Gå til innhold

Regelmessige menssmerter..?


Mjusk

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mensmurringer som har kommet og gått litt den siste uken, men inatt ble de regelmessige. Er ikke sikker på hva dette betyr helt. Våknet inatt kl 4 og fra da av har det vært ca 1 min med menssmerter som har bygget seg opp for så å roe seg (ca 25 sek for å nå toppen og så 25 sek for å bli borte) Dette skjer med ca 6-10 min mellomrom. Jeg ville kanskje tro at det var fødselen som begynte, men hadde egentlig forestilt meg at rier føltes anderledes og vondere enn dette...

Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Får kanskje vente å se.

 

(Jeg fortalte til samboeren min i mårres at jeg hadde vondt i magen, og hva om babyen kom idag...

Da sa han; Nei vent, og så dro han på arbeid...

Jeg måtte le av han for han var så veldig trøtt (kl var 6), og jeg ville likt å se uttrykket hans etterhvert som han våkner på jobb og tenker igjennom det jeg sa...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselen har iallefall ikke startet enda. Menssmertene kommer og går som før, men det kan av og til ta 30 min imellom hver vondt. Det eneste som er skjedd er at proppen kom ut..!! Den var EKKEL... :-S Blæ..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres litt kjent ut ja..Jeg har hatt det sånn, frem og tilbake. hatt det i 3 uker nå. sinnsykt slitsomt. jeg dro inn m rier for 3 uker siden og da konstanterte de 1 cm åpning, Dro tilbake med vondere rier 2 uker etter og da hadde jeg ikke mer åpning, men mormunnen hadde sentrert seg litt..(?) Siden det har jeg hatt masse menssmerter hver dag noen ganger som kommer ofte, men går over... er slit å ikke vite noenting.. men tror ikke vi er langt unna. Slimproppen gikk forresten for 3 uker siden hos meg. Jeg har forresten termin 30 juni. når har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin i forgårs, men lille vennen vår ville ut St.Hansaften.. :-)

Jeg våknet morgenen etter på samme måte som på fredagen, men denne gangen var menssmertene sterkere. Min samboer våknet av stønnene mine der jeg låg i halvsøvne. Vi tok tiden på vondtene, og kom frem til at det var et min med vondt og tre min pause. Etter en stund ringte vi sykehuset for å høre om kanskje noe var på gang. De ba oss om å komme nedover for en sjekk. Noe over 9 var vi der og det ble konstantert at det var rier jeg hadde, men mormunnen var ennå ikke modnet (en hel cm igjen) og hodet låg langt oppe og var ikke festet. Vi dro hjem igjen for å få tiden til å gå, men etter bare noen timer var det så vondt at jeg hadde lyst å reise ned på sykehuset igjen. Da var det 1 min med vondt og 1 min pause. Halv to var vi der igjen, og denne gang hadde iallefall hodet festet seg og 1 cm åpning. Jippi... Vi prøvde å lindre smertene med varmeposer, og ca 16.30 hoppet jeg i badekaret. Det var deilig for det gjorde pausene lengre og riene kortere. -For en stund... Etter en time var det så vondt igjen at jeg måtte opp av badet, og da kom riene i ett uten pause. Tenkte at nå måtte det vel være god åpning, men nei, 3-4 cm. Tok tilslutt mot til meg og ba om epidural, og det er jeg nå veldig glad for at jeg gjorde! Det tok en stund før denne virket, en del forberedelser og så en virketid, men kl 19 hadde smertene avtatt i så stor grad at jeg kunne ringe til min mor som gikk hjemme sammen med søsteren min og var over seg av bekymring.. :-) Jeg fortalte henna at jeg ikke trodde det kom til å skje noe før midnatt iallefall, men etter en time ble det faktisk konstantert full åpning..!! :-O Jeg ville vente litt med å presse for jeg var sliten og det var deilig å slippe de store smertene, men så begynte riene å avta og hjertelyden falt litt. Jeg fikk satt inn et drypp for å få litt sterkere rier, men før det helt hadde begynt å virke, på tre rier, kom hun! Blå og varm og klumpete, og utrolig deilig. En syk følelse å se henne for første gang! 3660 gram, 50 cm, og 36 cm rundt hodet. Hun hadde navlestrengen en gang stramt rundt halsen og strevde litt med pusten de første ti minuttene, men så fikk hun kreftene tilbake.

Så utrolig deilig å se henne og holde henne og gjøre henne trygg og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...