Gå til innhold

Reise til Østen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet noe om hvor forsvarlig det er å reise 3 uker til thailand i 2. trimester? Utsetter du deg selv og barnet for evt. farer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en risiko du selv må avgjøre om du vil ta. Men, med risiko mener jeg ikke FARE. Det er en risiko å gå opp en trapp - du kan ramle ned...

Jeg ville ha reist. Men så digger jeg både Thailand og reising. Hvis ikke du plages med noe i svangerskapet, ser jeg ingen grunn til ikke å dra.

Ikke klapp katter (toxo). Ikke klapp andre dyr heller (salmonella). Og ikke overstek deg i sola (solstikk - som du likegjerne kan få om du ikke er gravid).

Du kan holde deg unna potensiell smittefare forbundet med mat, ved å følge generelle turistråd om kosthold. Om du likevel skulle bli dårlig (diare) er ikke det farlig i seg selv. Jeg har aldri blitt dårlig i Thailand, men DET er jo ingen garanti.

Ville tatt en prat med legen om hvordan jeg skulle forholdt meg i et slikt tilfelle. Han/hun sier sikkert: Få i deg nok veske!!!

Så ville jeg sjekket hvor nærmeste sykehus til der jeg skulle oppholdt meg var. Det gjorde vi før vi dro med babyen vår da han var halvåret.

Skrevet

Jeg har selv vært i thailand ett par ganger før og har aldri blitt syk der nede. vet også om et veldig bra privatsykehus som jeg oppsøkte sist gang vi var der nede pga. blærebetennelse.

Nå må bare sambo. også forstå at det ikke er like farlig som han innbiller seg=)

Takk for svar! Thailand er et fantastisk land, og jeg ønsker så å være gravid der nede=)

Skrevet

Du må nesten bare føle på deg selv..Men jeg ble veldig anbefalt av min jordmor om å holde meg hjemme,skulle egentlig vært der 3uker i april :)

Mye pga vaksiner og alt......

jeg holdt meg hjemme,men opp til hver enkelt :)

Skrevet

Man anbefales ofte å oppdatere vaksiner før man skal dra til Thailand. Hvis jeg var deg ville jeg sjekket med helsestasjon eller lignende angående hva man anbefaler av vaksiner og hva du eventuelt har allerede.

Jeg mener å huske at man prøver å unngå å vaksinere gravide?

Ellers ser jeg at flere har skrevet at de ikke ble syke i Thailand. Jeg kjenner til noen som ble det, så vær forsiktig. For å være sikker bør du holde deg til gjennomstekte ting, være veldig forsiktig med grønnsaker (kanskje unngå helt?), melkeprodukter o.l.

Skrevet

Jeg har allerede tatt påfyll av vaksinen slik at jeg ikke trenger å gjøre det hvertfall=) Men med tanke på at det er et Østlig land heller jeg gjerne litt mot å heller vente til vi kommer hjem fra ferie.. Vet jo aldri hvilket svangerskap jeg får, og om noe i verstefall skulle hindre meg i å reise ville det vært veldig leit=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...