Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Åhhhh, har så lyst på reker!! Kan man spise reker når man er gravid? For da vet jeg hva jeg skal spise til middag i dag!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 ja det kan du, reker er kokte så!=)
Aylinah Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Du kan spise ferske reker også¨) Bare kos deg du )
Moyra Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 spis i vei... jeg spiste en en kg alene i går... namm!!
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Det var godt å høre! For nå har jeg spist meg stappmett på reker! Det er jo sååå godt!
Moyra Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 hehe kos deg videre i sommer med masse sol og reker, ikke minst
Rosalie Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har tenkt å spise reker så det tyter ut av ørene på meg frem til termin (elsker reker) og vet at når babyen kommer og man ammer så er det bare å glemme reker. Så har tenkt å spise meg opp i sommer hehehe
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Ferske reker er vel også kokte vil jeg tro... Eller spiser du dem rå??
Sommerfugelen Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Reker skal du være forsiktig med å spise dersom du ikke er helt sikkert på at de er ferske (kokt kort tid etter de er hentet opp og derretter nedkjølt raskt med is). Dersom rekene ikke er behandlet riktig kan de inneholde mange skumle bakterier, da disse formerer seg kjemperaskt på rekene. Bakteriene kan gjøre deg syk, men også babyen uten at du behøver å kjenne så mye til det. Så mitt tips er å være forsiktig, og å heller holde seg bort fra de rekene du ikke med sikkerhet vet er riktig behandlet. Ikke verdt den risikoen det innebærer ellers... Selv har jeg spist reker tidligere, men også holdt meg unna- senest i går, da jeg frytet at de ikke var helt gode. Slitsomt med fenalår, reker og tørrfisk på bordet. Kunne ikke spise NOE! Spesielt slitsomt at folk ikke respekterer at vi gravide ønsker å vite hva vi putter i munnen vår. Da mye faktisk KAN være farlig dersom man er skikkelig uheldig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå