Gå til innhold

Hvordan reagerte du og din kjære da testen var positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert mange morsomme historier der ute... =)

Jeg hadde kjøpt CB digital (3 pk) bare for å få avkreftet mistanken min om graviditet. Tok først en test, fikk feilmelding, ventet en time, tok ny, fikk feilmelding igjen og ventet ENDA en time før jeg klarte å gjøre dette rett... Satte meg i sofaen og ventet på resulatet. sambo sto og vasket et vitrineskap. Jeg så ned på testen og der sto det jeg aldri hadde trodd skulle stå - gravid! jeg sa bare "Å herreguuuud..." og sambo bare fortsatte å vaske. Så sa jeg "jeg er gravid altså!" han svarte ikke engang, bare vasket enda hardere... måtte omtrent dra han ned i sofaen til meg... =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde absolutt INGEN mistanke, for kvalmen kom ikke skikkelig eller noe før ca en uke ETTER positiv test. Men jeg var en dag over uka, så tok en test på morgenen bare for å avkrefte det. Sambo satt ved dataen og visste ikke at jeg tok test. To streker lyste mot meg omtrent med en gang og tårene bare RANT da jeg gikk inn i stua til sambo og holdt testen foran ham. Men jeg skalv så at han måtte ta den fra meg og se selv. Så nesten ut som om han skulle tute han også:) Han skulle reise på kurs med jobben to dager etter testen var tatt og hadde ikke lyst til å reise, men jeg overtalte ham;)

Testen ble positiv på 1årsdagen for vår forlovelse og dagen før min bursdag. Beste gaven NOENSINNE!:)

Skrevet

hehe... ja sikkert mange morsome historier ;o)

Vi trodde IKKE på det vi.. hadde prøvd i 2 år uten hell, så vi var ikke så opptimistiske denne gangen heller.... men etter 8-9 tester hvor 4 av de var med clear blue klar tekst så var vi ikke i tvil lengre.. og ca 3-4 dager etter begynte jeg å kaste opp og bli veldig dårlig,.. og ca 1-2 uker etter vi testet rett etter ikm så ble jeg innlagt for ekstrem svangerskaps kvalme.. så nå var vi hvertfall ikke i tvil lengre ;o)

Skrevet

jeg var hos legen. hadde vært så dårlig. men nektet for at jeg kunne være gravid.det hadde bare vært for godt til å være sant. men jeg var altså gravid. jeg gråt av glede. fikk sykemelding fordi at jeg spydde og spydde. turde ikke si det til sambo. da vi nesten holdt på å gå fra hverandre på den tiden. kranglet hele tiden. satt i flere timer og prøvde å si det. men fikk det ikke ut. så kjørte jeg på butikken, skrev mld til sambo om at han måtte se på sykemeldingen min. (ja jeg vet, kjip måte å si det på). så dro jeg hjem. han var sur. for det passet så dårlig akkurat nå som forholdet holdt på å ryke. orket ikke være hjemme.han var så kald så jeg pakket tingene mine og reiste på hytten i 2 dager. da fikk han tenkt seg om. og begynte å venne seg til tanken. nå gleder han seg like mye som meg heldigvis.

Skrevet

Første gangen var dagen etter ikm, og jeg var kjempenervøs, spent og alt på en gang...trodde mensen skulle komme hvert øyeblikk....men måtte kjøpe en test da den ikke kom den dagen den skulle.

Tisset på testen (en Quick respons) og i kontrollvinduet kom det opp en strek med en gang....men ikke i det vinduet som skulle vise at jeg var gravid...var kjempeskuffet og gikk inn til samboer som stod på kjøkkenet å laget frokost....han ble også lei seg - men det var tross alt bare første mnd vi prøvde etter 8 år på p-pillen...

Gikk da rett inn på badet for å kaste testen....og så to rosa streker! Jeg hadde ikke ventet de fire minuttene jeg skulle før jeg gikk ut til samboer - men nå viste den positivt:o) Jeg bare knakk sammen i knærne og satt meg ned på gulvet og gråt....samboer kom inn for han lurte på hva som stod på...han måtte felle noen tårer han også da han skjønte at vi skulle bli foreldre for første gang:o)

Denne gangen var vi i andre prøveperiode...og jeg følte på meg at jeg var gravid....hadde kjent kvalmen i en uke allrede, var øm i brystene og hadde hatt mensmurringer siden el.

Jeg skyndte meg hjem fra jobb, kjøpte en test og hentet Tobias i bhg. Samboer hadde visning, så han kom skulle ikke komme hjem før senere på kvelden.

Jeg klarte ikke vente på han, og tisset på testen med en gang vi kom hjem fra bhg. Hadde ikke tatt av hverken sko eller jakke på Tobias. Før jeg var ferdig å tisse på testen lyste det et blått kryss mot meg:o)

Jeg klemte på Tobias og sa at han skulle bli storebror...han skjønte heller lite, he he;o)

Ringte til samboer og sa at jeg hadde kjøpt test og skulle vente med å ta den til han kom hjem....lå den positive testen på bordet i gangen sånn at han skulle se den med en gang han kom inn døren....men da han kom hjem var han så giret på at jeg skulle teste at han bare kastet fra seg nøklene på bordet og kom inn i stuen til oss:o)

Da måtte jeg le og gikk ut å hentet testen....men han så på den og skjønte liksom ikke hva det betydde....i et par sekunder....før han begynte å smile og klemme meg, og skjønte at vi skulle bli to-barnsforeldre:o))))

Skrevet

Jeg trodde ikke at jeg var gravid i det hele tatt jeg,det var samboer'n min som gikk å kjøpte test uten at jeg visste om det, dette var den siste tirsdagen i november 2006.

Så jeg kom hjem fra jobb og han sa at denne skulle jeg ta! ok, det var greit det, tisset på testen ,men der skjedde det ingenting... hadde visst ikke tissa lenge nok!! hehe

Så på onsdagen kom han jeg med sånn 2pakning clearblue...

Jeg sa at jeg ikke gadd og ta depga jeg heeeeelt sikkert ikke var gravid, hadde jo prøvd i over 3år med eksen og har aldri brukt prevansjon pga jeg gikk veldig lenge med klamydia som ungdom, (jeg trodde jeg var steril med andre ord.

han ble så sinna at han knakk begge testene...uffa meg...

Fredag 1 desember mellom klokken 18 og 1900 var jeg hjemme fra jobb, der satt min samboer litt betuttet med ENDA en nyinnkjøpt test...

Han sa at jeg ikke fikk gå på julebordet om jeg ikke tok denne testen...

(julebord 2 des)

Da skjønte jeg virkelig hvor mye han "trodde" jeg var gravid og tok denna testen...så blir det 15 minutter som er veldig diffuse, en røyk, og masse tårer, GLEDESTÅRER! Den var positiv!! Litt senere på kvelden skulle jeg gå tur med bikkja sammen med bestevenninda mi, og skulle ta meg en røyk for å roe nervene litt, men da spøy jeg for første gang...

Så det var røykslutt for meg da, og julebordet ble forbigått i stillhet...

Litt langt detta kanskje...upps...hehe

Skrevet

Jeg hadde gått noen dager over ikm, men ville ikke håpe for mye siden vi hadde prøvd en stund. Men bestemte meg for å teste den 2. mai, siden det var fullmåne (er ikke bare fødsler som kan skje da, men også positive tester...hihi...)

Jeg våknet ihvertfall i 4-tida om morgenen og måtte såååå på do for tisse, så da kunne jeg like så gjerne ta den testen. Jeg var heeeeelt sikker på at den ville bli positiv (bare visste at det hadde klaffet denne gangen - helt utrolig følelse), så jeg satt bare å venta på resultatet. Og jeg rakk såvidt å legge fra meg pinnen før det stod GRAVID på skjermen. Gjett om jeg var glaaaad.

Jeg spratt opp i sengen til sambo som var å besøkte meg på hybelen noen dager før han måtte på jobb igjen. Der prøvde jeg å få vekket ham mens jeg sa at jeg hadde en overraskelse til ham. Jeg hadde pakket testen inn i en lyseblå t-skjorte der det står "Verdens beste pappa" på... Men sambo var så trøtt og i ørska at han bare sovnet igjen, så jeg måtte vekke ham og trykke skjorta opp i trynet på ham... Hehe...

Hihi, stakkars sambo, han skjønte ikke en dritt, og jeg trodde at han ikke ble glad, siden han ikke sa noe, så jeg la meg for å sove og var litt lei meg...

Men neste morgen så vekket han meg med en stoooort kyss og sa "Hei mamma" =) Hihi... så han hadde fått det med seg likevel, den luringen...

Skrevet

Jeg tok en test 27.des enda jeg egentli ikke trodde jeg var gravid, hadde jo ikke vært uforsiktig så vidt jeg kunne huske. Men siden sjokolade plutseli smakte pyton og julekjolen jeg hadde kjøpt for 2 uker siden var bittelitt trang rundt magen enda jeg hadde gått NED 2 kilo siden den ble kjøpt ville samboern at jeg skulle ta en test!

Jeg tok testen mens samboer var ute en tur med en kompis og hadde nesten ikke tisset ferdig før det kom opp to KLARE streker!!! Jeg fikk sjokk og begynte å stortute å tenkte at dette er jeg ikke klar for. Ringte samboer som knapt forstod hva jeg sa siden jeg hulket sånn, men da han skjønte at han skulle bli pappa jublet han og kom hjem med en gang:)

Han trøstet meg og fikk meg til å glede meg over nurket også:) Men jeg måtte ta en aller siste røyk for å roe meg ned..hadde egentli lyst å tømme en vodkaflaske;-)

Skrevet

denne gangen her, var det huff, og nei og f--- i h------ .. de tidligere gangen har vi vert glade

Skrevet

jeg var hjemme hos mamma og ble plutselig så dårlig av popcornluktm tok test til lege dagen etterpå men den var negativ.. men følte noe ikke var rett i kroppen så noen dager etterpå kjøpte jeg tre tester, nå har ikke jeg noen mann men hadde venninna mi boende hos meg på den tiden.. hehe etter å ha tissa på testen og fått fram ett klart kryss tvert labba jeg inn på stua med testen halvt smilende og halvt i koma og lurte på hva det krysset betydde (klarte liksom ikke tro det), venninna mi begynte å hylflire og rope du er gravid , du er gravid!!! jeg smilte og tenkte jeg skal bli mamma:) tok begge de andre testene etterpå for å være helt sikker og de var veldig positive de å:) hehe ingen tvil:)

Skrevet

Jeg tok en test en onsdag da Doffine og Nr2 var på besøk! :D

Skulle egentlig ikke ikke ta test da, for trodde ikke jeg skulle ha IKM før enda noen uker" Ble helt sjokkert da testen viste svaaaaaaak positivt!!! :D:D:D

På fredag så kjøpte jeg en body der det sto "Daddy forever" på, pakka inn den sammen med en CB-digital jeg tok som lyste gravid med en gang! :D

Dro på trening den morgenen og vekte gubben kl13! Jeg la meg helt

inntil han bare for å kose litt (Ikke sex nei! ;)) Og fortalte han at jeg hadde en gave til han! Han skjønte ingenting for det var jo ingen grunn til at han skulle få gave akkurat DEN dagen! ;)

Da han så bodyen så sa han "Å så søt"! :) Han så ikke da hva det var som sto på den så jeg sa at han måtte kikke litt ekstra! :) Hva?? Sa han !! Er det sant???? :D Han så på testen men trodde nesten ikke på meg! :D Han ble så glad at det nesten kom tårer fra øynene hans! :D

Samme dag så fikk kattepusen vår en kattunge å! :D Så stolt og glad var samboern min at han nesten felte tårer da også! ;)

Hehe.....

Skrevet

Så koselig det var å lese dette:)

Vi var i 13 pp, og tok det veldig med ro. Tirsdag var vi på Ullevål, utredning. De satte oss rett på venteliste til prøverør, pga dårlige og få svømmere. Vi fikk beskjed om at sjansen var nesten lik null for å klare det på egenhånd. Var helt knust da vi reiste derfra.. Gråt i to dager tror jeg. Vi skjønte jo at det kunne være noe galt, men å få det sånn var ett realt slag i trynet! Ordentlig vondt var det..

Torsdag morgen, to dager etter Ullevål, fikk jeg plutselig for meg å ta en test, husker jeg tenkte "Nå kaster jeg 100 kr rett ut av vinduet." 2 dager før IKM, ingen symptomer. Og jammen var den positiv! Skreik rett ut på sambo, han kom løpende og trodde noe var galt. Så viste jeg frem testen mens tårene rant og jeg hulka som en gal!!;) Sambo stod bare å stamma, tror ikke han trodde det han så, han heller. Til slutt kom tårene hans, sammen med jubelen!

Tok 5 tester til dagene etter, før jeg klarte å tro det!!:) Tror det var de beste minuttene vi har hatt:)

Også jeg som hadde planlagt å overraske han med en t-skjorte der det stod JEG SKAL BLI PAPPA! Det gikk dårlig gitt;)

Skrevet

Åh, så flott!!!!!!! Ble litt "satt ut" av historien din Majja!!!! Det er såå kjekt å høre at det har gått bra for dere.

Denne linken var kjekk lesing. Sitter her med tårer i øynene (og noen nedover kinnet ja...) hormonell som jeg er :)

Begge gangene vi har testet har jeg gjort det uten at min mann har visst det. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har testet før IKM egentlig bare fordi jeg hadde en følelse av noe, men egentlig ingen symptomer. Mannen min er litt mer av typen som sier vent noen uker og se, som om jeg har tålmodighet til det!!!! Men han har blitt veldig glad når han har fått resultatet umiddelbart etterpå. Tror han både har vært litt skjelven og hoppende glad samtidig. Den umiddelbare reaksjonen har ikke vært så stor, men jeg ser det på øynene, måten han smiler på, blikkene han sender meg, at han er overveldet av dette fantastiske vi får være med på. Vi pratet litt mer, lo litt høyere, og holdt hverandre i hånden litt lengre de påfølgende dagene :) Fordi vi har en hemmlighet, som vi er helt yr av glede over begge to!!! Og vi har et fellesskap nå når vi, og ingen andre vet. Vi går og smiler til hverandre i skjul. Og vi er begge like engasjert i hvordan vi skal fortelle det til besteforeldrene osv.

Og han bærer meg på hendene, jeg er såå stolt av å ha en sånn flott mann!!!!!!

Skrevet

Så koselig jeg kunne glede deg med historien vår da:)

Dette er mirakel-babyen vår:o) Sinnstemmningen forandret seg fort i huset her da ja!! Nesten så det er vanskelig å skjønne enda, vi ble så overbevist om at vi ikke kom til å klare det! Men nå hopper vi inn i 2.tri om noen få dager! Utrolig:)

Skrevet

det var bare 4 måneder siden vi hadde fått nr.1 som var veldig planlagt, så derfor tenkte jeg ikke engang tanken på at grunnen til at jeg følte meg dårlig var at jeg var gravid igjen, vi hadde jo brukt kondom også...

Men til legen gikk jeg fordi jeg følte meg så dårlig, vondt i magen, kvalm og ikke i godt humør akkurat.. leverte urinprøve og blodprøve, og legesekretærdamen spurte når siste mens var og jeg sa at det var 5 uker siden, og hun spurte om jeg ikke kunne være gravid da, men neida det trodde jeg ikke siden jeg vanligvis ikke hadde regelmessig mens og det var første mensen etter fødselen, men hun ville ta en test bare for sikkerhets skyld....greit nok det..

Etter noen minutter kom hun og kalte meg fram i luken og sa: den var positiv den... hva sa jeg? prøven i urinen sa hun.... Åja, så jeg hadde en infeksjon, det var det jeg visset sa jeg... Nei, det hadde du ikke, men du er gravid!!!!!!! Jeg begynnte bare å le, tror det var en blanding av panikk og glede og sjokk.....

Jeg møtte sambo i byen samme dag da han var ferdig på jobb, og han ville vite hvordan det var gått hos legen. da jeg sa at jeg var gravid og ikke syk så sa han: nei, nei, nei, nei og jeg tenkte at søren, dette var ikke bra, hvorfor sier han ikke noe mer enn nei, så jeg sa:ja, jeg vet det er dumt men du trenger vel ikke å bli så sur, ikke min feil bare.... men da lo han og sa at han bare sa nei, fordi han hadde tenkt at nei, nei, nei, nå måtte vi bytte inn fine bilen vår i en stasjonsvogn!!! hehe..

Skrevet

Dette skjedde i dag morges:

Jeg tisset i et glass, og sjekket med CB digital testen oppi der. Gjorde alt rett imot igår, da jeg fuck opp ene testpinnen.

Etterpå når jeg så den var positiv og det stod gravid i displayet gikk jeg inn på soverommet, med testen gjemt, inn til sambo og sa jeg hadde noe han måtte se.....

Ga han testen- og smiiiilte fra øre til øre. Det gjorde han og. Hvis jeg hadde tekt på en fin måte jeg skulle fortelle det på hadde det kansje ikke vært sann, men jeg måtte jo ha testen der, og når resultatet bare stod der i en time- måtte jo den vises frem der og da....

Skrevet

jeg gikk 6dager over ikm og trodde at syklusen hadde forandra seg igjen(for n'te gang). Fikk plutselig vondt i magen en kveld og ble råkvalm. Men det hjalp når jeg gikk på do. Dagen etter tok jeg en test for å bekrefte at jeg ikke var gravid,men dæven døtte var jeg ikke gravid.. Trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så de to strekene.. hehe.. Sto og hoppa og hylte og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg.. hehe..

Jeg tok et sånn til-fra kort og skrev Til min kjære,fra din kjære og la testen på den for å se om han skjønte hva han så på. Mannen min ble helt stille,og spurte hva det betydde.. Jeg var helt gira og sa: Hva tror du da? Det gikk ikke opp for han før et par dager senere.. hehe.. Gikk vel ikke helt opp før ul:)

Skrevet

Jeg og ei veninde tok en tulle test da jeg var på nattevakt 3 dager før jeg skulle ha mens. Den blei knall blå og det var ikke akkurat det jeg hadde forventa meg. Jeg blei helt skjelven og kl 05.30 ringte jeg samboer og fortalte at jeg var blitt gravid igjen...Ikke f... sa han og la på. Han snakka ikke til meg på en 4 dager og han maste om at jeg skulle ta abort med en gang kan`ke huske hvor mange mnd han ga meg skylda for at jeg var blitt gravid og hvor lenge han var sur, men nå gleder han seg heldigvis til lille frøkena blir født, selv om det tok sin tid

Skrevet

Med førstemann så tok jeg en test for å avkrefte jeg også, null sympt men mensen var litt forsinket. Jeg var hjemme alene, og mannen min var på aftenvakt. Jeg ble kjemepeglad og kjempefortvila da jeg var 18 år og siste året på videregående. Ringte sambo og han ble målløs og kom rett hjem fra jobb med en gang,hihi. Han var kjempeglad men livredd for hvordan jeg reaerte på det hehe. Jeg ville jo ha den lille, men jeg var livredd for andres reaksjoner, men nå har vi en sønn som er klar for skolen til høsten:)

Neste test for ca 2 år siden så kom vi hjem fra ferie, og jeg skulle ta testen(hadde da prøvd å bli gravid), og den var positiv på første prøveforsøk:) Mannen min var ute og venta i spenning, jeg banka i ruta og tok tommelen opp, og akkurat da kom foreldree mine på gårdsplassen(dårlig timing) Mannen min kasta seg på crosseren og kjørte villmann noen runder på beite og kom opp igjen. Han måtte jo få ut noe av adrenalinet og gleden, da foreldrene mine kom og ikke kunne snakke med meg om det,hehe.

Nå siste gangen så hadde vi prøvd i nesten to år og blitt dritt lei hele greia, men testen var positiv:) Ble kjempeglad, men samtidig kjempenervøs da det gikk galt sist gang. Det ble hengde med lenge, og samme hos mannen min, så gleden har selvfølgølhelig vært der, men ikke klart og uttrykke og tørt og føle på den så mye enda.

Skrevet

Min positive his. nr 2

2 des 06 følte jeg at nå var det på tide til å kjøpe en test.. jeg var helt nervevrak i dagene før... snakk om hormon bombe.. trodde jeg skulle gå på veggen.. kjøpte meg til og med en røyk pakke for å kunne slappe litt av. og skjømte ikke hvorfor jeg var sånn..

Jeg sendte sambo på apoteket og han kom hjem med test.

Jeg gikk inn på badet og tisset på pinnen.

Det tok bare noen sekunder, og den var positiv...

Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. jeg ble helt stille.. la meg ned på gulvet og gråt på innsiden. og redsel og glede...

Noen dager i forveien, hadde jeg spurt sambo om hva vi skulle gjøre om vi skulle bli foreldre igjen.. Han sa at han ville ikke ha et barn til på kjempe lenge. pga, sist fødsel, økonomi og jobb.

Jeg følte at jeg skulle vrenges på insiden. og klarte nesten ikke å si til sambo at han måtte komme inn på badet.

Der satt jeg, med tårer og han skjønte hva svaret var.

Så smiler han.. og sier at han elsker meg. og han vil ha en baby til.. Jeg har aldri blitt så glad i mit liv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...