Gå til innhold

Sammenheng mellom styrke på abortsmerter og rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en provosert medisinsk abort for noen år siden, og hadde da veldig sterke smerter, og trengte mye smertestillende. andre som lå på samme rom som meg så ut som de hadde betydelig mindre smerter enn meg ihvertfall... det som skjer da er jo en fremprovosert abort, og man får jo på en måte rier... vil det si at siden jeg hadde så vondt da så vil jeg få veeeeldig vondt (altså mer enn vanlig) under fødselen?

noen med erfaring eller tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ihvertfall inni helvettes vondt de to gangene jeg mistet. Mistet første gang i uke 5,og andre gang i uke 11(men her var fosteret dødt fra uke 6 ca,så det var ikke så stort,men likevel enda vondere enn første gang.) Skulle egentlig ha utskrapning,men det kom ut av seg selv kvelden før.

Kan tillegge at jeg har ganske store smerter ved mensen også,mulig det har en innvirkning. Får feber,veldig vondt i mage og rygg(pulserende smerter),blir svimmel,kvalm og får sykt vondt i hodet...

Har aldri født før,så blir spennende å se hvor vondt det blir. Bare det kommer noe levende ut skal jeg ikke klage så veldig!

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg har hatt en medisinsk og en kirurgisk. Den medisinske var som sterke menssmerter på meg mens etter-riene jeg opplevde ved ks var helt jævlige så jeg kastet rett og slett opp

Skrevet

Jeg hadde vanvittig vondt da jeg mistet i uke 7 i julen 05...Hadde rier i flere dager og måtte dope meg på paralgin forte hele julen, var helt forjæv.....men tror nok rier er lettere å takle når man vet d kommer noe godt ut av de da...tror hvertfall jeg vil takle de bedre...:)

Skrevet

Ok... har aldri hatt noe problem med menssmerter egentlig. litt har jeg jo, men ikke noe gale...

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Det blir liksom så vanskelig å forklare smerte over internett siden ingen har lik smerteterskel, vi kan jo bare sammenligne liksom.

Skrevet

jepp , smerte er jo en relativ ting... men jeg VET at jeg har en ganske høy smerteterskel... tåler en del for å si det sånn =) hm... men det kommer jo noe godt utav det, så har jo et mål for smertene også!

Skrevet

Jeg hadde helt jævlige rier og smerter ved min andre fødsel,mens jeg tok en medisinsk abort engang-og kjente ingenting,hadde lave smerter da... Så her hadde d ingen sammenheng.

Skrevet

Tror dette oppleves veldig individuelt ja, for da jeg mistet i uke 8 for noen år siden, så hadde jeg ikke smerter i det hele tatt. Kjente det iste til litt i ryggen, og så blødde jeg. Mulig jeg ikke kjente smerter fordi jeg ble gråtende hysterisk da jeg skjønte hva som var i ferd med å skje ;-)

Skrevet

ok, godt det er forskjellig da, for de smertene jeg hadde var helt jævlige. fikk 4 paralgin forte, noe som ikke hjalp i det hele tatt. fikk deretter morfin, og endte med at jeg spydde i timesvis... uff!

Skrevet

Jeg har hatt en medisinsk abort der jeg bl.a fikk morfin. Smertene var helt jævlige, men de kan ikke sammenlignes med en fødsel (synes jeg). Rier er 1000 ganger verre når det gjelder smerte, men jeg ville allikevel født 10 ganger enn å ta en medisinsk abort til (så det håper jeg virkelig at jeg slipper). Ville kalt smertene under aborten for sterke kynnere hvis jeg skulle sammenlignet de.

Smertene under en fødsel er uutholdelige, men det er på en måte "trygge og gode" smerter. Jeg vet at det ikke er farlig, og jeg vet at det kommer noe godt ut av det om ikke lenge. Da jeg hadde medisinsk abort synes jeg det var helt grusomt at det lille embryoet ikke fikk være i magen min lenger, og smertene ble derfor mye verre enn da jeg fødte selv om de (på en måte) kan sammenlignes når det gjelder type smerte.

Øh.. asså... Du blir vel kanskje enda mer forvirret etter å ha lest svaret mitt, men jeg har ihvertfall prøvd å forklare hvordan det var på meg;)

Skrevet

Min MA, som til slutt kom ut av seg selv, var kjempe vond, tung og lang. Jeg hadde rier i flere timer enn min andre fødsel. MEN det er mye kraftigere tak i fødselsrier. Det sier seg nesten selv: De skal ha ut en hel baby. En abort skal bare "rydde opp". Jeg tror likevel på at psyken spiller veldig inn: En fødsel er en jobb, mens en abort ender jo opp i intet. Det finnes jo ingen motivasjon, bare depresjon.

Fødsel er jo egentlig gøy. Vondt ,men gøy!!

Skrevet

Jeg har født en gang og spontanabortert en gang. Aborten var mye mer smertefull enn fødselen, måtte ha smertestillende ved aborten men ingenting ved fødselen...

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 9, og det er det vondeste jeg har opplevd noen gang, og myye verre enn å føde. Fødte uten bedøvelse, og det var aldri så vondt som det jeg hadde under SA, men og selvfølgelig en mer meningsfull smerte under en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...