Gå til innhold

hjelp.....!!!permisjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen svare meg på om..hvis jeg tar perm med 100% dekning...

må barne da begynne i barnehage når er bare 8 mnd,hvis far tar perm når jeg har???eller får jeg 10 mnd hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får da 38 uker perm og pappaen 6 uker. D.vs at dere har 44 uker perm tilsammen.

Jeg tar 38 uker...begynner da å jobbe når babyen er 8 mnd. Pappaen er da hjemme 6 uker. Etter pappaen er ferdig med 6 uker perm tar jeg ferie i 6 uker. Da er babyen 11 mnd da jeg skal begynne jobbe igjen.

Skrevet

Dere kan ikke ta ut permisjon samtidig. Du får 6 uker etter fødsel. Far får 6 uker fedrekvote. Så kan dere dele 29 uker som dere vil. :-) Du kan også forlenge permisjonen med ferie.

Skrevet

Hvis ikke pappaen tar de 6ukene, får mødrene dem da?

Skrevet

mor kan ikke ta de 6 ukene som er beregnet til pappaen. det står også i søknadsskjema til nav.

Skrevet

Fars seks uker kan taes samtidig med mors permisjon hvis man ønsker det, men ikke i de seks første ukene etter fødselen. Står i rettledninga til kravblanketten.

Skrevet

Det stemmer nok dessverre ikke, mor og far kan ikke ha permisjon samtidig.

Skrevet

Mor kan ta ut ferie når far har permisjon, men man kan ikke ha permisjon samtidig. Synest dere ikke pappa skal få 6 uker alene med barnet sitt? Håper fedrene står på kravene sine, det er bra for både dem og barnet å få litt tid alene.

Skrevet

Mor og far KAN ta perm samtidig,men da får dere bare ei inntekt di 6 ukene!

Skrevet

Men har hørt at fedre som er selvstendignæringsdrivende kan overføre sine 6 uker til mor.... i et enkeltmannforetak stopper jo alt opp om far blir borte. Noen med erfaring her??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...