BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hva kan dere komme paa som gode middagstips naar det er langt over 30 grader i skyggen? Er ikke goey aa staa over ei gryte eller bruke stekeovn da, og enda mindre aa spise varm mat! Det pipler fra panna da ja! Har hatt salat naa to dager alt denne uka, saa jeg tenkte jeg maatte finne paa noe annet naa.. Forslag, anyone?
Fløffy Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Pitabrød med skinke og salat - er kjempegodt! Pai er også godt i varmen, men da må du på med stekeovnen...
Brenda med 2 ute Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Gazpacho med noe godt brød og noen digge oster fex=) Suuuper godt!
Bondine Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Nå er det jo ikke så varmt lenger, men dette er ihvertfall mat jeg liker når det er varmt: - Fiskburgere. Kjøp gode fiskekaker eller -burgere i en skikkelig fiskedisk. De med hvitløk og annet digg er kjempe gode. Og lag burgere med salat, senep og sylteagurk f.eks. Nydelig og enkelt! - Wok med kylling og masse grønnsaker. Litt tid over varmen men ikke så mye. Kjempe godt med nøtter i! Og det skal jo være så bra for oss med spire i magen : ) - Pitabrød med god salat, kylling (kjøp sånn ferdig i butikken), rømme og en sterk saus. Nam! - Grillmat da selvfølgelig. Vi har fått helt dilla på grillspyd i det siste. Marinèr kyllingbiter og tre dem på trepiner med paprika, løk og kanskje sopp? Godt med cous-cous og salat til. Blir sulten jeg nå! Gleder meg til det blir varmt igjen! Kos deg med mat og sol Og det som skjer i magen!
Bondine Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Ikke så varmt her ihvartfall. Hvor i verden er du?
Kyosanim Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Jeg synes dette smaker godt i varmen; *Kald sommerskinke med grønne asparges, potetsalat og godt brød, gjerne med en grønn salat til. *Laks og eggerøre *Kylling *Gresk salat Ble sulten jeg.......
ano`num *17.03.10* Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Baguett med godt pålegg. Jeg har fått dilla på salat, dressing, hvitost og grillkrydder (";)
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2007 Bor i Valencia.. Saa her er varmen saa vidt begynt aa sette inn. Har 30 grader i skyggen naa, pluss skyhoey luftfuktighet, og dette er bare starten. Tempen bare stiger og stiger for hver dag! Skulle send dere halvparten oppover om jeg kunne!!!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2007 Tusen takk for tips, folkens! Mye godt her ja... NAM!
jannefødeklar Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Jeg pleier smelle sammen en pastasalat i full fart, med baguetter til. bruker ingen oppskrift, men har som regel : Pastaskruer ( ikke skyll med kaldt vann, men rør inn litt smør og nykvernet pepper når de er ferdige) Kidneybønner Sukkererter cherrytomater Rød løk Bogskinke eller kyllingkjøtt Soltørkede tomater Fetaost Evt andre ting jeg har i skapet Bruk oljen til enten soltørkede tomater eller fetaosten som dressing. Gjort på 15 minutter, og kjempegodt i varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå