Gå til innhold

Lønnsforhøyelse og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg jobba ville jeg gått opp 1100 kr i mnd. Vil jeg få utbetalt "gammel" lønn i permisjonstiden? Syns jo i så fall dette er rart, taper jo ganske mye penger da... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ei venninne av meg var i samme situasjon - hun får også utbetalt "gammel" lønn i perm.tiden - skikkelig surt!

Skrevet

Takk for svar:) Burde jo gå opp i lønn på samme måte som jeg hadde jobba... Virkelig irritert jeg nå

Skrevet

Ettersom foreldrepenger er en opptjent rett (altså en ytelse du har krav på som følge av det du jobbet FØR du gikk ut i permisjon) skal ikke lønnsforhøyelse som kommer i permisjonstiden være med i grunnlaget. Grunnlaget er jo allerede lagt for foreldrepengene tidligere.

Hvis du mottar lønn fra arbeidsgiver under permisjonen stiller det seg annerledes. Da vil du få med forhøyelsen, men arbeidsgiver taper på dette da NAV ikke alltid refunderer det samme til dem...

Skrevet

Ja, jeg får heldigvis betalt av arb.giver og fått beskjed om at evt. lønnsstigninger i min permisjon vil også jeg nyte godt av, men at arb.giver som tar "smellen" dersom NAV ikke refunderer dette. :-)

Skrevet

Dette burde jo være likt... Om nav eller arb. giver betaler burde vært det samme! Jaja ikke så mye å gjøre med det, men surt er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...