Gå til innhold

Svangerskapskløe og for høye lever verdier


Mika80

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i går og da jeg fortalte at jeg hadde kløe på kroppen spurte hun straks om jeg hadde kløe inni henden og under føttene. jeg bekreftet dette og da sa hun straks at jeg måtte til sykehuset for å ta blodprøver fordi dette kunne bety at leveren min skilte ut avfallsstoffer som kunne påvirke fosteret. Naturlignok ble jeg veldig bekymret og dro ned på sykehuset i dag og tok blodprøver. Etter 2 timers venting kom jeg inn til lege som kunne fortelle at verdiene på lever og gallesyre var for høye..... deretter tok de ultralyd og kunne konstatere at nanyen vokser som normalt, MEN alikevel skal jeg tilbake i morgen og ta samme blodprøver på nytt + inn til lege...... Føler at jeg ikke har fått noen klare svar! Fikk medisin mor svangerskapskløe, men når jeg leser instruksene står det at de har liten erfaring med gravide og denne type medisin! det eneste som står er at den er for gallesten og skrumpelever!

Er det noen som har erfaring med dette? Føler meg så utrygg og bekymret:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan ser det ut da?? lurer på det samme... har fått nupper her og der men har aldrig sett sånn kløe så veit ikke helt hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått noe utslett.. Har begynt på Ursofalk som skal hjelpe mot før høye verdier samt kløen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det er kjempeviktig og bra at du blir fulgt opp av lege i dette tilfellet. Jeg hadde svangerskapskløe i mitt første svangerskap (fra uke 30), og hadde for høye gallesyreverdier. Jeg hadde ikke noe klart utslett, var litt rødflammet i huden og det klødde vanvittig. Akkurat som deg begynte jeg med Ursofalk, men den hjalp kun noen få dager før gallesyren steg igjen. Dette var i uke 36 og jeg ble satt igang i uke 37, fordi gallesyrenivået var en risiko for babyen. Jeg fødte en velskapt gutt i 2002. I mitt andre svangerskap hadde jeg ikke dette problemet, heldigvis.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...