Gå til innhold

Mor til en snart 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle visst lage en tråd til deg her i dag så skulle du prøve å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder denne tråden oppe litt jeg.

Skrevet

Dytt.

Skrevet

Heisann. Sa du kunne sende en pm, men det går greit :-)

Hva var problemstillingen? Skal svare så godt jeg kan. Kan ikke love jeg svarer med en gang. Skal ut noen timer snart, men skal få gjort det iløpet av kvelden/morgendagen :-)

Skrevet

Hei, vet ikke hva pm er:) Saken er den at jeg får vite på mandag hva min psykologbehandler på ARK vil mene jeg må over på. ER nå på yrkesrettet attføring og hun mener mest sannsynlig at jeg må ha en pause fra det og gå over på rehab eller tidsbegrenset uføretrygd. Jeg har veldig lyst på en til nå og lurer så fælt på hva vil skje om jeg blir gravid nå og får for 3 måneder av gangen rehabiliteringspenger. Hva skjer når babyen blir født i mars? Kan jeg ta 6 uker som jeg må ta også er faren med babyen resten? Selv om jeg likevel er hjemme? Jeg har nemlig fått yrkesrettet attføring nå men har ikke vært i tiltak, kun vurdering som nå ender med at jeg ikke er frisk nok pr dags dato likevel.

Skrevet

Dytt:) takk forresten.

Skrevet

Dytter i vei jeg ;)

Skrevet

Hei, ser deg. Men kan jeg få svare deg imorgen? Er veldig sliten akkurat nå.

Skrevet

Svar meg når du har anledning du:) Tusen takk setter veldig pris på at du orker å gjøre dette for meg. Jobber du på trygdekontor eller?

Skrevet

God dag igjen ;)

Skrevet

Du må selvfølgelig ta dette opp med nav, men i utgangspunktet kan du få rehab penger eller attføringspenger når du får barn.

Far må imidlertid ta permisjonen da siden det stilles krav til at du må kunne fortsette tiltak/behandling.

Hvordan det er med tidsbegrenset uføre vet jeg ikke.

De 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel må du ta selv og det dekker engangsstønaden for siden du har rett på denne.

Så det går fint ann, det du skriver. At nav vurderer hver 3.mnd din situasjon burde i grunn ikke ha noe å si for din situasjon så lenge du viser at du klarer tiltaket/behandlinger.

Men, som sagt, det viktigste er at du avklarer dette med nav.

Bedre føre var.

Jeg er selv på attføring og har undersøkt masse ang rettigheter og slikt, derfor vet jeg litt. Syns det er viktig å sette seg inn i hvordan det fungerer fordi det er ingen som kommer løpende etter deg med informasjon!

Skrevet

Takk for svar. Ja sant at det er lurt å sette seg inn i ting. Lykke til videre også får vi se hva det blir til med meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...