Gå til innhold

Oktober: er det noen okt-babyer som har lert seg å spise litt selv?


veronica t

Anbefalte innlegg

Miriam skjønner ingenting når ho får en matbit i handa, ho bare skviser d mellom fingrene... alt annet går i munn, men ikkje mat.

ho fikk forresten smake saft-is på pinne i dag, å d skjønte ho kor skulle... men d va jo litt kalt, va nåkka grimasa ja...

hehe morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han spiser spagetti på egen hånd. :) Og grønnsaker og frukt.

Men brød er det visst værre å få i munnen. Skalker/skorper klarer han å få i munnen, men ikke annet brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her:) Han fikk tak i middagsmaten i går, da jeg skulle hente noe, så jeg tenkte; han får jo bare prøve seg:) Hundematen vil han gjerne prøve seg på,men middag var veldig rart og ekkelt å få på fingrene:) Morsomt å se på - masse å vaske på etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ho lillemor har vært dreven på det med matspising lenge nå... -matvett ligger til begge sidene i familien- så jeg skjærer opp noen brødbiter til henne på morran og så spiser hun sjøl, hvor jeg da sitter i sackosekken ved siden av.. etter det litt melk i mammas armkrok og så er hun klar for å rote til huset og velte ting ned fra midten av bordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lycke elsker å få spise selv. Vi gir henne ofte en skalk eller ei brødskive som hun sitter å spiser på. Å vi vet alltid hva hun liker for det sier hun NAM NAM NAM høyt til. hihi!!! Ellers så lar jeg henne få holde på alt mulig, ost, potet, all slags frukter.... hun liker det!! :)

 

 

Hun sier NAM for hver skje av fruktmosen også...HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d kokte grønnsaker å mjuke frukter dere gir? gutten min har bare en tann å er ikke av typen som putte ALT han ser i munnen så får han brødskive så ser han bere på d å skviser litt så er han uinterisert.

Må kansje bare fortsette å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutta spiser brødterninger selv, men som regel er det en kombinasjon av at jeg gir litt i tillegg. Noen ganger får jeg rett og slett ikke lov til å mate. Munnen snurpes sammen, og om jeg skulle være så heldig å få biten i munnen - ja så plukkes den ut og settes inn på egen hand. Hehe.

 

De har bare to tenner hver så de klarer ikke å bite over noe ordenlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

mini har fått brød og frukt biter siden han var 5 mnd og begynner å bli dreven;=) Særlig nå når de første tennene har kommet!

 

Deller en skive i 4 , skorper for seg;=)

Han gnager dessuten på knekkebrød etc ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner lille gullet å få skikkelig dreisen på skivebitene!

Og når hun spiser middag med meg som kan deles e biter er hun skikkelig flink til å putte i munnen!

Men blir jo litt gris da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har det virkelig gått framover med spisingen. Nå spiser han det aller meste selv. Ja, ikke grøt og middagsglass da. Skjeen er ikke helt enkel å få dreis på. Han klarer helt fint å bruke den, men han får ikke av maten i munnen. :)

Så her er det gulvvask nesten 2ganger om dagen for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...