Gå til innhold

temping, trenger litt hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Kommer eggløsning dagen man får et dupp i temperatur eller dagen etter? (temperatur sted dagen etter) Kan en være gravid med sex 5 dager før temperaturfallet? evt. 6 dager før temperaturen steg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er dagen tempen går opp du har el, hvis du sjekker utfloden din den dagen kan du få en ekstra bekreftelse. den skal kunne strekkes til lange tråder (2-20cm) mellom fingrene dine.

Skrevet

Nei, temperaturstigningen kommer dagen ETTER el. Dersom du har en temperaturdip i forbindelse med el er dette dagen du har el. Ikke alle har denne dip'en.

Se hva som står på Fertility Friend:

Is there always a temperature "dip" on the day of ovulation?

"Many people do see a dip the day of ovulation, but many people do not. A temperature dip cannot confirm ovulation. More important than observing a dip, is seeing a temperature rise after ovulation. Your temperature rises in response to the presence of the heat-inducing hormone progesterone, which is only released after ovulation. If you are lucky enough to have advanced warning of ovulation in the form of a temperature dip, take advantage and be sure to have intercourse that day."

Du kan muligens bli gravid med sex fem dager før el.-dagen, men det er jo ikke så veldig stor sannsynlighet. De tre dagene før el er best. Med med litt flaks, kanskje?

Det er gjort studier på hvor vidt det såkalte "fertile window" er, se Fertility Friend igjen:

"Intercourse on the few days before ovulation and the day of ovulation itself are the days most likely to result in conception. This has been confirmed by a large study involving 119,398 cycles from women trying to conceive which revealed that 94% of all conception cycles included intercourse on at least one of the three days up to and including the day of ovulation (FertilityFriend.com 2004). Additionally, all of these studies found that multiple acts of intercourse within the fertile window increased the probability of conception."

Skrevet

Tusen takk for et virkelig grundig svar! Det blir spennende å se om det "skjer" noe da, men jeg tviler sterkt på det. Første maneden jeg temper, så jeg håper at jeg vil se dippet i andre sykluser også...! hmm. gruble- gruble...

Skrevet

hei stjerneklar!!

håper det klaffet, hvet om ei som ble gravid 5 gager før el!!!

løkke te!

Skrevet

Så morsomt, jeg vet også om ei som ble det!! Men du, det heter vet, ikke hvet! Skikkelig stygg skrivefeil! neida, hehe.

Skrevet

hja, for hjeg hmåtte bhare hrette litth phå dhe hvet duh

Skrevet

hehe!! god natt! nå tar jeg med meg rubbel og bit av meg selv og legger meg!!!håper du finner ut av tempgreiene dine!!!hold oss her inne oppdatert for vi døøøøøøøøør av spenning!!!!!

Skrevet

Sjekk ut snartgravid.no der er det flere artikler om akkurat eggløsning. Detaljert beskrevet. Lykke til:o)

Skrevet

Ja, det skal jeg for guds skyld gjøre! Skikkelig thriller dette her!! Du må ha en virkelig god natt!! klem fra meg

Skrevet

Takk for tips, er veldig ny på dette - og som sikket mange her inne - skikkelig utålmodig på å finne ut.... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...