Gå til innhold

Noen som har prøve lakserolje???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakser olje funker hvis du ikke får kommet på do ja... Men hvis du tenker på å få igang fødsel, så har jeg mine tvil... Tror ikke det er bra å ta det når man er gravid heller... Babyen din kommer nok når den er klar for det:)

Skrevet

før i tiden brukte de lakserolje på fødeklimokkene for å få igang fødsler. jeg kjenner mange som fikk dette og fødte bare timer etterpå. det får hele systemet i kroppen til å jobbe fortere. men lakserolje kan kun virke visst man er moden. ingen vits å ta det visst man ikke er moden. det er ikke skadelig for fosteret heller.

Skrevet

mente fødeklinikkene.....

Skrevet

Er det verd å prøve det? Etter over en uke med bare mas begynner jeg å tro jeg kommer til å gå evig gravid.

Skrevet

Da løper jeg og kjøper!! Klar som ett egg jeg, er jo over tiden, verdt å prøve hvertfall så lenge d ikke er farlig for babyen..?

Skrevet

det hadde jeg gjort. det eneste som skjer hvis det ikke virker er at du får tømt deg skikkelig.

Skrevet

jeg tror ikke de kaller det lakserolje lenger. tror det heter RICINIC olje eller noe sånt.. det er visst det latinske ordet for lakser olje

Skrevet

Hvor mange skeier må en ta???

Skrevet

Jeg drakk en hel flaske med førstemann uten at det hadde noen virkning. :( så om det hjelper så utrolig mye det tror jeg ikke, ikke så lenge du ikke er moden,

Skrevet

Jeg ble advart på det sterkeste mot lakserolje av min jordmor i mitt forrige svangerskap. Husker ikke helt hvorfor, men tror det kan være farlig.... med tanke på styrtrier etc.. men husker som sagt ikke hvorfor. Det jeg husker var at hun var veldig streng og alvorlig når hun snakket om lakserolje.....

Ville bare advare deg, siden ingen av de andre innleggene har nevnt at dette IKKE er anbefalt.

Lykke til med fødsel. Babyen din kommer snart uansett :)

Skrevet

Jeg fikk lakserolje på tirsdag, ca klokka 17.30. Den begynte ikke å virke før jeg spiste i 21-tia på kvelden. og jeg rant på do til klokka 4.40 om morran. Jeg var så sår i baken, at AUUUU!!!! Jeg skal iallefall IKKE prøve dette igjen!!!! Ble ikke beibi av det, heller. Havna riktignok på sykehuset med kynnere onsdag morgen, men tror ikke dette hadde sammenheng med lakserolja, snarere modningsakupunkturen jeg også fikk på tirsdag ettermiddag... Og som ei skrev lenger opp, at hun drakk en hel flaske... HJELP!!! Det hørtes ikke bra ut... Jeg drakk et lite medisinbeger, vet ikke men tror det tar 30 ml.... Så med den erfaringa jeg har, kan jeg ikke si jeg anbefaler det... Men hver sin lyst...

Skrevet

Det er ikke anbefalt, da nyere forskning har funnet ut at det kan føre til fosterdød. Hadde jeg aldri tatt sjansen på. Da får heller tålmodigheten settes litt på prøve.

Skrevet

Har en følelse av at det vil kunne stresse barnet. For det er nok en belastning for mor å ta lakserolje. Dessuten tror jeg det vil kunne forstyrre væske/saltbalansen i kroppen, når man får myyye diare. Og det er ikke bra.

Det er hva jeg tror, av det jeg har lært.

Skal ikke prøve det. Uansett hvor desperat jeg blir.

Skrevet

mye delte meninger om lakseroljen ser jeg her....i følge min jordmor så er ikke lakser olje farlig for barnet,d som kunne skje var at man kunne få en styrt fødsel,normal fødsel eller rett å slett bare diare....d var visst mange som tok dette når di gikk over tiden sa hun..jeg tok selv lakser olje når jeg venta nr 2 å 3...på gutten starta riene etter 3,5 time å d tok 7 timer totalt...å på jenta gikk fostervannet morningen etterpå å hun ble født på kvelden...så jeg hadde god erfaring me d men,d er vel inviduelt vil jeg tro....tror bare d funker visst man er moden å babyen er klar!! lykke til jenter... :)

Skrevet

tull!!!

ingen forskning viser at lakserolje kan føre til fosterdød.

det er blitt brukt i mange år for å få fortgang i fødsler. ingen foster tar skade av det.

hilsen en dreven jordmor.

Skrevet

Vet du, jeg tror ikke du er noen jordmor. Spesielt fordi du signerer med anonym. Det er bare noe du sier for å bli trodd. Kan du presentere hvor den forskningen står? Nei, det tviler jeg på at du kan....

Skrevet

hehe..jeg ska iallefall ikke ta lakserolje..Satte på do med sjuttu fra kl 6 til hal 7 idagtidlig å d rant å rant....Fiiii...sår i baken.no

Skrevet

Kjære drevne jordmor. Du bør nok oppdatere deg litt. Hilsen en annen jordmor:)

Skrevet

da må du også gjøre d anonyme jordmor 2....

Skrevet

Tenk på den stakkars magen, da! Først stresse den med masse tarmaktivitet, og så skal den jobbe med en fødsel etterpå? Jeg kunne tenke meg å få slappe litt av (i mage og for såvidt også resten av kroppen) før fødselen, og ikke måtte løpe på do før den store opplevelsen... Det var i hvertfall et poeng min jordmor kom med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...