Gå til innhold

HVA er best? Gravid om sommeren eller vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ide om at det må være SÅÅÅÅ mye bedre å gå gravid om vinteren!!!! Dette er jo ikke til å holde ut. MEN, samtidig kan jeg tenke meg at det ikke er så gøy å kave rundt på glatten med magen heller:(

Huffa, jeg får vel bare holde ut, og gå i dusjen noen ganger om dagen så ikke jeg svetter ihjel:(

Er vel bedre med klær om vinteren også! Da er det jo bare å pakke seg inn i store gensre og jakker... Men å gå som en hval nå om sommeren å vise hud, det frister mindre...Blir ikke mye bading i år:( Og det er SÅ gøy å føle at en MÅ gå med jakke når det er stekende sol og 25grader ute...Ble litt langt dette, og sikkert ganske knotete, men det er fordi det er varmt, og hodet ikke fungerer skikkelig lengre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommeren: det er varmt og jævlig, man føler seg som en strandet hval, alt gjør vondt, man blir sliten bare av å se ut vinduet. man vil bosette seg i fryseren og helst spise hundre is om dagen. Man blir svimmel og tørst og sulten, og når man spiser blir man kalm fordi man blir mett og varm. man kan alltids gå på stranden, men for det første er det vondt å gå ut i vannet pga alle steinene, og for det andre er det umulig å finne en god stilling å sitte / ligge i på gress og stein.

Vinteren: man må dra på seg en haug med varme klær, og pga magen kryper alle genserne opp så man holder på å fryse ihjel. Når man endelig har klart å få på seg nok klær blir det trangt og ekkelt, og man blir klam og varm på ryggen, ullet klør og man fryser på magen. I tillegg er man redd for å skli på isen fordi man for det første kan skade babyen og for det andre skade hele seg selv siden man veier omtrent ti ganger så mye som vanlig. Å være høygravid med brukket arm er sikkert ikke gøy. tenk å føde med knekte armer og bein da... Dessuten er det forferdelig vanskelig å kle av seg alle disse klærne igjen når man begynner å bli stor. man må bøye seg ned (ikke enkelt) for å få på raggsokker og vintersko, og hvis man bor i bergen regner det stort sett hele tiden. resultat - glatte veier og flatt hår.

nei, jeg tror det å være gravid er like jævlig hele tiden... hehehe =) men ellers syns jeg det er koselig å være gravid. er jo mye sjarm i det...=P

Skrevet

Jeg har termin om 23 dager og venter første så ingenting og sammenligne med. MEN det må jo være bedre på vinteren... Syns sommeren vanligvis er herlig, men i år har det bare vært uutholdelig. De aller fleste blir jo mye varmere når de er gravide og er det litt kaldt da så blir det behagelig??? Men sikkert forskjellige meninger om dette...

Når har tulla hikke hehe:)

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler....fikk rett før julaften sist gang og gikk høygravid i snø, is og kaldt vær......og foretrekker absolutt sommeren - selv om det har vært varmt, så er det faktisk verre å gå høygravid om vinteren. Hadde masse vann i kroppen (mer enn nå til tross for varmen) så jeg fikk ikke på meg annet enn småsko...og det var pyton å pakke den store magen inn i masse klær og hadde ingen jakker jeg fikk igjen over magen. Var anstrengende å gå på glatten, livredd for å falle...og ekstra redd for å kjøre på glatten og snøen. Var trett og sliten, ekstra mye pga at det er kaldt og mørkt hele tiden...alt blir liksom lettere når det er lyst og varmt.

Syns det er mye bedre å kunne gå i lite og luftige klær og sandaler og å slippe sokkene....sok graver seg inn i leggene....

Soler den store magen min jeg og føler meg kjempeflott - til tross for at jeg bare har 5 uker igjen og vagger som en pingvin pga bekkenløsningen.....

Dessuten ser jeg for meg at det er letter å ha en nyfødt om sommeren enn om vinteren - både pga at det er så kaldt og mørkt om vinteren - og da blir alt så mye tyngre + større fare for brystbetennelse når det er kaldt - og at en kommer seg fortere ut på tur i varmt sommervær enn i snø og kulde....

Skrevet

Gravid om vinteren. Føde på tidlig våren:)

Skrevet

Jeg fødte i mai sist, og det var egentlig ganske perfekt.

For det første var jeg ikke høygravid når det stod på som verst. Slaps, søle, vann over isen og hele den pakka der.

Jeg fikk gode varme klær over det lille jeg hadde av mage. :)

Jeg fødte før det ble for varmt, og fikk trille tur hele sommeren. Med en rolig, sovende baby.

Selvfølgelig hadde også dette sine ufordeler. Jeg fryser mye tidlig i graviditeten, så jeg frøys meg gjennom vinteren. Fra januar til mars hadde jeg masse klær og tuslet rundt inntullet i et teppe!

Det ble en varm sommer. Vanskelig å sove om natten, i tillegg til nattevåk fra babyen. Dagene var også varme. Som ammende er en en smule påvirket også. Men slett ikke like mye som en gravid.

Jeg synest også at mai er en fin tid å ha bursdag på :)

Til jul fikk jeg vinterrelatert stuff, og i bursdagsgave var det vårlige saker (";) For barn betyr jo dette en aldri så liten stor smule ;)

Syntes det var veldig ok som mor også. Til jul kunne vi ønske oss dyrere vintersaker til pia, og omvendt til sommeren, fra besteforeldre.

Nå som vi har termin på høsten, mister vi denne fordelen.Da må vi pent handle både sandaler og mer selv på våren tenker jeg.

Skrevet

Skriver under på denne, helt topp å føde på våren!

Skrevet

Sist gang var jeg gravid på vinteren, og jeg som er en sånn person som blir varm for uansett synes det er grusomt å være gravid nå på sommern. Det er såååå varmt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Når jeg i tillegg har en liten gutt på 17 mnd jeg skal ta meg av blir jeg ikke mindre varm av det.. Puh!! Jeg var varm på vinteren så gjett hvordan det er nå... :P he he.....

Skrevet

Da jeg var gravid i 2002 var det såå utrolig varmt. Særlig den mai måneden. Jeg hadde termin 13. juni. Jeg innbiller meg at det kommer an på hvor gravid man er på hvordan man opplever sommeren. Jeg må si at jeg er glad jeg har termin i januar. Det passer så fint føler jeg. Da er jeg sånn passe gravid nå i sommer og så blir jeg stor på høsten da det er kaldere. Jeg hater intens varme og er glad jeg slipper å gå sånn som i 2002. Ser for meg at det blir bedre denne gangen ;)

Skrevet

Det var godt å høre det svaret, Rosalille! Begynte å få litt hetta her, med termin i januar;)

Skrevet

Fødet i mars for to år siden.

Syns det er mye bedre å gå gravid denne gangen. Slippe å ha på seg så mye klær, kan kose seg på stranden. Dagene går så fort når det går mot lysere tider og sommer.

Det væste jeg vet er å fryse, og det gjorde jeg hele forrige svangerskap. Fant alri klær som var varme nok. Også var det mye dyrere å skulle handle klær, nor jeg ikke prioriterer så masse når jeg er gravid. Nå kan man kjøpe masse billige topper oh kjoler.

Skulle jeg kunne velge å gå gravid en gang til, hadde jeg helt klart valgt sommeren.

Skrevet

Føde om våren er perfekt. Magen er såpass liten på vinteren så det ikke blir det store problemet med å finne klær, man slipper å gå høygravid på det varmeste, har gått igjennom renselsesperioden før sommeren braker løs slik at man kan bade og kose seg, og man har også rukket å gå ned mange kilo før bikinisesongen. Prøvde å få til dette denne gangen også, men det er visst ikke alt som går an å planglegges...

Skrevet

Gravid tror jeg kan være like fin/ille okke som...

Men jeg tror det er "enklere" å få barnet på våren/sommeren.

Lettere med tanke på klær, ut på tur, komme seg frem med barnevogn osv. det er mer tiltak å få med seg en nokså nyfødt ut på vinteren (selv om det bare er for en tur i butikken).

Men jeg husker at jeg i vinter sa "minn meg på til sommeren (når jeg ligger der som en strandet hval) hvor glad jeg er for å slippe å vagge rundt på hålka med mage.

Så høygravid på vinteren tror jeg kan være litt verre, rett og slett fordi det er tyngre å komme seg rundt, og stor/større fare for å tryne.

Skrevet

For oss som bor i nordland er det supert å gå gravid om sommeren. Det er sjeldent så varmt at vi ikke takler det, men om vinteren derimot:

- svinkaldt! Og ikke alle vinerklærne passer jo en høygravid kropp!

- glatt og ekkelt å gå og for en med bekkenløsning er det umulig å gå ute uten stokk eller ski staver for å ikke rive i stykker leddene i bekkenområdet....

-ikke lurt eller noe enkel oppgave å måke snø med mage ......men noen ganger må man jo det for å komme seg ut døra og frem til bilen...

Nei takke meg til sommer gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...