*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Har gått på medisiner et halvt år, og nå vil jeg ikke mer, så prøver å slutte.. Har ikke tatt de på 5 dager nå, og jeg har plagsomme abstinenser.. Kjennes ut som noen gir meg elektrosjokk, har hjerteklapp og skjelver innvendig i kroppen.. Det er helt grusomt, og jeg blir så utmattet.. Orker ikke gjøre noenting her hjemme, pga ristningene i kroppen.. Orker ikke kontakte legen min, for hun kommer bare til å pese meg til å fortsette på medisiner.. Men jeg føler meg frisk nå, og vil ikke bruke de lenger.. Noen som vet hvor lang tid det vil ta før abstinensene gir seg? De medisinene jeg har brukt er efexor 150mg én gang om dagen...
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Det kan ta noen uker, men disse medisinene skal en jo trappe gradvis ned på, helst i samarbeid med legen.
nyu hai Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Det der blir værre. Trapp ned, ikke bråslutt. Ta halve dosen av det du pleier å ta nå, så halve i morgen, så kvarte overimorgen..... Da slipper du disse plagene.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 Jo, jeg har gjort det... Trappet ned over en tre ukers tid.. Har tatt de annenhver dag, trappet ned til halv dose, osv... Men alikevel så gir ikke abstinensene seg.. Men nå har jeg klart meg så mange dager uten, at jeg har ikke lyst til å ta en ny tablett, for da får jeg samme kjøret med abstinenser igjen om to dager.. Får bare håpe at det snart går over... Takk for svar...
Leola Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Hei! Ikke for å skuffe deg, men det kan ta laaaaaaang tid å slutte på effexor. Jeg brukte 4 mnd. Trapp ned fra 150 til 75 (det gikk greit med meg). Gå sånn i 2 uker før du trapper ned til f eks 35 mg. En får vanlige tabeletter i 35 mg (ikke depot). går det ikke med 35 mg, prøv f eks 1,5 slik tabelett. Gå på samme dosen en uke eller to før du trapper ned til neste. Når du har kommet ned til 35 mg, del tabl i 2. Neste gang du trapper ned del den i 4 osv. På slutten var det bare noe korn igjen av denne tabl jeg tok, men jeg fikk abstinenser likevel. Men til slutt gikk det. Innimellom så kan du jo prøve å ikke ta for å se om det går, men ha alltid tabl klar i tilfelle. Lykke til! Jeg vet hvor hardt det er med disse abstinensene, følte jeg gikk rundt og var dårlig i 4 mnd. Spør meg gjerne om det er noe du lurer på Klem fra
Bæremeisen Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Hei, det går over men det spørs om du ikke har trappet litt for fort ned. Disse medikamentene henger lenge i, og som noen sier her man skal trappe ned i samråd med lege. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå