Mockanin Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Minsten her er snart 1 1/2 år. Han er svært så aktiv også på stellbordet til tider. Er egentlig bare et under at han ikke har gått i gulvet ennå. Jada, vet at vi burde sluttet å bruke det. Problemet er bara ryggene våre. Vi er begge plaget med ryggen, far har det verst. Regner med at jeg er den så må ta alle bleie skift om vi fjerner det. Hvordan gjør dere som har sluttet med stellebordet det når dere skal skifte på ungene?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Hvorfor burde du slutte med å bruke stellebordet?? Snuppa er over 18 mnd og vi bruker det ennå vi....
2005&2010 Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Vi sluttet når hun var 2mnd, brukte da heller underlag på gulvet eller i sofaen, så stellebordet stod nesten ubrukt. Men siden dere har problem med ryggene, så kan jeg forstå at dere bruker det enda. Søsteren min og har det problemet, så hun brukte stellebord, helt til gutten var 2 år..
*jaja* Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Synes det er veldig greit med stellebord til bæsjebleiene i alle fall. Jenta mi er 18 mnd og bruker det fortsatt. Kommer nok til å bruke det i lang tid ennå også. Mannen er også plaget med ryggen og kunne ikke ha skiftet bleie på gulvet...
eva luna Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Vi sluttet å bruke det da han var 1 år, begynte med up&go bleier og han nektet å ligge stille. Da han var 1 1/2 år var jeg gravid og tok meg av morgenstell og levering i bhg hver morgen, helt frem til fødselen. Da orket jeg rett og slett ikke å bøye meg på grunn av den store magen så jeg hadde en stol stående på badet. Så jeg satt der og stelte han mens han sto ved siden av meg, eller så lå han over fanget mitt.
Gemini77 Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Vi bruker stellebordet enda og han er snart 16 mnd. Det blir nok brukt på bæsjebleier iallefall til han slutter med bleier. Og han her er også en villmann på stellebordet, men det er kun siden mot meg hvor det ikke er vegg så jeg har kontroll.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har en på 2,5 år og en på 5 mnd. Vi bruker stellebordet på begge. Veldig praktisk å ha de i "arbeidshøyde" =) Eldstemann har nå vett til å ligge i ro. Tissebleier tar vi gjerne bare stående.
Mockanin Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2007 Grunnen til at jeg mener vi egentlig burde sluttet med det er jo at poden er såpass aktiv som han er. Om vi ikke holder han nede så reiser han seg opp. I går prøvde han faktisk å hoppe fra stellebordet og til meg. Jeg lar han jo selvsagt ikke ligge alene. Men det var noe knot jeg trengte begge hendene til. Selv om jeg sto med kroppen inntil stellebordet og sperra for, så forsøkte han og hoppe. Var like før han føyk over skuldra mi rett og slett. Syntes det var skummelt..
summer85 Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 gutten min er 2 år og 2 mnd, å vi bruker det enda på han... å kommer nok til å bruke det så lenge han bruker bleie, er så greit å legge han der, å får han da i riktig høyde...
Forskeren Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Vi bruker det faktisk også enda til eldste på 2,5 år, pga arbeidshøyden. Mannen min nekter å skifte ellers, jeg har ymtet frampå om å hive det ut (vi har ett stellebord på hvert bad, begge i flittig bruk!) Men hun ligger heldigvis stille.
EvaL Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Her i huset så bruker vi stellebordet så lenge ungen bruker bleier, dvs. hele bleieperioden. Vi har gjort det med 3 unger nå. Har et stellebordet med en rem på som vi fester så ikke barnet får snudd seg rundt og dermed dette ned. Stellebordet er en av våre beste investeringer og ypplelig til å gjennomføre bleieskift på )
Petrine C",) Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Gutten vår på 15 mnd har jeg ofte bare stående på stellebordet når jeg skifter på han. han står da inn mot veggen mens jeg skifterl. Vi har ikke tenkt tanken på å kaste det ut engang...
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Her var det vanskelig å bruke stellebordet da gutten vår var 6-7 mnd. Han var rett og slett så urolig at det ble farlig. Når vi skal skifte, så gir vi han enten noe å leke med, så han ligger i ro, eller så lar vi han stå oppreist. Begge deler funker helt greit
m-mamma Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 Har brukt up & go lenge. Skifter tissebleier på fanget, og bæsj spyler vi av hvis vi er hjemme (som oftest skjer det her). Han kan stå også, men ikke så flink til å stå rolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå