Gå til innhold

Hvilke tanker har dere om "stuff" med navn på til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes jo så masse flott nå. Er jo litt søtt også.

Smukker, luer, skilt til barnevogn og alt det der.

Blir betatt jeg; når det kommer et lite barn stabbende med navnet på lua. Så er det jo spes med de smukkene med navn på :)

De skiltene er også litt stillige, selv om det har blitt litt vell mye "allemannseie" nå.

Men hva med risikoen for konsekvenser?

Tenker dere på det?

For en baby er det vell ikke mye risiko.

Men for et litt eldre barn på en liten tur alene kan det jo skje både det ene og det andre.

Når fremmede kan lese navnet og bruke det, er det jo enklere å lokke det med seg.

Barn er jo bare barn også.

Nå er ikke kidnapping et videre stort problem her til lands. Særlig ikke av fremmede. Det lille som er, skjer vell helst av kjentfolk.

Likevell så kan det jo plutselig skje. Vi bør jo ikke føle for godt på en falsk trygghet heller.

Er det bare meg som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joo jeg er enig...

greit nok med vognskilt og tutter for så lenge de bruker tutt er de neppe så mye alene likevel... men vil ikke ha noe lue med navn på for å si det sånn når de er litt eldre..

man vet jo aldri..

Skrevet

Smokker med navn må jo være praktisk, særlig i barnehagen, tenker jeg.

Når det gjelder slike barnevognskilt, så vil ikke jeg at ALLE på gata skal vite hva mitt barn heter. En selv går en jo ikke med navneskilt akkurat. Navn er jo personlig, så hvorfor skal ALLE fremmede, som ikke har noe forhold til barnet, vite hva barnet heter...? Jeg er kanskje litt rar der, hehe.

Skrevet

Er enig i det med barnevognskiltet.

Kommer aldri til å skaffe meg et selv. Vet ikke om jeg ville brukt det om vi fikk et heller.

Kanskje bare i mørket, siden det har refleks-funksjon.

En så stor plate må jo være helt super da! Om det er hele som virker da :)

Vi har også et navn som bare 6 i Norge har. Ønsker egentlig å holde det slik. Så vi har ikke tenkt å "gi det bort" i hytt og pine (";)

Men de smokkene virker geniale. På flere vis....

Ikke er det noe tilfeldig forbipasserende ser heller.

Skrevet

Synes skiltene er litt teite, men smokker har vi. Fikk veldig bra tilbakemeldinger på det i barnehagen - aldri noen tvil om hvem sin smokk det er (og da slipper man jo at de evt tar feil en gang i blant). Luer og slikt til eldre barn har du et veldig bra poeng med - har ikke tenkt over det, men det er veldig sant.

Jeg er oppvokst med kodeord, jeg, og har tenkt til å videreføre det til mine barn: Kommer det en fremmed og sier at mamma eller pappa har sendt dem, skal de kunne kodeordet - ellers skal du løpe som f...! Kommer kanskje av at jeg er oppvokst i utlandet, da, men det begynner jo å bli sånne tilstander her også...Desverre!

Skrevet

Smokker med navn er geniale!!!!

Luer med navn er geniale i barnehagen!!!

Går jo an å ha et par navneluer kun for barnehagebruk da evnt! :D

Da er man sikker på at det er kun DITT barn som bruker den lua da! :D Mindre sjangse for å smitte i forhold til lus og! :D

Hilsen meg som jobber i barnehage!! :D

Skrevet

Jeg er enig. Kommer ikke til å kjøpe noe med navn på til barnet vårt.

Er desverre altfor lett å lokke med seg barn hvis du er voksen og kan navnet deres.

Barnevogn skilt går jo greit i den sammenhengen, men det har jo "alle" nå, og synes det er l itt cheezy at gudoghvermann på gata skal vite hva babyen vår heter.

Skrevet

Er ikke enig...Synes ikke vi kan bli så hysteriske.., Sjønner tankegangen, men ser ikke noe risiko i det.

Hvor mange barn er det ikke som har fotballdrakter med navnet sitt bak, hadde aldri kommet på å si nei til det.

Skrevet

Tobias har lue med navnet sitt på....har i grunn ikke tenkt så mye over at det er så farlig...selv om jeg ser poenget ditt...

Smukker med navn på virker veldig praktisk - spesielt i bhg...men jeg kom aldri så langt at jeg fikk bestilt, og nå bruker han bare smokk på nettene av og til...

Barnevognskilt ville jeg aldri hatt....men ikke pga kidnappingsfaren for å si det sånn;o)

Skrevet

skal ha smokk og lue med navn på,men ikkje de vognskilta,for det første syns i de ser litt harry ut,alle andre har det+ det viktigste vil ikkje at alle ska vite når babyen min er født og hva han heter

Skrevet

da har jeg bestilt smokker så søte da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...