sirkelkatten Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Min 4 mnd gamle gutt sliter meg ut om morgenen. Om natten sover han 22-03, får pupp, sover til ca 06, og så starter kjøret. Da skal han ha pupp kl 7, 8, 9, 10, kan hende to ganger på en time! Jeg er så trøtt om morra'n at jeg er helt i koma, og skjønner ikke dette voldsomme matbehovet. Han har vært sånn siden han var ca 2,5 mnd, så det er ikke økedøgn. Er det vanlig med denne "oppforingen" siden han sover endel timer i strekk om natten?
¤mamma¤ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har det akkurat på samme måte (!!!) og sønnen min er 5 1/2 mnd. Han har vært sånn en stund nå, og helsesøster sa jeg skulle begynne med litt grøt- det har ikke hjulpet nevneverdig. Jeg føler meg helt i koma...
Siril&Tord sin mamma Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 er du sikker på at du har nok mat til han? prøv å gi han en flaske med erstatning på kvelden. det er noen barn som trenger mer mat enn bare pupp. min får mme med en barneskje grøtpulver i hver kveld. for han var det ikke nok med bare mme. han får 5flasker i døgnet med ca 150ml mme på, og i den 5flaska får han da en barneskje maisgrøt. sønnen din er jo også såpass stor at du kan begynne å gi han et måltid grøt om dagen. hadde prøvd det. tror nok at han blir med tilfreds da.. lykke til
aprilspøk Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Hnnn,, Nok mat har du nok, når babyen sover fra 22 til 06 med kun et puppemåltid. Noen barn er slik, og har et enormt sugebehov. Du kan være glad for at det ikke er på nattestid han holder det gående slik. Men slitsomt er det ja, så føler med deg:)
sirkelkatten Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Spørs om jeg skal prøve det. Ville helst begynt med velling, men da må jeg få han til å ta flaske først. Jeg mener bestemt at jeg har nok mat til han fordi vektoppgangen er fint, han er storfornøyd resten av døgnet med pupp hver 3. time, og det er haugevis med bæsj- og tissebleier. Men som du sier er han jo stor nok til at vi kan prøve grøt....
Siril&Tord sin mamma Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 er jo bare å prøve. må være veldig slitsomt med å puppe hver time. prøv å introduser litt grøt eller velling, men bare litt i førsten. det blir mye søl i førsten fodi barnet må lære seg hvordan det skal håndtere annen konsistens enn mm, men det går seg til. viktig å starte med mais eller ris grøt pga tarmene til barnet. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå