Gå til innhold

bilsete-igjen!Sorry,men det er bare noe jeg lurer på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange sier at dem må snu barna pga at dem blir bilsyke..Men når dem bare har sitti bakover,og ikke vet annet blir dem ikke bilsyke uansett da..?

Kanskje et dumt spørsmål..kom bare til å tenke på det:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva de vet og ikke har vel ikke noe med bilsyke å gjøre?? Det har ikke noe med psyken å gjøre det da

Skrevet

det jeg mener er at blir dem bilsyke blir dem det uansett hvilken vei dem sitter!?

Skrevet

Nei, ikke enig med deg der.... Noen blir bilsyke uansett selvsagt, men de aller fleste jeg kjenner ( da 'voksne' personer i den forstand...) kan ikke sitte mot kjøreretning uten å bli syk, men går som regel greit om de sitter med kjøreretning og får fulgt med på retningen..

Skrevet

Bevegelsessyke utløses av et misforhold mellom synsstimuli og balansenerver. Når det du ser, ikke er det samme som bevegelsen du gjør, kan det lett utløse reisesyke, forteller lege Gunnar Hasle ved Reiseklinikken i Oslo.

- Det kan forklare hvorfor du lettere blir bilsyk når du leser en bok i baksetet, enn om du kjører selv og følger med på bilens bevegelser, sier Hasle.

Han anbefaler derfor bedre oversikt som det første tiltaket mot reisesyke.

- Dersom du blir sjøsyk, gjelder det å komme seg ut av lugaren og opp på dekk. I bilen kan barna få en ekstra pute under baken og plasseres slik at de kan følge med på veien og ha god utsikt til omgivelsene, er rådet fra Hasle.

Skrevet

Det er vel lettere å bli bilsyk når man sitter bakover!?

Det blir i hvert fall jeg... Eller hvis jeg ikke følger med på veien...

Om barna vet eller ikke vet tror jeg ikke spiller noen rolle. Det har vel mer med balansesenteret i hodet og kvalme å gjøre.

Skrevet

Barn er kanskje mer plaget med reisesyke enn voksne. Peremesin og Postafen kan brukes av barn ned til 1 år, mens Marzine kan brukes av barn ned til 2 år. Dersom barnet ditt er mindre, bør du kontakte lege før du bruker noen medisin.

For å unngå at barnet ditt får for mye reisesykemedisin, er det viktig at du følger doseringen som er oppgitt på esken eller i pakningsvedlegget nøye.

Jeg husker selv Europaturen med familien på 80-tallet. Hva er det jeg husker egentlig? At jeg spydde, og spydde og spydde... Det var mye verre å være liten, er jo ikke slik nå. Men selvfølgelig, blir jo bilsyk hvis jeg sitter med ryggen til kjøreretningen eller hvis jeg leser en bok.

Gutten vår sitter bakovervendt, men så er han heldigvis ikke bilsyk heller, så da trenger jeg ikke ta stilling til dilemmaet.

Skrevet

det jeg tenkte i forhold til oss liksom,var at det er naturlig at vi blir det som er vant med å sitte i kjøreretningen..Men da har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på takk,takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...