Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Utrolig irritert over hvor dårlig mange er i norsk - sitt eget morsmål!! Det går da for f... ikke an å ha gått igjennom skolen uten å ha plukket opp vesentlige ting som og/å-regler, rettskrivning, kommaregler osv? Hvem f.. er det som har lært dem at man "spør et spørsmål"? Man spør om noe, eller stiller et spørsmål. Stakkars unger når mor skal hjelpe de med lekser.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 At du gidder å lage en ny tråd med dette, bare hente opp en av de gamle og slenge deg på debatten der. Eller så er du kanskje en av de kranglefantene som har sett at dette provoserer, så du vil være eier av en ny poppis tråd?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Forstår ikke problemet...det må vel være andre ting å legge seg oppi.. Tydelighvis noen som kjeder seg her.....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Helt enig! Ok så noen er flinkere i norsk en andre. hva er problemet ditt? Forstår du ikke hva som står skrevet? Men du er kansje perfekt du! er jo noen som faktisk tror de er det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 ja..hallparten av di som er hær har strøket i norsk.å nei...skrev jeg noe feil nå? Kjere HI ,kan du vere så snil å rete på mitt inleg?
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Stakkars deg som ikke har andre ting å bry deg om enn dette..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Neida - de har ikke strøket i norsk, men du skjønner at nesten alle her på bim har dysleksi. Jeg har spurt før, og fikk kjeft sånn som du får nå, og forklaringen av de har dysleksi. Så vet du det! Tror dysletiske kvinner er ekstra fruktbare!
@nne p@ l@nne Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Ja viste du ikke det med fruktbarhet? Alle vi som er ekstra fruktbare er dumme (for det henger jo sammen med dysleksi) alt for unge eller gamle til å få barn, bedrevitende, for feite eller for tynne, stemmer Frp og er hysteriske! Dessuten har de færreste her studiekompetanse (da vi strøk i norsk), men noen av de heldige av oss har kommet seg i gjennom grunnskolen da. Jeg er bare så glad for at det er noen intellektuelle her som orker å tilbringe tid her på Bim, for veilede oss av og til. Synd du er anonym så vi ikke kan sende deg en diger blomsterbukett som takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Enig med HI. Hvorfor skal alle andre idiotiske temaer kunne diskuteres her inne, bortsett fra norsk språk? Da får man de fornærmede på nakken med en gang. I forhold til mange andre temaer her inne er kan språk være et av de mer interessante. Og ingen har hittil svart på spørsmålet: Hvordan er det mulig å ha gått grunnskolen uten å kjenne til og/å reglene f.eks? Er det norsk skolesystem som har sviktet? Skulle likt å vite det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Må bare tilføye at det jo er litt vanskelig å for folk å diskutere språk når de ikke en gang ser vitsen med godt språk eller hvorfor man i det hele tatt bør være opptatt av dette temaet. Det forundrer meg at så mange ikke ser verdien her.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Så flaks for deg at det ikke går utover deg og ditt liv da. Jeg mener,de dårlige norsk kunnskapene.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 "HI, få det et liv". Øh, det er mange her inne som burde se å få seg et liv med tanke på alt de gidder å sitte og tjatte om.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Hei, Tror faktisk jeg kan ha et svar på det der. Når jeg selv gikk ut av videregående så var ikke språket mitt perfekt det heller. Kunne selvfølgelig det meste, men det var visse regler som ikke alltid satt. Men det er i den videre utdannelse av språket blir testet - og fester seg. Er jo så mange oppgaver og innleveringer at man blir nødt til å lære seg skriftspråket. Så for de som kun har videregående, har kanskje ikke språket festet seg godt nok enda.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 TIL DERE SOM KLAGER PÅ ANDRES SKRIVEFEIL: Skriv da iallefall korrekt selv. Det vanker jo både feilstavelser, kommafeil, orddelingsfeil osv osv.... Så før du kritiserer andre; Vær snill å se om du er så forbanna perfekt som du vil ha det til.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Vet ikke hvilken skole du har gått på. Men norsk undervisningen på min skole besto av litt annet en grammatikk. Så en helhetsvurdering gjorde vel at jeg ikke fikk stryk i norsk. Og faktisk har kommet meg helskinnet igjennom til og med høyere utaning. Kanskje jeg ikke fortjener det, men jeg mener jo selv at jeg gjør en god jobb og klarer meg ganske bra. Tross alt!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #18 Skrevet 23. juni 2007 At du har fått deg utdanning og jobb har vel ikke noe med saken å gjøre? Jeg har også utdannelse og god jobb selv om jeg var dårlig i matte. Vi snakker spesifikt om rettskriving her. Hvorfor står det tilsynelatende så dårlig fatt med mange? Dette spørsmålet må det virkelig være lov å diskutere, uten at alle skal bli så himla fornærmet. Vi kan gjerne diskutere hvorfor det går til helvete med realfagkunnskapene i Norge også. Grunnen til at norsk ofte kommer opp som tema her, er jo bare fordi dette er en språkkanal.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #19 Skrevet 23. juni 2007 Jo men sp. her var da om halvparten har strøket i norsk, var det ikke? Bare sier at gramatikk bare er en del av norsk karakteren. Og for min del heldigvis for det, ellers så hadde jeg nok strøket i norsk ja! Synes det er flere ting her en grammatikk folk blir provoserte av. Og det er jo lov å ikke være enig med dere som er så opptatt av grammatikk også? Er det ikke? Da må man jo si noe om det! Er det ikke tross alt det man ønsker når du legger ut en slik tråd?
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 23. juni 2007 #20 Skrevet 23. juni 2007 Mye av grunnen kan nok trolig være mobilbruken. Jeg for min egendel skriver tilvanlig nynorsk/dialektblanding med forkortinger og hva det ellers innebærer,merker at det " stjeler" av den lille kunskapen jeg har.( Prøver og skrive bokmål for ellers blir det bare bråk her inne.. Skjønner ikke det... bla bla bla) Skriver veldig lite ellers, få offenligebrev i denne gården her, så regler i hytt og pine blir ikke brukt ( har antaglegvis ikke sittet nei.) Og JA jeg strøyk faktisk i norsk tredje året. Ikke fordi jeg hadde så dårlig karakter, men fordi jeg grua meg sånn for den muligheten som alltid var det... Kanskje jeg må lese høyt i dag.. utrolig teit!!!!! Hadde jeg kunnet skru tiden til bake.............. ¤%&((&%¤¤%. Har nok alltid hatt dysleksi men har prøvd å sjule det så godt jeg kan,... og alldri fått noe hjelp ! Bare MASSE kjeft!.. Om at jeg må konsentrere meg osv. osv...Mine innleverings bøker har alltid vært mer røde en annen farge for å si det sånn.....Ser enkelt og greit ikke mine egne feil Men ser andres ). Har utrolig lyst til å ta oppigjen norsken og gå mer skole men orker ikke alt maset... ja 27 år kan ikke skrive enda.. heheh får høre det nok her liksom.. ( NEI jeg tar ikke det som kommer opp her personlig, men vet at jeg skriver masse feil) elsker og lese bøker, leser fort men "sluker" enkelte bokstaver.. Sånn er livet.... Beklager viss jeg har vært til irritasjon for noen det var virkelig ikke meningen!!! Jeg er bare ikke så inteligent som deg....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #21 Skrevet 23. juni 2007 lær deg norsk selv! *le* (les igjennom innlegget ditt)
prebs Skrevet 23. juni 2007 #23 Skrevet 23. juni 2007 Kjære HI Du bør først lære deg dette:Alltid akkusativ etter preposisjoner! (Se på de/dem-bruken din.) Men for øvrig er jeg enig med deg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #24 Skrevet 23. juni 2007 Har du Hi fått med deg at det er enten en punktum eller tre, alt annet er faktisk feil...
rosa og en blå Skrevet 26. juni 2007 #25 Skrevet 26. juni 2007 hihihi.. eg strøk i norsk og engelsk.. gode karakterer ellers.. men har en sambo som fikk toppkarakterer i begge de faga.. so ungane her skal vel få hjelp med leksene til den tid. og korfor skal vi skrive så f...... rett her inne på bim? skal jo ikke opp i eksamen akkurat.. er du perfekt når du taster på msn og sms ogso?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå