Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Mange unger finner jo hverandre og så er de venner. Mens andre, slik osm min gutt er sammen med alle eller ingen, alt etter som han har lyst. Han liker godt at vi inviterer ett barnehage-barn hjem en lørdag, så de kan leke. Den han nevner helst selv, er en gutt som begynner på skolen til høsten (min starter om ett år), men disse to har totalt ulike interesser, og det vises godt når han er her. Det er en som har helt like interesser som min gutt, og det er like gamle, og de leker mer og mer i barnehagen. Så nå har jeg invitert han til denne lørdagen. Tenker att det er mer "hensiktsmessig" enn å inviterere den eldre gutten. Denne gutten som er "lik" min, har visst noen "problemer" som går på konsentrasjon og at han kan få raserianfall og kvelve bord og stoler. Men gjør ikke vondt på andre, men han både ser snill ut og er oppvakt og grei når han er her. På denne måten "skviser" vi jo litt ut denne eldre vennen, men han får jo venner på egen alder. Til høsten ser han jo ikke denne eldre vennen likevel annet enn om de går på besøk til hverandre (10 min å kjøre bil). Ble litt rotete dette... Så hva gjør dere? "Velger" dere venner til barna deres?
nyu hai Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Nei. Venner får de velge selv. Hadde du likt at noen valgte dine venner?
Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 Selfølgelig ikke:) Men det går jo an å muntre mer opp om noen vennskap for å hjelpe på litt, viss de er litt interesert i hverandre. Snakker ikke om viss noen har "funnet" hverandre, men sånne som min som ikke har en fast venn, og synes alle er like grei liksom.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Noen barn velger gjerne de som har litt høyere "status", og det er som oftest de eldre barna. De som skal begynne på skolen har gjerne en ekstra stjerne hos de litt yngre, det kan jo være noe sånt? Ikke at han eldre gutten ikke liker gutten din, men at det kanskje er litt mer stas med en eldre gutt? Tror kanskje jeg hadde gjort det samme som deg jeg.
Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2007 Denne eldre gutten har visst ikke så mange venner, men er veldig snill. Litt sent utviklet, vil ha hjelp til masse, og har litt dårlig motorisk og språklig utvikling. Så jeg synes det er fint att min gutt vil være vennen hans, men siden han likevel ikke kommer til å bli i barnehagen etter sommeren, så føler jeg att det "rette" blir å "pensle" han inn på å være mer sammen med de som skal gå videre i barnahagen til høsten. Så blir ikke min gående alene da. Vi blir naboer om ett års tid, og da får de leke så mye de vil. Kan nevne att jeg har litt problemer med å få min gutt til å gå i b.hagen, så derfor prøver jeg å få han godt kjent med de han kommer til å se hver dag. Så blir det gjerne enklere for han til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå