Piipii Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Når man føder leverer man ikke det da på sykehuset? Kan man evt ringe dit å få en kopi av det?
pandabjørn Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 jo man skal ha med seg helsekortet når man blir lagt inn for å føde.. jeg fikk med meg den gule delen når jeg ble skrevet ut...sykehuset skal ha orginalen og pasienten får den gule men jeg måtte spørre om det !
Piipii Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 ok, så da burde jeg kunne kontakte sykehuset å få en kopi. Er to år siden jeg fødet der, men de har det vel ennå?
pandabjørn Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Regner med at de har det gule kortet i mappa de på sykehuset så det er bare å ringe å høre med de i morra
Raych Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Hadde det med da vi kom til føden, men fikk det med hjem igjen da vi dro fra barsel:) Fikk originalen, så beholdt sykehuset kopien:) Måtte ikke spørre om det.
Miamamma Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Du kan få med den ene delen av helsekortet hjem. Jeg fikk også med en kopi av "fødselsjournalen"; skjema der de fyller ut fødselsforløp m.m., men jeg måtte be om det selv. Hadde tenkt å ta etterkontroll hos jordmor, så det var hun som tipset meg om det. Kan være litt lettere (i allefall for ei jordmor) å hjelpe deg å "analysere" fødselen dersom hun kan se skjemaet og se en relativt nøytral framstilling av hva som har foregått. Vi kan jo ha en tendens til å smøre på litt eller trekke fra når vi skal fortelle om våre egne fødsler... :-)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Skal ta kopi. Fikk ikke noe av den sist gang, og jeg har savnet å kunne gå tilbake på mitt forrige helsekort, i dette svangerskapet.
varg veum Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 jeg tror jeg fikk orginalen med hjem sist...men klart å rote den vekk så søkte sykehuset om å få tilsendt hele fødselsjournalen... Der fikk jeg både skjemaet og alt fra jeg kom inn til jeg resite fra sykehuset...utrolig kjekt å ha..ialfall no når jeg venter nr to..gøy å sammenligne ..var også mye jeg ikke hadde fått med meg.. Måtte forresten betale 70kr for journalutskrift eller noe sånt..
Piipii Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2007 Ja det var det jeg også tenkte. Gøy å lese om fødselen nå i ettertid også liksom:)
Love my kidz Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Åh så lurt å passe på! Er førstegangs jeg og har ikke tenkt over dette, men ser for meg hvor greit der er å ha kopi av sånt ;-) Hvis de ikke gir meg det automatisk, skal jeg spørre i allefall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå