Gå til innhold

Nå syns jeg vi bør få eget forum også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som er slanke bør også få eget forum syns jeg. Vet det er mange av som sliter med alle slengbemerkningene vi får osv.

Hvordan går jeg frem for å spørre om det? Blir takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg inn på ris og ros, til jm siri.. Send også en mail, så kansje det går kjappere..

Skrevet

Hva med alle oss sånn der midt i mellom da? Vi vil også ha eget forum!

Skrevet

Men sliter dere da? Får dere slengbemerkninger eller noe? Bare spør altså.

Skrevet

"Å herregud så passelig du har blitt! Hva har skjedd?!?"

Skrevet

Ja det hørtes grusomt ut. Enn¨å si noe slikt. Blir helt rystet jeg :)

Skrevet

du skulle ikke vurdere å gå ned to kilo da, du hadde blitt kjempefin i en størrelse mindre:P den har jeg hørt ofte...:P

Skrevet

Seriøst, hva skal vi med eget forum...?? Jeg kommer ikke til å bruke det iallfall selv om jeg er slank, har ikke SÅ store problemer at jeg trenger eget forum.

Skrevet

Fint for deg at du ikke har så store problem, men det er faktisk en del av oss som har det. Vi har vel like mye bruk for en slik side som de feite har. Men siden det er så mange som er misunnelige på oss og ikke skjønner vårt problem må vi vel se langt etter denne siden. Dessverre.

Skrevet

Dette er det tetteste forslaget jeg har sett. Overvektige har ofte komplikasjoner som ikke slanke har, vanskeligere å bli gravid, større risiko med svangerskap osv.. Det er generelt flere helsemessige farer ved å være overvektig.

Men det jeg tror du skal fram til, er vel å poengtere at "feite" folk ikke burde hatt sitt eget forum, så det er kanskje dumt å svare på sånt.

(Og ja, vi er ferdig med "hva er verst av å slenge kommentarer etter feite eller slanke"..)

Holdningen din skinner gjennom.. "feite" og "slanke", som er de orda du bruker, forteller vel hva du mener.

Skrevet

Dette har jo ingenting med holdningen å gjøre. Hva er galt med å si feite og slanke? Har kunne funnet langt værre ord enn feit hvis det var det som var meninga. Skjønner at du har store problemer på pga av dine ekstra kilo( den var fin, var den ikke?:) ) Men faktisk så kan man ha problem om man er tynn også, men får å skjønne dette må man kanskje være tynn selv også og ha problem. Og da har det vært kjekt for oss å hadd likesinnede og snakke med også, akkurat som de feite. Er dette så innmari vanskelig å skjønne?????

Skrevet

det siste anonyme svaret ser ut til å komme fra noen som sliter med ett av to selv....

Det MÅ da kunne gå an at andre enn en selv har noe å slite med? Vær glad du er stor, da- det er mer sosialt akseptert. Det er lettere å finne slankekurer på nettet enn fetekurer! Det er ingen som får på pukkelen for å be noen legge på seg, men ber du noen gå ned et par kilo, feks så den "etterlengtede" spiren skal sitte, så er du ond og farer med dritt!! Forstå det den som kan....

-bt-

Skrevet

For ikke å snakke hvilket fantastisk utvalg det er av klær til de litt over gj.snittet.... Ikke problematisk i det hele tatt. Masse fint. Ja - dette er ironi!

Skrevet

Jeg stusser litt på ordbruken her. Slanke? Kan det være så ille, da? Men du mener kanskje tynne, magre, eller kanskje til og med radmagre?

Skrevet

Jeg stusser på ordvalget jeg å... feite er ganske stykt å si, så sier man feit, er det ok å si radmarger, skjelett osv.. Det heter ikke feit/radmagre, det heter stor/kraftig osv, og tynn/nette/smale

Skrevet

Hei!

Dette innlegget kunne blitt langt som et vondt år,men jeg skal prøve å begrense meg litt.PRØVE:)

Jeg er en av disse "pipestilkene" som folk så lett kommenterer min vekt/uteblivende vekt.Jeg er 170cm og veier til vanlig rundt 50 kg.I hele min oppvekst har folk hatt for vane å kommentere hvor tynn jeg er,hvor syk jeg ser ut,at jeg kanskje burde slanke meg,at ungene mine tar igjen vekten min snart,at det er helt utrolig at det lages klær i min størrelse,at jeg er gjennomsiktig......and so on.....

Høres mulig ut som et luksusproblem (for det har jeg og hørt)men for meg er det faktisk ikke det.Og hvis du tror at jeg kan ivertfall få klær som passer,ja da synes jeg du tar skammelig feil.For hvor i helsike skal klærne henge når de slenger rundt kroppen min.Ser jo ut som om jeg har kledd meg i telt uansett hva jeg tar på meg.Bikinisesongen er og faktisk et aber.Folk bare MÅ kommentere hvor tynn jeg er.

Du kan tro jeg synes det er festlig å bli minnet på!Kjempe!

Jeg går da for faen ikke rundt å forteller alle de som har et par kg (eller 50)hvor "runde" de har blitt!Skjønner da for svarte at folk kanskje sliter med det og da trenger de vel ikke å bli minnet på det av andre folk!Hvorfor er det helt greit å minne oss stankelbein om at vi ikke ser ut i måneskinn?HVORFOR?

Jeg har gjort alt jeg kan for å gå opp i vekt og legene har blitt formanet om å finne feilen hos meg,men må bare innfinne meg med at de 10 kg jeg gjerne skulle hatt faktisk ikke kommer.Min mor var likedan som meg før hun kom i overgangsalderen.Nå er hun litt frodig,men GUD så fin hun er!Håper overgangsalderen gir meg de kg også.

Dette er overhodet ikke et klagebrev,men bare et brev fra "den andre siden".Ber overhodet ikke om sympat,men LITT forståelse.

Det er faktisk ikke alle som er så tynne som er syke.

Og en liten historie til slutt:

Min mor jobbet mange år på sykehus,hvorpå kantinen ble flittig brukt som samlingssted.HVER dag var det en dame på mammas egen alder som kommenterte at ho var så tynn og burde legge på seg.Mamma ble deppet over dette i laaang tid,men en dag bestemte hun seg for at nok var nok.Og før damen rakk og si noe så sa min mor:jeg synes du har lagt på deg litt jeg.Damen ble DRIT fornærmet og snakket ALDRI til min mor igjen.

Så det er helt greit å kommentere de som veier for lite,men IKKE kommenter til de som har noen kg for mye!!!

De som har for mye på kroppen sier ofte at det tar på psyken,motivasjonen,selvtillitten,selvfølelsen,humør og forhold.

JØSS!Da sitter vi i samme båt da jo!

Og det til tross for at vi er SÅÅÅ forskjellige og at jeg har et luksusproblem som dere sier.Helt utrolig,hva!??!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...