Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Drikker dere begge to, mens dere har barna hjemme? En ting er jo å drikke seg drita fulkl når ungene er hjemme, det gjør man da ikke, men hva vin?? Kan jeg og mannen kose oss med en flske vin eller tre en kveld mens veslejenta på 1 1/2 år sover?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 jeg og min nye kjæreste koser oss hver fredag med en flaske vin hver (og kanskje et par øl) og god mat. pjokken er 15 mnd. Ikke noe problem for oss, men sikkert mange som mener noe annet....jeg står jo uansett opp med ham til vanlig tid
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 dele tre flasker vin på en kveld..... da hadde jeg vært drita iallefall...håper du mente glass! ser ut som om du har vært litt full når du skrev innlegget også he he..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Ser ingenting galt med at man koser seg med litt vin/øl til maten, men man bør holde seg forholdsvis edru. I alle fall i stand til ta seg av barnet hvis det skal oppstå en situasjon. En flaske vin eller noen øl vil jeg si er ok, men 3 gjør vel at dere blir temmelig brisne begge to?? jeg kan drikke meg lett lett lett brisen uten at jeg ser noe galt i det.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Personlig har jeg ikke rørt alkohol på maaaaaaaaange måneder av gode grunner =0). Kan være jeg hadde tatt ett glass vin mens ungen sover når den tid kommer men mer enn det ville jeg personlig hatt barnevakt. Er fra før ingen dreven dranker =0)
*Vi blir 5* Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Hvem skrev 3 flasker vin..ser ikke det noen plass jeg?? Jeg og mannen deler også en flaske vin i ny og ne til god mat eller bare for kos. Det syntes jeg er helt ok!
trompetisten Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Ja, vi kan ta noen glass vin eller øl en fredagskveld. Eller nå på sommeren kan det i grunnen bli når som helst Men et par forutsetninger selvsagt: - frøkna er frisk og rolig - har lagt seg for natta og har sovnet (selvsagt ingen garanti for at hun ikke våkner, men det har skjedd tre ganger på nesten 1 år) - vi er hjemme, eller med kort vei til familie/venner evt. legevakt Drikker oss aldri drittings. Absolutt ikke. Men selsvagt blir vi påvirket. Hvor mye du/dere drikker, bryr jeg meg ikke om. Vi tåler forskjellig mengde alkohol, og synes at du må finne den mengden som passer for deg.Uansett om man koser seg med øl eller vin, skal man være i stand til å ta seg av barna i enhver situasjon som skulle dukke opp.
"min villemo" Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Hei, vi drikker begge to, men vi drikker oss ikke fulle, om det skulle skje noe og vi måtte spurte ut av huset el. no så må jo minst èn person være klar i hodet. Aldri tenkt over faktisk at vi drikker begge to mens hun sover.. vi også står klar på morgenen lys våken når tulla våkner på morgenen. Det MÅÅ være den beste vekkerklokka på jord: ett privilegium å få våkne til det skjønneste smilet kos dere masse, det fortjener dere, lurer no på litt hvorfor du spør jeg ?
Gemini77 Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Vi åpner en flaske vin rett som det er. Som regel i helgene da. Kjempedeilig og ser ingen problemer med det.. Vi bor sentralt i Oslo og skulle noe skje så er det ikke noe problem med transport uansett.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Jeg synest at det er greit å ta seg noen øl eller litt vin etter at ungene har lagt seg.. Hyggeligt at foreldrene koser seg sammen.Så lenge en kan ta situasjoner som dukker opp. Jeg gjør det ikke, mye pga at jeg ikke drikker så mye nå lenger etter at jeg fikk barn.Og gjør jeg det så er det for å dra på byen eller på fest og da har vi jo barnevakt.Men så har jeg vært gravid veldig tett og ammet innimellom...( Ikke mye tid til å nyte alkohol da nei) Min mann er blitt helt avholds nå, men det er fordi han har 2 foreldre som drakk MYE da han var liten.( gjør det fortsatt) Og føler seg uvell med å drikke, så da vil tiden vise når han tar sn første øl igjen. ( han har ikke drukket siden jeg ble gravid med nr 1 i 2005.hehe.Rart, men men)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Hei, HI her. Du anonyme som påstår jeg virker full når jeg skrev innlegget......eh, hvilken planet har du ramla ned fra egentlig? -3 flasker vin er ikke mange glassene når det er to personer som koser seg vet du. Snakker ikke om stærk vin da, eller hjemmelaga, men heilt vanlig vin.... og da er ikke 3 flasker delt på to personer så mye., Er ikke så bevandret i vinens verden du stakkar!! Vel, da skal vi kose oss med 3 flasker billig , men kjempegod hvitvin fra polet i kveld!. Mmm
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Jeg blir nå godt bedugget av ei flaske vin alene, og synes 3 flasker høres litt vel mye ut.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 I min verden er det mye med tre flasker vin delt på to personer. Jeg blir rett og slett full hvis jeg drikker en flaske vin. Personlig synes jeg ikke det å drikke tre flasker vin er å kose seg med vin, men heller å fylle... Hadde ikke drukket en hel flaske vin med ansvar for unger, så var det sagt:)
Pearly Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 Syns det er hyggelig å ta noen glass sammen en fredagskveld, men tåler jo ingenting for tiden etter tre fire år m graviditet og amming og ingen drikking. Blir slapp, kvalm og trøtt dagen etter bare en halv flaske vin. Men som noen skrev, det smilet er verdens beste vekkerklokke, så da er det bare å ta det rolig den dagen og blir ikke ofte vi har vin på kvelden da gitt.
Luca Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Du, ærlig talt. Du kan vel ikke påstå at det er å kose seg med 3 flasker vin på 2 stk?? Jeg hadde blitt temmelig beruset av 1 1/2 flaske vin jeg altså, så det er vel hakket over å kose seg vel? Men til spørsmålet ditt; Det er vel ikke noe galt i å både ta et og tre glass sammen etter at barn er i seng. Jeg ville ikke drukket mer enn at jeg hadde følt meg klar i toppen, hadde ikke synd det hadde vært kult hvis barna våknet og jeg var skjev i skøytene:-) Hvis det hadde skjedd noe, så har vi drosje, så føler ikke det argumentet mange har om at en må være kjørbar er så viktig. Jeg drikker omtrent aldri(bortsett fra på fest en gang i skuddåret som jeg drikker med begge hendene:-) så kommer bare med synspunkter på hvordan jeg hadde tenkt OM jeg hadde pleid å drikke til maten feks. Men syns virkelig at 3 flasker er i overkant kosing jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 Tror egentlig spørsmålet ditt, hovedinnlegger er om du kan drikke det meget så bedugget på en lørdagskveld selv om barna ligger og sover. 1,5 flaske blir man brisen av! Så nei...hold deg til noen få glass du, så du har vettet i behold hvis det skal være noe med barnet ditt i løpet av natten. Mer drikking kan du vel ta igjen når dere har barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå