nyu hai Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Mannen min jobber masse overtid, jobber ekstra både seint og tidlig, til og med helger. Til og med for flat betaling. Han hadde enda ikke fått beskjed om ferie, så han ringte i går og spurte. Hadde satt seg opp på liste for å få ferie 3 siste ukene før skolestart, og den lista var satt opp i april! Enten må han ta ferie fra mandag, 2 uker, ellers må han vente til september før han får ferie. Ingen andre har ferie hverken fra mandag eller i september! Lista skulle jo være ferdig 1. mai. og han satte seg opp likt med meg og ungene. Nå må vi ta ferie hver for oss! Trist og sint nå altså. Hadde gledet meg til ferie sammen med han. Måtte ha ut litt steam på morgenen.
Mamma med to søte små Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Mener dere har krav på noe ferie sammen. 2 uker hvis jeg ikke tar helt feil. Google ferieloven, så finner du nook noe der. Kjmepe kjipt!!!!
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Dette skjedde faktisk på jobben til gubben også! Ble skikkelig irritert!
camilla^ Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Det er en eller annen dato sjefen har krav på å ha gjort ferig ferie listene. Mener jeg har fått tips om å bare ta ferie når jeg har satt opp, for det har en krav på når sjefene ikke klarer å gjøre jobben sin til tiden.
mammantil2+1 Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 1 mai skal oversikten over bedriftens ferieavvikling være ferdig. Jeg vet at en del små og mellomstore bedrifter i det private er særs dårlig på dette feltet og kunnskap om arb.miljø loven generelt.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 http://www.lovdata.no/all/nl-19880429-021.html Les den og se om dere finner noe som kan hjelpe dere. Der stár det ihvertfall i pkt. 6: Arbeidsgiver skal i god tid før ferien drøfte fastsetting av feriefritid og oppsetting av ferielister med den enkelte arbeidstaker eller vedkommendes tillitsvalgte. Oppnås ikke enighet, fastsetter arbeidsgiver tiden for ferien innenfor de grenser som følger av §§ 7-9. Hvis han fikk beskjed i gár om at han skal ta ferie fra mandag, sá holder ikke det gitt. Be ham kontakte fagforbundet sitt eller tillitsmann pá jobb.
nyu hai Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2007 Lista skal være ferdig til 1. mai. For da skal det jo leveres søknad i bhg og andre arb.givere. Men skal sjekke ut ferieloven. Dette året har vært ekstra slitsomt pga mye sykdom i nær familie så jeg så jo ekstra frem til ferien i år! Skikkelig skuffet nå. Synes det er kjempetrist at jeg og ungene må dra å ferietur alene. Blir jo gøy det også, men det blir jo ikke det sammen når mannen ikke kan bli med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå