T_one Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 skal begynne så smått med grøt til lillejenta på 4 mnd for å se om hun vil sove litt bedre om natten ( våkner 2 ganger), mn hva bør man begynne med og hvor mye?? trenger litt hjelp fra noen som vet:)
Mamsen til Silje Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Vi beg med maisgrøt,1ts pulver som jeg blanda tynt med mm. Har holdt på et par uker og vil øke gradvis nå. Hun er fortsatt våken 2 ganger om natta da:-(
FuriLaks Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Start med ris eller maisgrøt, ihvertfall ikke hvete pga gluten. Mini her er litt over 4 mnd og vi har begynt med litt smaksprøver med maisgrøt. Tar da en t-skje grøtpulver og blander med mm eller mme, de første gangene spiste han under halvparten av det, i går tok han alt. Er jo ikke så mye da. Kan være lurt å starte med og gi på dagen i tilfelle hun får vondt i magen, så blir ikke natta ødelagt. Gi en t-skje pulver noen dager og øke gradvis:) I går fikk Nataniel grøten på kvelden, men sov ikke noe lenger for det da. Er uansett mest for å gi han litt smaksprøver bare, han trenger det vel ikke ennå. MEN han syns det er kjempegodt! Har også i litt maltekstrakt for magens skyld...
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har også så smått begynt med maisgrøt til snuppa mi på 4,5 mnd. Men hun syns ikke det er så veldig stas akkurat..hehe... Derimot forsøkte jeg å gi henne aprikos/eple fra sånt Nestle-glass er det vel, og det falt i smak gitt! Men sovingen er akkurat den samme som før altså...ingen forandring der
Minesmå:)+en til! Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Gutten her reagerte på mais og risgrøt....men havregrøten gikk bra!
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Ehm...fersken sto det på glasset! Ikke aprikos...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå