Labbetøs Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg lager vanligvis all mat til snuppa mi selv, men sist glemte jeg å ha mm i poteten. Dermed ble den helt stiv som en svamp. Vi hadde det travelt med bryllupsforberedelser (giftet oss i helga), og jeg måtte derfor løpe ut å kjøpe noen middagsglass til henne. Nestle sin mat var kjempegrei (6 mnd glass), men småtroll sine må jeg si jeg er skuffet over. De smakte sterkt (som om de var krydret), og på innholdsfortegnelsen står det jammen salt! Hva er poenget med salt i babmat til 6 mnd gamle nurk? Jeg sjekket desverre ikke det på min jumfrutur på babymatshopping. Snuppa likte ikke maten heller, den var alt for sterk. Må si jeg er skuffet ja...
eva luna Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 He he sikkert litt forskjellig smaksløker ute og går :-) Eldstemann her i huset har aldri likt nestle sin mat, bare småfolk sin og hipp. Jeg synes også de smaker mye bedre enn nestle. smak og behag...
Labbetøs Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Ja det er klart. Men det var ikke smaken jeg var skuffet over. Det var det faktum at de salter babymat til 6 mnd gamle nurk...
eva luna Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Ja det er vel egentlig unødvendig. Men da jeg lagde mat selv til småen så saltet jeg den litt. synes den var så utrolig smakløs hvis ikke og han ville ikke spise den. Går utifra at det ikke er store mengdene de tilsetter. Og jeg kokte ikke ihjel grønnsakene altså.. he he.
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Tror de skal slutte med salt fra høsten av nå... i 6 mnd glassene. Fra 8 mnd kommer det fortsatt til å være salt. Hehe, jeg syntes jo at det er litt bra for vår del at det var salt i småfolk glassene. For da minien rundet 11 mnd var han lei av smakløs mat og ville ha noe med litt smak i. Da ble det 6 og 8 mnd glassene til småfolk. Fordi han ikke greide 12 mnd glassene ennå... Men de kommer til å krydre glassene fortsatt slik at de smaker masse da. Enkelte babyer foretrekker det vettu ;-)
Blue Lady Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Har motsatt erfaring vi da. Likte de kjempegodt både jeg og Lucas ) Synes Småfolk sine glass smaker likt vanlig mat, smaker ikke så kjemisk og tomat/paprika som Nestle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå