Mulle :) Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Babyen er 3 dager gammel. Hun har nesten ikke sovet på 2 netter. Og jeg ser hvor vondt hun har når hun ammer :( Håper det kommer seg fort..
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Dakkar.... Huff, husker så godt hvor vondt det var de første dagene da jeg ammet... Også en baby som ikke sover i tillegg.... Huff, skulle så gjerne gitt henne en trøsteklem...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Skjedde med meg på barsel...jeg hadde ikke sovet noe på dritlenge, jeg hadde ikke noe melk, men måtte amme og amme fordi snulla gråt og jeg måtte roe henne ned ved å amme i følge jordmora på skift (jeg hadde blemmer og sår, men det gjorde faktisk ikke så vondt fysisk)...så kom neste jordmor og fikk helt sjokk der hun fant meg helt utslitt og snulla var like sutrete. Så hun tok snulla med seg i barselstua og ga henne mme og endelig roa hun seg ned (jeg godkjente selvsagt), og beholdt henne der mens jeg fikk streng beskjed om å sove! Så fikk ingen lov til til å forstyrre meg på mange timer og etter det blei ting mye bedre...fantastisk jordmor!:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Er det ikke noen barselpoliklinikk hvor hun kan dra og få hjelp?
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Huff... Be henne smøre brystvortene med litt olivenolje, helt trygt for babyen... det vil gjøre brystvortene mer elastiske og lettere for barnet å få tak i dem. Om de er litt tørre sprekker de ganske lett og det er kanonvondt! I should know. Slet mye med ammingen, hadde 1,5 mm dype sprekker hele veien rundt. Legen fikk sjokk og sa at det var for sent med salver. Fikk beskjed om olivenolje, smøre godt inn, og ta en teskje med olje på hver av ammeinnleggene. Hjalp som bare det ;-)
Stor_smil Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Husker godt den tiden der. Så såre brystvorter at jeg kunne glemme å bruke ammepumpen (for å få vekk den verste sprengen), begynte faktisk å blø ett par ganger. Og småen her spiste også hver time hele døgnet igjennom, til han var 3 MÅNEDER!! Var utrolig sliten, men selvom jeg så ut som ett levende lik og så stort sett dobbelt, var jeg verdens lykkeligste.. og guuuuuuu sm jeg savner den tiden
hjelpesmega Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Huff, den er tøff den første tiden der En effektiv krem å smøre på er Medela. Fås kjøpt på apoteket. Gikk bort hos meg med en gang. Tips henne på det, eller kjøp en til henne. Ikke sikkert hun prioriterer å dra på shopping nå kanskje ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå