stellebord og seng. Stellebord får jeg av min søster. Sengen skal kjøpes inn rett over sommeren.

 

Kjøpt lite klær, fått råd om å vente med det. Fordi man pleier visst å få en del gaver. Og stort sett så er det klær. Så der har jeg holdt meg på matta.

 

Jeg har forholdt meg til rådene om hva vi må ha i hus fra fødselsboken.

 

I morgen skal jeg vaske alle klærne, jeg gleder meg. Det er litt kos da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt inn

 

vogn,

vognpose,

babygym,

babytreningsunderlag,

bæresjal,

stellekommode med badebalje seng,

madrass,

sengekant,

dyner,

sengesett,

klær,

noen gaskluter,

smokker,tåteflasker..

 

men fortsatt mange ting igjen....men fått unna det viktigste da..termin 1 oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, som jeg sa.. det er sikkerhet og at den lille har det bra som er viktig!! nei, reagerte som jeg også sa, ikke på noe noen hadde skrevet her inne, men på artikkelen i Dagens Næringsliv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle folk i verden ønsker da at babyen sin er friskt! hvis man ikke er syk i hodet! man ønsker da at babyen er frisk selv om man kjøper ting eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 31.oktober å har dette i hus:

 

Vogn (simo komi duo 2003 modell)

Vugge (som har gått i arv i mange mange år)

Seng

Bilsete

Litt babyklær såklart:) hihi.

Tepper

Voksipose

Vognpose

 

Ellers blir det nå mer skikkelig shopping etter jeg har fått engangsstønaden etter uke 26. :) Som mange her sier, syns det er greit å fordele det litt utover..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin 01.10 og har følgende:

 

Leandervugge

Soveskinn

Bilstol (kjøpt brukt av naboen)

Lekegrind (fått av naboen)

Tøybleier (Imse Vimse, kjøpt pent brukt i går til under halv pris)

Litt klær (arvet av søsteren min)

 

Ellers fant jeg nettopp en fin liste på babyshop til oss førstegangsfødende som ikke har peiling på hva en baby trenger

 

http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf

 

Tror jeg skal printe ut den og krysse av etterhvert!

 

Nå er jeg skikkelig klar for redebygging, kan nesten ikke vente med å få ferdig rommet, men trenger litt stæsj før jeg kan møblere!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...