Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fødte en liten sønn den 11.06.07 - terminen var satt til 03.06.07 Fødselen var tung og langvarig og det gikk utover min lille. Vi ble flyttet fra Bærum til Rikshospitalet. Han hadde fått en infeksjon. Etter en uke på Riksen kom vi endelig hjem på søndag. Ellers er eg oså alenemor. - Jeg har hatt flott hjelp og støtte fra min mor under hele prossessen siden pinse, men i går har hun reist. Akkurat nå føler jeg at jeg bo i sofaen, fordi jeg ammer HELE tiden - eller gir annen mat i tillegg, fordi han er så ekstrem sulten. - Har også prøvd å roe han med lillefinger eller smukk, fordi han har et ekstremt sugebehov - o sikkert også behov for mye kos etter en stressende uke, men jeg trenger å få en rytme, slik at jeg ikke blir helt utslitt. Har noen tips som kjenner seg igjen i dette, er jeg svart takknemlig!
Trollmora Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer med baby-gutten og velkommen inn hit! Sendte deg en pm så kan du få noen tips av meg )
Reveenka Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer med den lille! Godt at du har hatt litt hjelp hjemme etter den tøffe fødselen, men jeg skjønner godt at du synes dette er slitsomt ennå! Mitt råd er egentlig faktisk å bosette seg i den sofaen, med alt du tenger innen rekkevidde(mugger med kald drikke, noe å lese på , fjernkontroll) og bare innstille deg på en uke eller to sånn. Den lille helten trenger nok mammaen sin både for kos og mat, og hvis du innstiller deg på at sofaen er din midlertidige adresse blir du ikke fullt så sliten av å sitte der. Husarbeid legger du bare til side disse ukene, det kan du ordne Jeg har hatt et par sånne "sugekopper", og etter å ha slitt med førstemann, satt jeg meg bare ned i godstolen med den siste - og der satt jeg i tre-fire uker....c",), før det begynte å roe seg litt ned. Etterhvert kommer rytmen av seg selv; det blir nok Lunas gutt med og ordner opp i! Lykke til, og kos deg med den lille c",)!
Reveenka Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 husarbeidet kan du ta senere eller litt etter litt, skulle det stå!
Karomamma Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer så mye med lillegutt og velkommen hit!! Det er som de andre sier, bare å benke seg og la ham puppe i vei Lykke til, det går fort fremover skal du se!!
Gummelillan Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Velkommen til gards ;-) Her er det kjekkt å være. Litt feriestille nå, men bare vent til styggværet tvinger oss atter innendørs!
Lilleprins og mamma Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Hei Luna! Velkommen etter inn hit! Jeg har vært her inne en stund, men har ikke vært så aktiv. Her er det en morsom og artig gjeng!! Skal prøve å blir mer aktiv etter hvert. Var du på treffet nå onsdag? VI kom oss ikke i veg på grunn av sykdom men stiller opp neste gang. Kos deg med lillegutt og så sees vi snart. klem :-)
Maud Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Velkommen hit og gratulerer med den lille gutten. Håper du kommer til å erfare det samme som meg - at her inne er det et flott fellesskap med åpne, morsomme og rause damer. Mine to gutter har også vært sugemaskiner de første ukene, men det roer seg. Rytmen kommer om ikke så lenge. Jeg vet ikke hvordan moren din er, men min erfaring er at besteforeldregenerasjonen er så opptatt av rutiner at det kan bli stress av det også. Da vi var små var det jo mat etter klokka, mens det som er "riktig" nå er selvregulering. Kjenn etter hva som er riktig for deg og gutten, det blir helt sikkert mindre slitsomt snart. Med eldstemann ble jeg alene fra han var 5 mnd, så jeg kan tenke meg hvordan du har det. Sikkert tomt at moren din dro, men det er kanskje sundt også å finne ut av ting bare dere to sammen? Håper du har noen avlastning innimellom, det trenger du etter hvert.
Mirte Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Hei Luna:) Felles skjebne, felles trøst osv.....Jeg har det på akkurat samme måten nå. Jenta mi ble født på lørdag vet du, så her går det i amming og bleieskift. Har funnet meg en god stol med TV, lesestoff og tlf i nærheten. Når jeg kjenner meg sliten, prøver jeg å tenke at dette varer ikke evig, og det gjør det jo ikke. Er så glad for at hun endelig er født, og koser meg veldig. Vi ses vel snart? Til dere erfarne: Når fikk barnet/barna deres smokk første gangen? Min første tok den på sykehuset, men lillemor vil ikke ha. Lurer også på nå som det er litt kjøligere, om de skal ligge rett på skinnet i vogna?
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2007 Oi - tusen takk for alle hyggelige velkomsthilsener. Dette blir bra :-) Moren min og jeg mener vi bør finne en rytme som han styrer selv. Men i kveld feks etter jeg startet med ammekos siden kl. 21 og ble ferdig først nå tenker jeg at jeg skal være et hakk mer tilbakeholden. Jeg får finne mine knep. - Men nå må jeg løpe-for han ligger i sengen og roper.....
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 oioi..har ikke ønska deg velkommen jo!!! det var en glipp ;o) velkommen hit.å gratulerer med lille gullet. du vil se at ting går seg til,og du finner sikkert mange knep. håper du vil trives her inne.er bare koselige jenter her. lett å logge inn,men desto vanskeligere å komme seg ut igjen ;o)
Plutseliten :) Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Hei og velkommen.Og ikke minst, gratulerer med gutten. Sikkert ikke lett å tenke på det nå...men det vil gå seg til etterhvert. Rutiner og amming vil regulere seg. Alt er jo nytt og dere må bli kjent med hverandre. Hvil deg når du kan...drikk masse og nyt disse magiske første ukene Masse lykke til!
coscos Skrevet 23. juni 2007 #13 Skrevet 23. juni 2007 Hei Lunas gutt! Gratulerer så mye. Hyggelig å se dere her om dagen. Får ikke svart på så mange innlegg av gangen, da lillegutt krever sitt. Vil bare si at jeg kjenner meg igjen de første ukene. Da var det kun amming å prøve å få ham til å sove, noe min lillegutt fremdeles gjør lite av. Jeg synes det var veldig frustrerende, at jeg ikke fikk gjort noe annet. Men, det er litt trøst i at det er slik for andre også, og bare noe som må ta sin tid, og så blir det bedre. Jeg merker faktisk allerede nå, fra uke 6, en stor endring, da han er blitt mer våken (sover fremdeles lite) og kan være litt for seg selv, uten at jeg må bære ham hele tiden. Ønsker deg lykke til videre, og så sees vi kanskje snart igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå