Bellen^2 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Junior på 5,5 mnd ruller fortsatt ikke, hverken fra rygg eller mage. Han hadde noen episoder for mange måneder siden der han ruller fra mage til rygg, men det var mer som arbeidsuhell enn beviste handlinger å regne. Han ligger for det meste på et leketeppe på gulvet når vi er hjemme, så det blir jo noen timer hver dag, men viser ingen interesse for å bevege så mye på seg. Han er like fornøyd med å ligge på mage som på rygg, men er ikke lekene innen for rekkevidde blir han sinna som et lemmen! Det hjelper ikke at mamma og pappa tipper han over på siden, trøster, roser, lokker med leker, trygler eller ber. Er det noen som har noen triks på å få de til å rulle, eller er det noe de finner ut av helt av seg selv?
¤mamma¤ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Min junior er like gammel og ikke rulleinteressert han heller. Men da jeg var på helsestasjonen forrige uke vist helsesøster meg hvordan jeg skulle stimulere ham,- og nå har han rullet helt av seg selv de siste tre dagene. Her er hva hun sa: Ligg han på rygg, lokk han med en leke han liker og få ham til å strekke begge armene mot leken mens du flytter den og ligger den ned på gulvet litt skrått over hodet hans sånn at han må strekke seg. Vi øvde LENGE de tre første dagene, og nå har han skjønt det, men det tar tid,- han ruller ikke rundt sånn vips på to sek. Lykke til!
noegodtivente Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Jeg var på 6mnd i dag og vesla har ikke rullet verken hit eller dit enda, de sa det ikke var stress for hun hadde fin utvikling på andre omåder. Fikk samme tips som ¤-Chloé-¤Mamma¤ og når vi kom hjem fant vesla ut at det var på tide og vise mamma at hun kan viss hun vil. rulla fra rygg til mage en gang, men ikke flere uansett hvor mange leker jeg vifta med ..... heh eh Uansett tror ikke du trenger å stresse sånn... kommer når det kommer....
Bellen^2 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 Takk for tips! Dette skal vi prøve i morgen:)
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 hvis dette med leken ikke hjelper så hva med å "lekerulle"? At du ruller barnet forsiktig og har det gøy med rullingen:) "yey" og latter osv:) Lager litt fryd og gammen, oppmuntrer:)
ettie Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Mens du lokker han med en leke, kan du legge den borteste foten over den andre og dra den litt nedover, men la det være litt igjen slik at han gjør siste rest til slutt. (bena skal se ut som i stabilt sideleie, nesten) Vi fikk hjelp til lillemann hoss fysio når han var ca 7måneder. Etter en uke med denne øvinga tok han helt av og bare rullet og rullet fra ene enden av stua til andre Men ta det helt medro. Han klarer nok helt sikkert dette helt av seg selv om en stund. Ingen grunn til bekymring enda!
veronica t Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Miriam va litt over 6mnd når ho lerte å rulle fra rygg t mage, å vi øvde/trente masse m ho. før ei uka sia lerte ho å rulle fra mage t rygg, å no e ho 8 mnd(i går). alle lere i sitt eget tempo.
Bellen^2 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 Hei:) Jupp, vi har prøvd dette masse. Vi har rullet han både den ene og den andre veien med masse nærhet, kos og ros, men når han skal gjøre det alene så gjør han ikke tegn på å forsøke en gang. Vi kommer nok uansett til å forsette med å lekerulle helt til han mestrer det på egenhånd:)
_svana_ Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 E var 7.5 mnd og A var nesten 8 mnd før de fant ut at å rulle var kult. Ingenting å stresse med, det kommer når det kommer
Bellen^2 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2007 Godt å høre at det er flere som ikke viste interesse for å rulle ved den alderen. Ønsker ikke å "stresse" han med noe han ikke er klar for, men kommer til å øve med noen av de tipsene jeg har fått her:) Tusen takk jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå