Gå til innhold

Helt utenom tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

men kan man bruke avføringsmiddel som hjelp ved slanking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg har en venninne som brukte det i lang tid, og hun gikk faktisk ned mange kilo.. men det er absolutt ikke anbefalt, man kan jo ødelegge hele det naturlige systemet!

Skrevet

Joda du går ned, men du ødelegger mye. En bekjent fikk alvorlige blødninger fra tarmen og havnet i koma.

SItat fra lommelegen:

Jeg vil absolutt fraråde å bruke avføringstabletter som slankemiddel. Dessverre er det mange som gjør dette, med stor risiko. De fleste vet nok ikke hvor farlig dette kan være, mens andre gjør nok dette med kalkulert risiko. Etter min mening burde det vært restriksjoner på salg av denne type tabletter.

Avføringstabletter virker ved å stimulere tarmtømmingen. Lang tids bruk av slike midler kan skade tarmene, slik at de ikke fungerer normalt og man får problemer med normal fordøyelse og avføring senere. Dette er en viktig grunn til å ikke misbruke avføringstabletter.

Misbruk av avføringsmidler har også andre alvorlige effekter. Kroppen tar ikke opp den næringen den trenger og i tillegg tappes den for væske og viktige mineraler. Vanlige tegn på misbruk av avføringsmidler er muskelsvakhet, tørste, magesmerter, væskeansamlinger, skjelettsmerter og diaré. For lite kalium, hypokalemi, kan også være en svært farlig effekt. Dette kan blant annet føre til nyreskader og alvorlige hjerterytmeforstyrrelser.

Sannsynligvis er det også en sammenheng mellom slanking med avføringspiller og ulike former for spiseforstyrrelser.

Skrevet

da dropper jeg det heller, orker ikke ta noen sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...