Karma! Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 var på do tidligere i dag og etter å ha tørket meg rant det vann nedover beina.. ikke mye men litt. er 1gangs... hodet har sittet spikret i over 2mnd (er i uke 39) så tenkte det var naturlig at det ikke kom mye.... ringte Jm og hun sa det kunne være vann eller bare noe annet... tok på bind og skulle se det litt ann- det kom antaglig til å komme litt og litt utover dagen.... dette er 2 timer siden... har vært på shopping og var nå nettopp på do for å se hvordan det "lå" ann. bindet var fuktig men det kan jo like gjerne værew svette- det er jo så varmt.... regner med jeg må se det ann videre men dete r jo begrenset hvor mye det kan komme om gangen- så hvordan vet jeg hva det er????
fru Senilix Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Hos noen kommer vannet litt og litt. Hos meg kom det masse på en gang, og da jeg tok på meg bind,var det både blodig og vått etter en stund.Husker dessverre ikke etter hvor lenge, men mener å huske ette en to-tre timer. Hodeleie siden uke 30, festet i uke 37 og ungen kom i uke 38. Fostervannet skal være blankt og luktfritt, og man kjenner på en måte at det kommer fra "feil" hull, om du skjønner. Det er litt vanskelig å forklare, men er du fortsatt i tvil, ta kontakt med jordmor igjen. Hos meg begynte riene en drøy time etter vannavgang, du får kjenne etter de såkalte mensmurringene også, det kan være tegn på rieaktivitet. Lykke til:))
Karma! Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 har hatt mense maserier siden lørdag sånn av og på... men det jeg tenker på er jo hvis hode sitter så godt spikret som legen og Jm har sagt- da vil det vel ta laaaang tid før det kommer "nok" vann ut til at man er sikker på at det er vann liksom... eller hur?? hehe du verden så usikker man kan bli av og til....
fru Senilix Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Ikke nødvendigvis, vannets veier er uransakelige..... Unnskyld, kunne ikke dy meg for å erte litt. Men dessverre som med så mye annet er dette helt individuelt, hos noen kommer det mye hos noen kommer det litt og litt............... Men hvis det kommer småskvetting uten at du må tisse, er det nok vannet ditt.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Har du lang vei til sykehuset? For da kan du ta med bindet dit og få testa om det er vannet eller ikke.
Karma! Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2007 2 timer en vei =( får bare se det ann..... tok det av - ble så varm kanskje lettere å se det uten? hihi ---- æsj...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Du merker i alle fall bedre at det renner hvis du går uten! Kan jo kanskje ha på truseinnlegg. Tror faktisk jordmor eller lege kan teste fostervann også...burde jo gå an for det er jo viktig at tidlig vannavgang (der det drypper litt og litt tidlig i svangerskapet) blir oppdaga på vanlig svangerskapskontroll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå