F-mor Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Holder på med bleieavvenning og det går kjempefint. Har holdt på i 3 uker og nå tisser hun på do. Går uten bleie og sier i fra når hun må tisse. Men bæsje vil hun ikke på do;-( Hun bæsjer i trusa uten å si ifra. Virker ut som hun prøver å få det til på do, men hun får det ikke til. Har sagt til henne at hun kan få en bleie på når hun vil bæsje, men hun sier ikke ifra, litt dumt siden hun ikke har en fast tid på døgnet hun bæsjer. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er litt dumt å gi opp hele bleieavveningen også, hun tisser jo på do, men på en annen side er hun jo bare 2.5år. Men jeg ser jo at hun prøver å bæsje på do, men får det ikke til... Noen andre som har hatt det slik?
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Det tok halvannet år fra min ene var bleiefri døgnet rundt (2.5) til hun var klar til å bæsje i do. Hadde kjempesperre - klarte ikke bæsje i do og det ble veldig ulystbetont hele greia, men ba i motsetning til jenta di om bleie for å bæsje. Så plutselig en dag var det helt greit. Men din som ikke ber om det... hva med potte? Og så gjøre det helt klart at det er heeeelt greit å gå med bleie ennå. Evt la henne gå uten bleie når hun allerede har bæsja for dagen. Hun er jo kjempeliten enda, og uansett er det ungen som må styre det hele.
F-mor Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Takk for svar! Lar henne gå uten bleie hele dagen jeg:-) Potta står framme, men hun vil bare tisse på den også. Tror hun bare klarer å bæsje stående, for hun hadde lagt en kake i hagen når det var fint vær;-) Fjerna den selvfølgeligt. Har sagt til henne at hun kan få bleie på når hun skal bæsje, men men. Føler jeg ikke presser henne eller maser så veldig om at hun skal gå uten bleie, men virker ut som om hun synes det er greit selv. Målet vårt blir da å få henne til å si ifra når hun skal bæsje slik at hun kan få bleie på og deretter når hun er klar, prøve på do? Eller skal jeg la henne gå med bleie hele dagen? Hun går på do og tisser. Og har avføring 1 gang om dagen.
Feit og freidig <3 Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 He he, må bare dele en historie om meg selv når jeg sluttet m bleie... jeg var helt tørr og bæsjet på do, var ca 2 år. Men så hadde min mor servert ballj (raspeball) med tyttebær til middag... etter middag måtte jeg på do og "æsje" - jeg var flink og gjorde fra meg, jeg- men! Idet jeg snur meg for å skylle ned ser jeg ned i do........................................... Gjett hva jeg ser; en stor mannedritt med to røde øyne (-to tyttebær plassert på akkurat riktig sted!!!) ---- som stirrer anklagende på meg mens jeg skyller den ned............. Dette tålte jeg ikke,ble vettskremt og endte opp med : - donekt i ett helt år... Sukk, skremmende, for en sart barnesjel, det der, he he
EvaL Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Hva med om du lar henne gå med bleie hele tiden da, vil hun da allikvel si i fra at hun må på do og tisse? Dersom hun gjør det vil det jo ikke spille noen rolle om hun er i bleier i hvertfall frem til hun har gjort unna dagens avføring. Sørg i hvert fall for at det ikke blir en sperre som gjør at hun ikke bæsjer i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå