Gå til innhold

da måtte jeg bare krype til korset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i bryllup på lørdag, og har jo hele veien blitt forespeilet prematur fødsel og-jeg-vet-ikke-hva, så jeg har lissom ikke kjøpt meg noen gravidkjole akkurat..

hadde mer spurt brudeparet hvordan de stilte seg til nyfødte i selskapet osv..

derfor presset jeg meg også inn i den ene gravidkjolen jeg hadde til 17.mai (den jeg kjøpte til bryllup i januar) og regnet ikke med at jeg trengte noe nytt..

men ser ikke ut til at denne babyen har tenkt å komme ut enda, og dersom vi drar i bryllup nå blir det MED mage, så da måtte jeg til byen og prøve å finne noe da..

men er jo helt utrolig.. SAMTLIGE butikker som tidligere hadde gravidklær her i byen, har tatt dette ut av sortementet, og dessuten tenkte jeg som så at dersom jeg fant en fin topp, kunne jeg kjøpe en linbukse eller noe som var lavt på livet som jeg kanskje kunne bruke senere.. tanken på å traske rundt med kjole og elefantanklene mine frister ikke akkurat..

men etter handleturen nå, der jeg desperat har prøvd både det ene og det andre,,, endte jeg opp med en knallrosa (fuchsia) kjole fra H&M og får bare håpe at jeg klarer å presse føttene ned i noen pensko eller i verste fall noen slippers...

den kjolen er så langt i fra noe jeg normalt går med som overhodet mulig, men i det minste så funket den over magen, pga sånn "empireliv" eller hvaman nå kaller det..

billig var den og.. veldig greit med salg.

jeg syns jeg ser ut som et telt da, men skal en i bryllup, så skal man i bryllup!

*sukk*

jeg som heller hadde håpet å pynte en liten herlig prinsesse som kunne ta all oppmerksomhet vekk fra meg i dette bryllupet.. blir nok en del "oioioi, gurimalla-det-kan-ikke-være-lenge-til-du-popper-nå" i stedet, tenker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, lo litt av innlegget ditt nå da..du blir sikkert så fin atte, å all medfølelse:o))

Skrevet

har iallefall vært en sårt tiltrengt tur hos frisøren, så noe ser ok ut, i det minste!

hehe, det er lov å le.

rosa hvalross skal svinge seg i valsen, tenker jeg.. hahaha

Skrevet

det går nok så fint skal du se, var i konfirmasjon jeg med ett telt av en kjole og barføtt siden jeg ikke fikk på meg sko, først var det nei og nei så diger du er og tvert de så føttene mine var det nei huff du dama se på henne da og plutselig satt hele selskapet å diskuterte føttene mine:P gjett om jeg dro tidlig da:P

Skrevet

åå hahaha, herlig Tigern!

verste er at jeg kjenner kun TO andre mennesker enn brudeparet i dette bryllupet.. (og mannen min da) så det kan bli festlig..

litt uopplagt, hoven og svett, i et rosa telt,, "hei hei, ja, jeg er en venninne av bruden... eh, neida, det er ikke så lenge igjen, bare et par dager håper jeg.."

nesten så en håper vannet går i bryllupet eller noe! haha.

men det er nesten litt slemt mot brudeparet.

Skrevet

Men vintersol da, vi skal jo føde på lørdag vi!

Var i bryllup 26.mai jeg, hadde kjøpt kjole i april, trodde ikke jeg kom til å gå opp så veldig mye på en mnd liksom. DA tok jeg feil gitt. Var i butikken å prøvde å bytte, hadde kvittering og alt, men nei beklager, det er mer enn to uker siden du kjøpte kjolen så den går ikke å bytte.

Herregud skulle ha samme kjolen i en str større bare! Men neida, så da ble det å få ut all luft fra lungene og få samboern til å dra igjen glidelåsen. Gikk akkurat! Handler ikke i den butikken mer for å si det sånn. Hadde på pensko i kirken og på bildene (var pappa som giftet seg) og på kvelden sånne tøffelsko som jeg kaller de, som man bare kjipper på føttene :)

Skrevet

om ikke et bryllup setter i gang fødsel, så vet neimen ikke jeg!

hehe, så jeg tenkte at det er helt greit om vi trekker oss tilbake dersom noe er i gjære..

får se hva jeg får til av pensko. har i verste fall både tøffelsko og noen litt ok slipperser (sånne med tråd mellom tærne)

dårlig gjort å ikke la deg bytte da! typisk, er det ikke....

gikk greit med penskoene mine helt til juni, for min del,faktisk.

men ikke nå mer nei.. *sukk*

Gjest Ut på tur
Skrevet

Mannen min blei "født på fest" det vil si, vannet gikk da de var på vei inn på festen :)

Skotips... gå innom noen av disse assesoar butikkene som Accesories eller Glitter og se om de har flip flopper med masse steiner blomster el.l

Dinner du ikke noe så kjøp noen billige noen... gjene de i plastik som er gode å gå i... Rosa hadde jo vært kult... og så fortsetter du turen innom en hobby butikk og finner noe stæsj du kan lime på... varer de bare denne ene dagen hadde du jo kjøpt deg en billig kjole ;)

Dersom du trenger støttestrømper så se om du finner strømpebukser eller tights i en sprek farge du kan ha utenpå.

Du skal se at det bare er en fordel med magen i bryllupet du ikke kjenner noen... du blir jo et midtpunkt ;)

Kos deg

Skrevet

He, he minner meg om mitt forrige svangerskap. Var ï bryllupet til en god venninne fire dager før fødsel. Hadde hatt mange vonde murringer og som deg veldig mye vann i kroppen....Lånte en svart kjip kjole av en venninde, men hadde ihvertfall noe å ha på. Tok sorte flip-flopere på beina. Det var også drit varmt....phu...men det ble en veldig hyggelig kveld som jeg ikke angrer på at jeg fikk ta del i i det hele tatt. Prøv å kos deg og ikke tenk så mye på hvordan du ser ut. Sett opp et sjarmerende smil og prøv og kose deg :o) Lykke til!!!!

Skrevet

men hjelper støttestrømper mot ødemer??

for jeg har bare et par utrolig stygge noen, hehe, og de passer nok ikke mer, de brukte jeg da jeg reiste i 1. og 2.trimester..

trodde ikke de hjalp mot ødem jeg? men om de gjør det, skal jeg sørenmeg finne et par i morra!?

pynte på flipflopperne var jammen en god ide, jeg har sånne fine ringer på flipperne som jeg kan fete perler og stæsj i:)

og så er de i lær. så de ser jo ikke så verst ut heller:)

Skrevet

Ville bare si at vi er to... Jeg har riktignok ikke bryllup, men avslutnings-sermoni på studiet. Skal gå i prosesjon og stå på scene foran en haug med folk og få vitnemål og sånn! Og mens alle andre har flotte bunader, har jeg telt-kjole og tømmerstokk-bein. Ohoy, det skal bli liv! =(

Men trøster meg med at om noen uker bærer jeg rundt på verdens største vidunder! Da blir det egentlig verd det likevel..

Skrevet

he he, jeg har samme termin som deg og skal også i bryllup på lørdag.

har du noen følelse at noenting er i gjære? jeg har hatt litt mensenmurring fra og til de siste dagen i rygg og mage, men ellers ingen verdens ting. er førstegangsfødense, så må vel regne medå gå litt over kanskje... tross mine inntak av bringebærbladkapsler og ukentlig modningsakupunktur:-)

Skrevet

jeg har desverre hatt alt for mange følelser for ting!

tegningsblødning forrige mandag, laaange timer med vonde maserier som vi trodde skulle føre til noe, før de PLUTSELIG gir seg, sliming osv osv..

så akkurat nå er jeg nesten glad til, at jeg ikke har noen tegn på noe som helst, før det faktisk setter i gang på ordentlig..

hehe, hvor i landet skal du i bryllup da? vi skal i larvik.

Skrevet

oj, såpass ja...huff, greit å vite så jeg ikke forventer at fødselen er 'igang' dersom noe av det du har opplevd skjer da..da kan man tydeligvis bli skuffet og bli gående å vente!

Jeg skal i bryllup i Oslo jeg da. Men da kan jeg jo spørre om noe annet? lar du mannen din/kjæresten drikke? vi var i bryllup forige helg og faktisk, og da 'lot jeg ham' ta et par glass vin og et par øl. for lite til at han var brisen, men for mye til at han kunne kjøre bil..nå har jeg sagt at denne lørdagen blir det annerledes. at da vil jeg at HAN skal kjøre hjem fra bryllupet, så da får han holde seg unna alko. han sier at dete er helt ok, men jeg tipper kanskje han kommer til å ta 'et halvt glass for mye' for det....

Skrevet

vi ble jo forespeilet for tidlig fødsel, og med to timers kjøring til føden fra der vi bor (ti minutter der vi er nå, er på sommerferie) så har han i grunnen holdt seg unna alkohol noen uker han. Har tatt seg max en halv øl innimellom, men dersom han har hatt lyst på øl, har han drukket alkoholfritt.. påstår at smaken "vokser på deg" som han sier.. at han liker det nå.

jeg kjører heller ikke bil da, så det er alltid han som må kjøre om vi skal no... tror ikke han tenker på det som noe stort offer, så jeg har ikke behøvd å "sette ned foten" noen gang, lissom..

Skrevet

Jeg giftet meg i fjor sommer, hadde en høygravid venninne. Fredagen snakket vi sammen, hun sa det gikk bra og at de kom. Så henne ikke i kirken, sjekket mobilen min etter vielsen, og jammen meg hadde hun ikke født en time før vielsen startet :) Kommer ikke til å glemme den fødselsdatoen

Skrevet

jøss, anonym! Så raskt kan ting skje altså? spennende!!!!

Vintersol: høres bra ut. blir alkofritt på min på lørdag ja. jeg kjører og vi er bare 15 min fra sykehuset, men verken han eller jeg vil vel ha en alkoholdunstende kar på føden. ganske flaut og kjedelig:-)

Ha det fint i bryllup (hvis du kommer deg dit;-)).

Skrevet

I Horten har de gravid klær på H&M. Sist jeg var der hadde de en del fine kjoler. I Tønsberg har de på polarn og pyret og lindex. I Sandefjord er det også noen butikker.

Hvis du ikke var fornøyd med det du fant mener jeg.

Skrevet

de hadde ikke gravidklær på HM i Horten lenger.

ikke på Lindex heller.

Helt utrolig. Har jo vært så lite å få tak i i tønsberg at jeg har vært i Horten for å finne ting de siste mnd!

Men joda, skal nok gå fint. hadde bare DEN fine kjolen som jeg skulle bruke dersom jeg hadde født.. hehe

men heldigvis skal jeg i bryllup i August, og DA kan jeg bruke den fine kjolen min:)

Men føle meg som et telt gjør jeg uansett.. takk likevel anonym, som er kjent her, tydeligvis:)

Skrevet

De hadde det i forrige uke?? Nede på barneavdelingen :-) Ja,ja da sliter jeg litt også!

Skrevet

ÅÅÅ har de flytta det ned??

kikka ikke der jeg, de må ha flytta det nylig, for jeg var innom for bare noen uker siden, og da hadde de gravidklærne på bakre veggen ved siden av undertøyet der!!

aha! det forklarer saken! søren og, da kunne jeg sikkert funnet noe litt finere.. men denne kjolen kan jeg da bruke senere også da! evnt kan søsteren min arve den, hun kler sterke farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...