*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hva er disse...? Har aldri vært redd for å få dette før i dag...( Mye vann i kroppen - syns det kom plutselig i dag - merker det på hendene mine og bena spesielt... Pannehodepine Generelt uvel, litt kvalm, vondt i kroppen. Vært øm i magen de siste dagene - øverts oppe - som om jeg har gangsperr eller noe... Har aldri hatt høyt blodtrykk, heller vært motsatt, så jeg har liksom tenkt at da kan jeg ikke få svangerskapsforgiftning....bt var fint sist jeg var på kontroll for halvannen uke siden.
ketosina Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 ring føden. Ofte faretegn (uten å ha tatt urinprøve og blodtrykk) Plutselig vann i kroppen, fleks. veldig hovne bein. Hodepine, føler press i hodet. følelse av uvelhet. Ring legevakt eller føden.
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Er det farlig å vente litt...? For eks til i morgen så jeg kan ringe legen min å høre? Er ikke kjempedårlig på noen måte...så jeg føler det blir så "voldsomt" å ringe føden....
Mille** Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Kjære vene, du har jo ganske mange symptomer da. Ring legevakten så får du målt bt og tatt en urinprøve. Håper alt er som det skal. Klem
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Tenker litt at det kan være fordi det er veldig varmt og lummert i dag...at jeg kanskje er helt fin i morgen....Har nettopp tatt en paracet, dersom hodepinen forsvinner da, er det fremdeles fare for sv.forg.? Kan en merke det på babyen på noen måte? Mer rolig/urolig el?
Sylteflesk Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Vær så snill og ring føden - alt dette er typiske symptomer. Jeg gikk lenge med høyt blodtrykk og fikk beskjed om å ringe med en gang jeg kjente noen av symptomene over. Særlig pannehodepine og vondt øverst i magen er klassisk. Best å få det sjekket ut. Det trenger slett ikke være svangerskapsforgiftning du har, men husk på at det er en alvorlig komplikasjon som ikke går over av seg selv. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Akkurat som å høre meg i forrige svangerskap. Hadde helt ok blodtrykk hele veien, så plutselig begynte jeg å føle meg uvel, akkurat som du beskriver. Hadde da fått svangerskapsforgiftning. Ring føden!! Hvor langt er du kommet i svangerskapet ?
Mille** Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Du bør absolutt ringe. Husk at de er på jobb, de er der for deg, ikke vær redd for å ta feil eller være masete. *sparkirompa*
'utakknemlig bitch' Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Ring føden.. det er ikke til å spøke med.. så bedre å komme inn på en sjekk og se hvordan det ligger an... selv om du bare føler deg litt uvel kan det snu så vanvittig fort..
'utakknemlig bitch' Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 om ikke du har ringt rutletut må jeg prøve å finne deg å få deg inn selv!
rampetrollet Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Hadde selv sv.forgifting og hadde alle disse symptomene du nå har. Ring heller 1 gang for mye enn 1 for lite! Det kan være farlig både for deg og barnet! Håper du har ring nå og at du for komme på sjekk! Oppdater oss når du for sjangs
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. juni 2007 Nei - har ikke det....føler meg litt bedre etter at jeg tok den paraceten...så da er vel alt ok...? Uff....vanskelig dette....lillesnuppa i magen er akkurat like aktiv som hun pleier å være om kveldene...så det er vel bra? Tenkte jeg skulle se det an til i morgen - for hvis jeg føler meg fin i morgen er vel alt greit eller...?
Mille** Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 "Kontakt alltid jordmor, lege eller sykehus ved: • Hodepine, plutselig kvalme og uvelhet etter 20. uke • Magesmerter oppunder ribbeinsbuen Dette kan være tegn på at sykdommen utvikler seg, og skal alltid tas på alvor." Klippet dette ut til deg. Det er mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite....Går fort å måle bt og ta en urinprøve.
Bettybu Skrevet 21. juni 2007 #16 Skrevet 21. juni 2007 Vondt i magen, mellom ribbebena/puppene Kan være et av tegnene på HELLP svangerskapsforgiftning... Går på levra/noe med blodplatene... Jeg hadde vann i kroppen, litt høyt blodtrykk og fin urin.. Men magesmertene kunne være av HELLP. Var inne til observasjon, og da gikk blodprøve verdiene nedover igjen. 3 dager etter på kom smertene tilbake..og etter 10-12 timer på sykehuset ble det tatt keisersnitt. Var i uke 34. Legen min visste ikke hva det var..Heller ikke legen på legavakten 1 uke før, han sa det var halsbrann, "spis Gavioscon".. Men fastlegen ringte på sykehuset som ville ha meg inn til prøve med en gang... Ring føden og si hvordan du føler deg..Det er bedre å ringe/komme en gang for mye!!! Lykke til! (Det trenger ikke være dette, men..)
Nettimor Skrevet 21. juni 2007 #17 Skrevet 21. juni 2007 Svangerskaprforgiftning kan komme fort og uten at du selv merker noe. Jeg var på kontroll og ble lagt rett inn på sykehuset, da ver det to uker siden sist jeg hadde vært på kontroll og alt var normalt. Jeg følte meg helt fin, og skjønte ikke hetl hva alt styret var for. Det kom stadig inn jordmødre og maste om jeg hadde pannevondt i hodet, synsforstyrrelser og vondt øverst i magen. Ved siden av høyt bølodtrykk, vann i kroppen og protein i urinen er visst dette tegn.Som sagt følte jeg meg helt fin, men skjønte etterhvert at det var alvorlig. "Svangerskapsforgiftning er ikke å spøke med, det kan være livsfarlig for både deg og barnet" var beskjeden jeg fikk da jeg lurte på når jeg fikk reise hjem.. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men håper du tar en telefon til føden og får sjekket opp dette. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite som en annen her sa tidligere. Lykke til:)
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2007 Nå har jeg ringt føden...og fikk beskjed om å vente til i morgen og ta to paracet før jeg legger meg. Om det skulle bli mye verre i løpet av natten skulle jeg kontakte legevakten og bli henvist opp til føden. Så det skulle gå greit å vente til i morgen tidlig å ta med en urinprøve til legen min...
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 21. juni 2007 Er bare øm i magen, ikke sånn veldig vondt....så da er det vel greit..?
Mille** Skrevet 21. juni 2007 #20 Skrevet 21. juni 2007 Huff, liker ikke dette helt, håper det er jeg som overreagerer. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå