Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hørte at noen sa at dette var jo kroppen som forbredte seg på fødselen og jo tidligere og mer jo bedre forbredt var kroppen når fødselen er der.. Håpe håpe... :-)
stabilo Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Vanskelig å si. Men kynnere er jo som du sier livmora som jobber. Dette er det første svangerskapet mitt med mye kynnere og maserier så er veldig spent på teorien:) Jordmor mener i allefall at jeg får en raskere fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Ofte raskere ja, men ikke nødvendigvis lettere! Kynnere får livmortappen til å "korte seg ned", så åpningsfasen blir gjerne redusert noe.
Seriøst Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg hadde mye kynnere i begge mine svangerskap, og den første fødselen varte leeenge og var ikke noe særlig lett.. Men fødsel nr to varte kun 6 timer og var veldig mye lettere enn fødsel nr en. Tror nok kynnerne gjør at du blir moden raskere, altså at du slipper rier for å modnes, og det er vel en fordel. Da er du allerede helt moden og har gjerne 1-2 cm opning når riene begynner.. Men det er ikke sikkert det er likt for alle da.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 tror jeg ingenting på..hehe.. det er jo livmoren som trener seg til fødsel,men stemer ikke på meg. Hadde svært mye kynnere i mitt første svangerskap.. men fra vannet gikk og til gutten var født gikk det 19 timer og var absolutt ikke noe lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå