mamma75 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Er så sinnsykt kvalm og har prøvd det meste uten hell. Fikk høre at postafen hjelper... Har noen erfaring med dette? Er det trygt å ta det?
anneli84 Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 jeg fikk resept på afipran av legen.. funket veldig bra. prøvd det?
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Jeg gikk på det i forrige svangerskapet mitt LENGE.. Og jeg spurte lege om det var greit at jeg gikk på det så lenge og hun sa at det skulle ikke gjøre noe. I dette svangerskapet så har jeg også brukt det, men jeg sluttet å bruke de fordi de hjalp ikke så mye på meg ihvertfall.(men bare i dette svangerskapet) Jeg ble faktisk ganske trøtt og når man har tvillinger på under 1 år så trenger jeg ikke å bli mer utslitt... Jeg merket faktsisk ikke at jeg ble så sliten i mitt forrige svangerskap, men det kan hende at det hadde noe med at jeg ikke hadde barn fra før av og at jeg lå bare i senga. Jeg hadde prøvd det i en periode og så sluttet for å se om det ikke går over. Det er tross alt rød trekant på pakningen.
Bdancer Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg ble anbefalt postafen av legen som sa dette var helt trygt. Jeg synes det hjalp..brukte det bare 2 ganger når jeg absolutt var nødt! Men det er en svært mild type - så det kan hende den ikke virker så bra som andre reseptbelagte.. men er jo bra med en mild type synes jeg da, liker ikke ta noe som helst når jeg er gravid.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Hei! Jeg har hatt kjempegod erfaring med Postafen denne gangen! Hadde ikke noe valg, for jeg holdt på å bli innlagt pga. ketoner i urinen. Klarte nesten ikke holde på NOE mat. Begynte på Postafen, og kvalmen ble drastisk redusert. Den ble ikke borte, men til å holde ut i alle fall. Når jeg begynte å føle meg litt bedre etter et par dager med 1 tablett, så startet jeg med å ta en halv tablett hver morgen og kveld. Følte å jeg ikke ble fullt så trett da. Dessuten er det jo lurt å holde dosen på et minimum. Men jeg har snakket med 4 ulike leger - og ALLE sier at Postafen er helt trygt, så lenge en ikke overstiger anbefalt dose. Det er ikke påvist misdannelser på menneskefoster.
Micha.. Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har brukt postafen i 4 uker nå, er helt nødt til det for uten så henger jeg enten over doskålen eller så ligger jeg i sengen og bare stirrer på et punkt for ikke å bli dårlig. Postafen virker ganske bra for meg, klarer å være noenlunde oppegående og spise litt, men hvis jeg beveger meg for raskt eller kjenner rare lukter så spyr jeg uansett, men det har virkelig hjulpet masse, med tanke på hvor dårlig jeg var... blir litt trøtt av de, men det er jo deilig å ha en unnskyldning for å legge seg noen timer midt på dagen!! Absolutt å anbefale om du er veldig kvalm!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Jeg skulle kjøpe på apoteket, men da hun fikk høre jeg var gravid ville hun "ikke selge meg det " før jeg hadde pratet med legen ...
Vetlemori Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Du bør alltid snakke med legen i forhold til legemidler. Dessuten kan du få Postafen på resept hos legen og da blir det mye billigere:) Jeg har kjempe god erfaring med Postafen og det er i følge all forskning ikke farlig for fosteret! Håper du blir bedre:)
Minimio Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Du kan lese litt om det på denne siden http://www.relis.no/default.aspx/tabid/102/newsType/ArticleView/articleId/171 (relis.no er et uavhengig tjeneste for helsepersonell. Det er altså ikke produsentene selv som har skrevet artiklene). Jeg synes Postafen har hjulpet bra i to svangerskap. Har prøvd å begrense bruken begge ganger og kun tatt det på dager med viktige møter ol. Har en venninne som er gravid nå med store problemer som har fått dette foreskrevet at legen sin. Så tror du skal være rimelig sikker på at dette ikke er skadelig for babyen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå