Gå til innhold

mirakeltips for kviser?? Anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så plaget for tiden, og det er ingen grunner til hvorfor det er sånn! Blir sprø snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse vann.. På en overflatisk kvise kan det hjelpe og ha på litt tannkrem over natten.., da tørker den inn ganske bra..

Dropp sminke en liten periode om du bruker det og bruk hudkrem morgen og kveld..=)

Skrevet

Kommer an på hvor mye penger du vil legge i det, men her er noe forskjellige tips:

- solarium: tørker ut kvisene.. eventuelt utnytt hver eneste solstråle ute

- om du bruker sminke, prøv å la være å bruke dekkrem/pudder en stund, det tetter igjen porene og gjør kviseutbrudden verre

- drikk masse vann og spis sunt, prøv å styre unna fet mat og snop (det er litt forskjellige teorier rundt dette med mat og påvirkning på huden, men jeg tror det har en sammenheng)

- ta deg en kur for å rense kroppen for avfallsstoffer.. en liten periode kan det vær utbruddene blir litt verre, men det er all shiten som skal ut, det blir myyyye bedre etterhvert

- prøv å dampe ansiktet ett par ganger i uken etterfulgt av en ansiktsmaske (dambad: kok opp vann, hell over i en bøtte, legg ett håndkle over hodet og damp i vei)

- rens huden morgen og kveld (rensemelk og en god krem holder, suppler med ansiktsskrubb og ansiktsmaske ett par ganger i uken) Anbefaler enten produkter fra bodyshop, apotek eller dermalogica, siste er definitivt det beste og dyrest

- prøv basiron, men bare littegrann... tørker man ut huden, får man huden til å produsere mer talg for å smøre huden, og det kan føre itl mer kviser

- prøv zinksalve på kvisene, ett kjent kjerringråd som fungerer

- diane (tror det var det merket het!) p-piller, sies å skulle ha god effekt på kviser; dersom du ikke ammer da

Skrevet

og det viktigste kanskje:

IKKE pill! Dersom du må poppe en kvise.. vask huden først, vask hendene godt og bruk helst bomullsdotter til å trykke. Når du har poppet kvisen er det lurt å vaske med pyrisept, for å ungå infeksjoner i "såret"

Skrevet

Avenes rensegele, (den er grønn)

Jeg bruker den og er så og si kvisefri, uten den ser jeg ikke ut!

Må brukes en periode før det virker da... Jeg brukte Dalacin liniment i 2 uker også da jeg var veldig plaget, det er antibiotica og funket veldig bra for meg. Siden den kuren har jeg kun renset med avene og vært fin!

Skrevet

Q-tipsen, er dalacin liniment på resept?

Skrevet

Basiron funker også.

Skrevet

all antibiotika er på resept, så det gjelder også dalacin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...