Gå til innhold

Noen her som har migrene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset fordi jeg var så dårlig og var redd for den lille:p Men der fikk jeg høre jeg antakeligvis hadde fått migrene=/

Hvordan får dere påvist dette? Kan man ta medisinene når man er gravid? Holder ikke ut dette hodeverket!!!

Takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har migrene. Fikk det påvist for mange år siden ved EEG tror jeg. Husker ikke helt. Men legen min sa at det er veldig sjelden man får positiv migrenetest, så jeg er vel litt spesiell da. :P Har aldri gått på medisiner siden jeg har dem veldig sjelden nå som jeg har blitt eldre, så vet ikke om man kan ta dem når man er gravid. Men jeg får hvertfall en helt uutholdelig, intens hodepine, klarer ikke snakke skikkelig, blir nummen på en side av kroppen og synsforstyrrelser. Er det noe lignende du har?

Skrevet

Ja, det begynte forrige torsdag. Jeg fikk oppkast, synsforstyrrelser, skallebank til tusen, hehe:p Fikk ikke sove på nettene... Så gikk det gradvis over etter søndagen, men har hatt "trykkende" smerter i hodet helt til idag. Og idag kom synsforstyrrelsene igjen.. Dette MÅ da være migrene?? Leste om det på nettet også og det hørtes veldig likt ut det jeg hadde. Jeg tror ikke jeg takler å gå uten medisiner, det gjør jo så vondt, og hvertfall når jeg får det så ofte.. Har jo hatt det 2 ganger på under 2 uker nå!!

Har vel ikke noen tips til hvordan jeg kan minske smertene??;)

Skrevet

Jeg fikk påvist migrene når jeg var 15 år.. ved sånn eeg scanning av hodet.

jeg bruker medisiner,men kan ikke bruke under sangerskapet. Jeg ble mye bedre fra migrenen når jeg gikk med mitt første barn, hadde ikke migreneanfall på 2 år.. men når jeg ble gravid denne gangen hadde jeg noen anfall i begynnelsen av graviditeten og det var helt forferdelig. varte i 8-10 dager, og jeg var helt utkjørt.

Leger har sagt til meg at det er veldig mange som mister migrenen når de har fått barn.. om det er noe hormonpåvirket eller hva det er vet jeg ikke,men det ser ut til at kan stemme på meg. før jeg fikk førstemann så hadde jeg ihvertfall 2 anfall i mnd... og etter jeg fikk barn har jeg kun hatt 2-3 anfall tilsammen.

Skrevet

Jeg hadde migrene forrige gang jeg var gravid. Men har ikke hatt det hverken før eller siden. Brukte ikke noe medisiner men la meg i et mørkt rom for å slappe av og gjorde ikke noe konsentrasjonsarbeid for da kom det med en gang. Minnes at jeg savna medisiner ja.

Skrevet

Det eneste som hjelper uten medisiner er å legge seg på et mørkt rom med en gang du kjenner synsforstyrrelsene begynner. Sterkt lys og sånn kan være veldig ubehagelig. Men det gjør jo temmelig vondt for det da. Jeg hadde forresten også mye oppkast under migreneanfall før. Vet ikke helt hva annet du kan gjøre, jeg må ta veldig sterke smertestillende for at det skal hjelpe, men det tror jeg heller ikke er så bra når man er gravid. Du kan ikke ringe legen din og høre da? Er jo forferdelig for deg å ha det så ofte, stakkar. :(

Skrevet

Jeg har hatt migrene siden jeg fikk mensen og da jeg gikk med vesle jenta hadde jeg det helt Jævelig på begynnelsen og på slutten, Jeg fikk faktisk paralgin forte... og det hjelper meg kombinerer det med paracet.

Denne gangen har jeg ikke hatt en eneste anfall og venter gutt :-)

Skrevet

Jeg har også migrene,men veldig sjelden nå når jeg er sykmeldt.. Legen min sa at jeg kan bruke en medisin som heter imigran,den var helt trygg under graviditet... Ble anbefalt å prøve paracet først da, men det hjelper ikke på meg.. Så hvis jeg får "anfall" nå så må jeg ta imigran!

Men det hjelper også å legge seg på et mørkt rom og sove en liten stund..

Skrevet

Jeg har og migrene. Fikk det da jeg var 14-15, ble påvist med sånn EEG eller hva det heter. Men etter at jeg ble sykmeldt er det sjeldent jeg får det. Etter at jeg ble gravid og mens jeg jobbet hadde jeg det flere ganger i mnd og det varte i flere dager =/

Gikk på Imigran før jeg ble gravid, men får ikke lov til å ta den lenger. Fikk beskjed om å kun holde meg til Paracet. Men nå som jeg går hjemme og kan ta alt i mitt eget tempo så er jeg mye mye bedre. Bare innimellom jeg kjenner noe. heldigvis!!

Skrevet

Ser du har fått endel svar, men har også migrene jeg, på toppen av diagnose om "stresshodeverk"..

Før jeg ble gravid kom hvert anfall med ca halvannen måneds mellomrom, og varte i gjennomsnitt fra 1-3 døgn!Har aldri fått migrene-medisin, men har fått utprøvt alt fra blodfortynnende tabletter til paralgin forte, og en lett måte for meg å vite sikkert at det ikke var vanlig hodeverk var at det eneste som tok vekk høyden av smerten var paralgin,eller pinex forte.

Men etter jeg ble gravid har jeg hatt 2 anfall.Skriver ned alle anfall i en "hodepinedagbok" for å se om det går an å få noe mønster, utløsende faktorer eller annet som kan hjelpe forebyggende..

Og på onsdag i forgårs fikk jeg mitt andre anfall på omtrent 9 mnd, fikk ikke sove hele natta, var hos legen i går morges på vanlig SV-kontroll, og ble sendt rett til manuellterapeut som knakk litt i nakken.Og fikk resept på pinex forte så jeg skulle klare å sove.Anfallet har ikke gått helt vekk enda, men nå er det levbart!

For min del hjelper det litt å bli massert i nakke og hode, tigerbalsam lignende krem tar vekk noen topper, og minst mulig anstrengelse...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...