Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dumt spm, men er kan det være skadelig for fosteret at mor ligger på magen og sover? Jeg elsker å ligge på magen, og har ikke hatt mere ømhet i brystene enn at det har gått bra. Men i det siste har sambo og jeg begynt å tenke på om det kan være negativt for babyen. Er 13+4 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke negativt for babyen. Babyen sier ifra etterhvert når det blir for trangt og da vil du automatisk snu deg andre veier.

Jeg er 22+3 og forsøker fortsatt å ligge litt på magen, men får da klar "beskjed" om at det blir for trangt så jeg må snu meg.....

Skrevet

Det var godt å høre, da skal jeg fortsette å kose meg med å ligge på magen så lenge jeg kan! :)

Skrevet

Jeg er i uke 26 og ligger fremdeles mye på magen. Trekker det ene benet litt oppunder meg så det støtter litt riktignok, men det er overhodet ikke ubehagelig og babyen sover godt.

Det er ikke noe farlig så lenge det ikke gir deg ubehag. Det hadde vært helt håpløst hvis det var farlig, hvordan skulle det da gå om man snudde seg på magen i søvne? Sov sånn som det er behagelig for deg du, det viktige er at du har det bra og får god hvile!

Skrevet

Du kan ligge på magen så lenge du klarer det:)

Jeg husker natten etter jeg fødte gutten min, 2 år siden nå, da sa jordmoren til meg at det beste var å ligge på magen. Da ville livmoren trekke seg tilbake. Det var sååååå deilig å ligge på magen igjen etter flere mnd uten.

Skrevet

Det er ikke farlig for fosteret å ligge på magen, når det blir for liten plass til at du kan gjøre det vil babyen sparke og du vil føle det ubehagelig å sove på magen..

Jeg er i uke 28 og kan fortsatt sove på magen.. Dvs, jeg ligger liksom litt på siden og litt på magen, og det er en god sovestilling.. Drar det ene benet litt oppunder meg slik at det støtter kulen på magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...