Gå til innhold

Rulle rundt

Rødtopp75 og to små

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går klarte Josefine å rulle over fra rygg til mageleie for første gang. I dag har hun gjentatt prestasjonen to ganger til :) Vi synes det er kjempeartig, men Josefine er ikke like begeistret. Det er jo artig å rulle rundt, men da lander en jo på magen og det er jo ikke en artig posisjon :) Å rulle tilbake er også fortsatt for avansert.

De utviker seg jammen fort disse små og mestrer stadig nye ting. Det er jo så artig å følge med på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Camilla ruller bare fra mage til rygg, ikke andre veien enda....hmmm :-)

Utrolig artig når de gjør nye ting våre små skjønnheter :-)

Skrevet

Hehe høres kjent ut :-) Man skulle tro at det var kald beregning, men av og til tror jeg de er like overrasket som oss over at de ligger en annen vei enn vi la de ned. Det er litt hipp som happ hvilken vei hun ruller her. Jeg synes fortsatt det er like moro hver gang :-) Da kommer den hvinende lyse stemmen min frem "neiiiiii såååå fliiiiiiink Miiiiiia eeeeeeer, nååååå ble mamma stooooolt nåååååå". Føler meg alltid smart etterpå hehe ;-)

Skrevet

Så artig! Er veldig moro å oppleve at amånurkene vokser og utvikler seg og mestrer nye ting ettersom dagen går. Her har det ikke vært så pop å ligge på magen, men vi prøver litt hver dag. Går noen få minutter før det er full skriking. Å rulle rundt har han ikke klart enda!

Skrevet

smånurk skal det stå :-):-)

Skrevet

Grattis Josefine! Så flott at hun har begynt å rulle:)

Jeg må komme med et lite hjertesukk jeg da. Sebastian, eldste babyen i gruppa, er for bedagelig anlagt for å "gidde" å rulle. Han hadde et par episoder der han nesten brakk kroppen bakover i et forsøk på å snu seg fra rygg til mage, og tippet over et par ganger fra mageleie til rygg, men dette var nok mest arbeidsuhell å regne og ikke bevisste handlinger. Det hjelper ikke hvor mye mamma og pappa roser, lokker, trygler og ber, han ligger pal på rygg eller mage. Er ikke lekene innenfor rekkevidde så har han tålmodighet som en peanøtt og blir sinna som et lemmen! Han har kanskje lært at klager eller skriker jeg lenge nok så kommer lekene mirakuløst innen for rekkevidde allikevel, med litt hjelp av mamma og pappa. Jeg vil bare understreke at denne bedageligheten er et trekk han har arvet fra sin far:)

Skrevet

Hehe synes jeg ser den lille sinte peanøtten din ligge helt pal :-)

Et lite triks for å hjelpe saken kan være å legge han på siden på kanten av et lammeskinn, sånn at det blir en liten dump ned. Det skjedde litt tilfeldig her, jeg la henne ned, rulla henne litt på siden for å få av smekka og vips, der lå hun på magen. Da skjønte hun plutselig noe og begynte litt selv.

Skrevet

Hehe, ja han er litt av et syn! Kan se om jeg får tatt bilde av han, i det verste vrælet kan det være jeg får tatt bilde av tanna hans også, to fluer i en smekk:)

Skrevet

PS: takk for tips:) Det skal prøves ut i morgen.

Skrevet

Så gøy! Her har vi kun rulling fra mage til rygg, og det er ikke så kjempe gøy det heller. Hun blir ofte ganske så sint da hun skjønner hva som har skjedd. Skal prøve ut trikset til Sanasol, for å se om vi kan få til rulling andre veien også. Forbereder meg på masse hyl fra den bestemte unge damen her i huset. Tror hun liker best at mamma bærer henne rundt omkring..

Skrevet

Såå gøy.

Her er vi ikke så langt enda. Hun har bevegelsen inne av og til. Men tror ikke hun har skjønt hva det skal brukes til, he he.

Må nok prøve noen triks vi også ja.

Skrevet

Ingen rulling noen veier her heller, men nå klarer hun i det minste å holde hodet høyt, lenge, når hun ligger på magen. Og når jeg også ligger på magen og snakker med henne syns hun endelig at det er moro, i alle fall i 5 minutt (noe som er en veldig stor framgang). Hun har begynt å dytte litt fra med hendene, noen få ganger, men det skjer ikke hver dag.

Skrevet

Vi er visst på rullestreik nå for tiden. Hun var jo så flink en stund og rullet både hit og dit, men nå bare ligger hun der og hyler. Jeg dytter og oppmuntrer, men hun blir bare rødere og rødere i ansiktet og sint som en furie. Litt morsomt er det jo, stakkars liten hehe :-)

Skrevet

Hm, kanskje ungene våre konspirerer mot oss......... det er jo akkurat det samme som skjer her hjemme:/

Her er status "ja tenner kan du få, men rulle vil du ikke":)

Skrevet

Hverken tenner eller rulling her... Men vi får vel gi puta skylden for at det går litt treigt med rullingen, kanskje. Men hun har i hvert fall begynnt å åle seg bakover (når hun egentlig har planer om å komme fremover...hihihi!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...