Nr 2. 31.01.10 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Noen sm vet om det er slutt på nan 2? ingen butikker som har det lenger...har vært utsolgt lenge nå ihvertfall her jeg bor.
Kondis som en murstein Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Leste her inne at det var problemer med produksjonen...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Produksjonsfeil, så de måtte trekke tilbake masse...er sånn over hele landet! Går helt greit å bruke NAN1.
superdupermor Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Vært problemer med produksjonen, de er i gang igjen i denne uken. Jeg fant tre bokser i går, så dte er tydeligvis på vei tilbake til butikken.
superdupermor Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Her er svaret jeg fikk fra Nestle Takk for mail. Vi beklager på det sterkeste at vi er utsolgt for NAN 2. Årsaken til dette er at vi har hatt et bytte av linje i produksjon av NAN 2 som har medført at det har vært stans i produksjonen en kort tid. Vi produserte rikelig i forkant, men ser nå i ettertid at vi ikke har klart å produsere nok. Produksjonen er nå i gang og det er ventet inn ny forsyning av NAN 2 i løpet av denne uken. Det vil fremdeles ta noen uker før vi har full beholdning. I mellomtiden kan dere fint bruke NAN 1. Forskjellen på NAN 1 og NAN 2 er at NAN 2 inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN 1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN 2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde, men også noe maltodekstrin som karbohydratkilde. Maltodekstrin kan gi noe mer metthetsfølelse enn laktose. Fullbårne barn er vanligvis født med et jernlager som varer til ca. seks måneders alder. Fra denne alder trenger spedbarn tilskudd av jern, og vi har derfor tilsatt mer jern i NAN 2 enn NAN 1. I tillegg er alle våre grøter er jernberiket, men både NAN 1 og NAN 2 kan brukes fra fødselen av og så lenge barnet har behov for morsmelkerstatning. Med vennlig hilsen Margaret Holmboe Forbrukerkontakt AS Nestlé Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå